• LillaLulla

STORA tatueringstråden!

Dagligen poppar det upp lite diverse trådar om tatueringar, så jag tänker att det vore roligt att samla dem alla på ett ställe. Här på effell finns det också några riktiga tatueringsproffs, så kanske vi nybörjare kan få lite råd av er här? (Rättare sagt: Det vi EGENTLIGEN vill se är en rejäl catfight om vilken salva som är bäst eller liknande! )

Folk som undrar varför i helvete man alls skaffar sig en tatuering är också välkomna. Men det är inte tänkt att hela tråden ska gå ut på det, så variera er lite också.

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-06 15:29:18:
    www.bmeink.com/
    www.gaddad.se/
    www.tattoo.se/

- Där finns det hur mycket bilder som helst att dreggla över och inspireras av.

www.myfonts.com/
    www.dafont.com/

- Olika typsnitt på text.

...sedan är ju google också ett bra verktyg om man vill hitta nåt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-03 22:14
    Trådstartaren bestämmer: Man får prata om piercingar här också. Så.

• Svar på tråden STORA tatueringstråden!
  • Impala59
    SanniXx skrev 2008-02-13 23:37:16 följande:
    Denna vill jag tatuera, foten (som är ett avtryck av min dotters) kommer jag nog inte ha i naturlig storlek. Jag funderar på att sätta den på underarmen, precis under armvecket. Ska jag ha foten kvar eller ta bort den och bara ha namn och personnummer??
    Jättefin. Tycker du ska ha med foten.
  • SanniXx

Tack alla för kommentarerna, det blir nog med foten, men undra hur likt dom kan tatuera egentligen.. =) Om de kommer bli nästan exakt..

ღ Mamma till Ida född 070115 i v.31+6 ღ
  • KaffeSandra

Är det nån som har tatuerat sig på låret? Det gör inte så ont va? Har gjort på överarmen, underarmen och på benet nere vid ankeln.. det har inte gjort ont direkt så det skulle väl inte kännas så mycket på låret?    

Underbara lilla Alice 070926
  • Centurion

Halloj!

Jag efterlyser en bild på en lotusblomma med vågor runt omkring? Är det någon som kan länka till något dylikt eller den specifika taueringen? Den satt på sidan av magen på en tjej.

• Frugan84

tjena!
    är ny här!
    jag älskar tatueringar! jag har två och ska göra min tredje nu den 26 mars(längtar)!

• alisandra

Hej!

Vilken kul tråd!
    Jag älskar tattueringar, har nog fått det från min pappa som gaddar sig helatiden. Haha!

Själv har jag en stjärna i svanken som jag gjorde på fyllan i Bulgarien i en lite trähydda på stranden. (Så jävla dumt!)
    Den gjorde jag om förra året till en stor buddha gubbe. Som jag älskar!

Nu är det dags igen, men denna gång ska jag skriva en viktig betydelse för mig i nacken.
    Men letar efter ett typsnitt som liknar den arabiska stilen.
    Någon som vet vad jag menar?
    Men hittar inget nånstans och känner ingen Arab heller, haha!

Någon av er tjejer eller killar? som vet kanske?

• MegaMaxIna

Någon som kan tipsa om en snygg bild på en skyddsängel till min sambo? Han vill tatuera in vår kommande dotters namn under en skyddsängel med stora vingar.

• apsa
    alisandra skrev 2008-02-15 13:51:10 följande:
    Hej!Vilken kul tråd!Jag älskar tattueringar, har nog fått det från min pappa som gaddar sig helatiden. Haha!Själv har jag en stjärna i svanken som jag gjorde på fyllan i Bulgarien i en lite trähydda på stranden. (Så jävla dumt!)Den gjorde jag om förra året till en stor buddha gubbe. Som jag älskar! Nu är det dags igen, men denna gång ska jag skriva en viktig betydelse för mig i nacken.Men letar efter ett typsnitt som liknar den arabiska stilen.Någon som vet vad jag menar? Men hittar inget nånstans och känner ingen Arab heller, haha!Någon av er tjejer eller killar? som vet kanske?
    Kolla på dafont... Ta teman och sen arabisk stil..
  • Frugan84

MegaMaxIna: be tatueran skissa upp något!

Svar på tråden STORA tatueringstråden!