• LillaLulla

STORA tatueringstråden!

Dagligen poppar det upp lite diverse trådar om tatueringar, så jag tänker att det vore roligt att samla dem alla på ett ställe. Här på effell finns det också några riktiga tatueringsproffs, så kanske vi nybörjare kan få lite råd av er här? (Rättare sagt: Det vi EGENTLIGEN vill se är en rejäl catfight om vilken salva som är bäst eller liknande! )

Folk som undrar varför i helvete man alls skaffar sig en tatuering är också välkomna. Men det är inte tänkt att hela tråden ska gå ut på det, så variera er lite också.

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-06 15:29:18:
    www.bmeink.com/
    www.gaddad.se/
    www.tattoo.se/

- Där finns det hur mycket bilder som helst att dreggla över och inspireras av.

www.myfonts.com/
    www.dafont.com/

- Olika typsnitt på text.

...sedan är ju google också ett bra verktyg om man vill hitta nåt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-03 22:14
    Trådstartaren bestämmer: Man får prata om piercingar här också. Så.

• Svar på tråden STORA tatueringstråden!
  • Jennyrockar
    Bumbi6666 skrev 2008-02-12 20:17:47 följande:
    Hej hej på er! Nu är det en månad kvar tills jag ska tatuera mig och jag har tre bilder i mitt galleri som jag tycker om men jag har så svårt att välja... Snälla gå in ocg titta och hjälp mig!!!!
    Den första va jättefin!!!
    ~Isaac 9/7-05 å Morgan 9/10 -06~
  • Jennyrockar
    roha skrev 2008-02-12 20:15:58 följande:
    du kan vara allergisk mot den röda färgen.Alla färger kan man reagera på, men just den röda speciellt.Vet du om du e allergisk mot nåt konserveringsmedel eller så?Det e liksom oftast den man reagerar på o den e annorlunda i den röda färgen gentemot t.ex den svarta.
    Vet du jag hade faktiskt en tanke på det oxå, undrar om man kan va allergisk mot färgen?

men vafaan, kollar man inte som tatuerare upp sånt på nåt sätt innan? Eller iaf informerar om det?
    ~Isaac 9/7-05 å Morgan 9/10 -06~
  • ÄlskarMina

imorgon kl.15.30 är det dags för min allra första! Har redan mersmak och på nytt motiv att sätta på mig. galet? Jag vet ju inte alls hur jag kommer tycka om detta. Skrattande

Ska sätta NOVA på min underarm..egentligen tänkt på handleden men tatueraren ville förstora min text då den var så snirklig och då blev den för stor handleden. Vill inte att den skulle runda runt. Tror det blir jättebra..och hoppas jag behåller mersmaken!

• mjuik

Bumbi6666: nummer ett!

Jennyrockar: trodde jag skrev förut men måste ha glömt det.
    Jag reagerade på den röda och rosa färgen sist. Det svullnade lite och såg lite konstigt ut men det blev bra.
    Fast tappade lite färg så skulle behöva fylla i det.

• MalinGBG
    Hej hej på er! Nu är det en månad kvar tills jag ska tatuera mig och jag har tre bilder i mitt galleri som jag tycker om men jag har så svårt att välja... Snälla gå in ocg titta och hjälp mig!!!!
    Måste också säga den första helt klart! Mest stilren...
    No remorse what so ever That is how sick I am
  • KaffeSandra
    Jag hade nog också valt den första som de andra säger..
  • LillaLulla
    Hej hej på er! Nu är det en månad kvar tills jag ska tatuera mig och
    jag har tre bilder i mitt galleri som jag tycker om men jag har så
    svårt att välja... Snälla gå in ocg titta och hjälp mig!!!!
    Jag röstar på tvåan. För mycket hjärtan kring den där första!
  • Lea the first
    Svar på #1288
    Jag tycker att både ettan och tvåan är snygga, allt hänger lite på vart du ska sätta den ...
  • sophiie

Bumbi6666: Tvåan är min favvo. Men det är inte jag som ska ha gadden, utan DU.. vilken är din favvo?

• jezzzzzika
    Lilla Linda skrev 2008-02-12 16:56:43 följande:
    jezzzzika: Skit snygga dina tatueringar blev draken du har e riiktigt snygg Gillade verkligen din namn tatuering riktigt snyggt...
    Tack så mycket!! =) Draken skall byggas på uppåt med ytterligare vingar i maj!
    *Timmy & Alwin, utan Er är Jag inget, Tillsammans är Vi oslagbara*
Svar på tråden STORA tatueringstråden!