• LillaLulla

STORA tatueringstråden!

Dagligen poppar det upp lite diverse trådar om tatueringar, så jag tänker att det vore roligt att samla dem alla på ett ställe. Här på effell finns det också några riktiga tatueringsproffs, så kanske vi nybörjare kan få lite råd av er här? (Rättare sagt: Det vi EGENTLIGEN vill se är en rejäl catfight om vilken salva som är bäst eller liknande! )

Folk som undrar varför i helvete man alls skaffar sig en tatuering är också välkomna. Men det är inte tänkt att hela tråden ska gå ut på det, så variera er lite också.

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-06 15:29:18:
    www.bmeink.com/
    www.gaddad.se/
    www.tattoo.se/

- Där finns det hur mycket bilder som helst att dreggla över och inspireras av.

www.myfonts.com/
    www.dafont.com/

- Olika typsnitt på text.

...sedan är ju google också ett bra verktyg om man vill hitta nåt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-03 22:14
    Trådstartaren bestämmer: Man får prata om piercingar här också. Så.

• Svar på tråden STORA tatueringstråden!
  • KaffeSandra
    S N A F U skrev 2008-02-16 05:55:49 följande:
    Jag gjorde en Harlekin på låret i augusti (finns i mitt galleri), och bland de 17 gaddningar jag gjort så ligger den väldigt långt ner på njutningsskalan. Det gorde satans ont, men den tog tre timmar att göra så det var bara att bita ihop. Dessutom har jag planer på att färglägga den så det är bara att "gilla läget".
    Jaså, va det så jävligt? Annars kan man ju tro att det inte borde göra så ont där. Jag menar, man har ju en del fett på låren liksom. Borde ju göra mer ont på beniga ställen kan man tycka. Jaja, då får jag väl se om jag gör min.. hehe..
  • aihpoz
    S N A F U skrev 2008-02-16 05:53:20 följande:
    Varför har du väntat en hel vecka med att tvätta ordentligt? En nygjord tatuering ska tvättas med ljummet vatten och tvål två gonger om dagen samt smörjas in med Helsoansalva (eller liknande) två-tre gånger om dagen.
    Men det är klart jag har tvättat och smörjt hela tiden..men nu dom sista två dagarna har jag trappat ner på smörjandet..och skulle då tvätta av den lite mer noga för att få bort all salva som suttit ett tag..sen har jag även fått höra att man INTE ska tvätta den så ofta för det torkar ut huden...
  • aihpoz
    alisandra skrev 2008-02-15 23:33:27 följande:
    Du kanske borde byta tattuerarde det där låter inte så proffesionellt. =/ Men gå dit iallafall! För färgen ska inte lossna så ju! Förstår att du är besviken..
    Jo får fundera på att göra det hos nån annan nästa gång,om det blir nån nästa gång..
  • S N A F U
    aihpoz skrev 2008-02-16 11:41:10 följande:
    Men det är klart jag har tvättat och smörjt hela tiden..men nu dom sista två dagarna har jag trappat ner på smörjandet..och skulle då tvätta av den lite mer noga för att få bort all salva som suttit ett tag..sen har jag även fått höra att man INTE ska tvätta den så ofta för det torkar ut huden...
    Mina tatuerare har då alltid sagt precis de jag skrev tidigare, och det är även vad SPT (Sveriges Professionella Tatuerare) rekommenderar "Tvätta gånger och smörj tre gånger per dag. Salvan ska dessutom smörjas på i ett så tunt lager att den kanppt syns.

Finns det salva kvar efter att du tvättat dig har du antingen använt för mycket salva, eller tvättat dig för lite. Varken salva eller tvål får täppa till porerna, då försämras läkeprocessen.

En enda gång (av 17) har jag haft problem med läkningen, det var när jag bytte ut Helosansalvan mot en salva som säljs enbart för tatueringar, uppenbarligen gillade inte min kropp den salvan, eller så använde jag den fel.

Jag har även råkade ut för att "fält" med heltäckande färg läkt utan att färgen täckt ordentligt. Detta är inte gaddarens fel, det är svårt att se sånt när man gaddar. Men det löser en seriös tatuerare genom att fylla i den en gång till.

Självklart ska du ändå gå tillbaka till din tatuerare och få hans utlåtande.
    Go east, tell me when you get there!
  • Bumbi6666

Du som har gjort "ett par" tatueringar, var på smärtskalan skulle du sätta en tatuering på skuldran???
    S N A F U skrev 2008-02-16 05:55:49 följande:

Jag gjorde en Harlekin på låret i augusti (finns i mitt galleri), och bland de 17 gaddningar jag gjort så ligger den väldigt långt ner på njutningsskalan. Det gorde satans ont, men den tog tre timmar att göra så det var bara att bita ihop. Dessutom har jag planer på att färglägga den så det är bara att "gilla läget".
  • jezzzzzika
    Bumbi6666 skrev 2008-02-17 10:35:23 följande:
    Du som har gjort "ett par" tatueringar, var på smärtskalan skulle du sätta en tatuering på skuldran??? S N A F U skrev 2008-02-16 05:55:49 följande:
    Jag har 4 tatueringar och skuldran gör absolut minst ont!! Nu var du ju iofs inte mig du frågade men var tvungen att inflika mitt svar iaf! Flört
    *Timmy & Alwin, utan Er är Jag inget, Tillsammans är Vi oslagbara*
  • Wallberg

hej söker bokstäver på hebreiska nån som vet vart man kan hitta såna ska tatto mig snart...

• Bumbi6666

Det gjorde absolut inget att du svarade.... Tack!

jezzzzzika skrev 2008-02-17 11:09:35 följande:
    Jag har 4 tatueringar och skuldran gör absolut minst ont!! Nu var du ju iofs inte mig du frågade men var tvungen att inflika mitt svar iaf!
  • memelie

slänger  in ett svar jag med ! de kändes inte så mycket där !!

Bumbi6666 skrev 2008-02-17 11:35:44 följande:
    Det gjorde absolut inget att du svarade.... Tack!
    **JAG HÖRS ALLTSÅ FINNS JAG**
  • S N A F U
    Bumbi6666 skrev 2008-02-17 10:35:23 följande:
    Du som har gjort "ett par" tatueringar, var på smärtskalan skulle du sätta en tatuering på skuldran??? S N A F U skrev 2008-02-16 05:55:49 följande:
    Skuldran är väl näst "skönast" efter armen. Men tänk på att smärta är individuellt. Frugan skrattade när de körde skuldran, men grät när de körde armen.
    Go east, tell me when you get there!
Svar på tråden STORA tatueringstråden!