• LillaLulla

STORA tatueringstråden!

Dagligen poppar det upp lite diverse trådar om tatueringar, så jag tänker att det vore roligt att samla dem alla på ett ställe. Här på effell finns det också några riktiga tatueringsproffs, så kanske vi nybörjare kan få lite råd av er här? (Rättare sagt: Det vi EGENTLIGEN vill se är en rejäl catfight om vilken salva som är bäst eller liknande! )

Folk som undrar varför i helvete man alls skaffar sig en tatuering är också välkomna. Men det är inte tänkt att hela tråden ska gå ut på det, så variera er lite också.

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-06 15:29:18:
    www.bmeink.com/
    www.gaddad.se/
    www.tattoo.se/

- Där finns det hur mycket bilder som helst att dreggla över och inspireras av.

www.myfonts.com/
    www.dafont.com/

- Olika typsnitt på text.

...sedan är ju google också ett bra verktyg om man vill hitta nåt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-03 22:14
    Trådstartaren bestämmer: Man får prata om piercingar här också. Så.

• Svar på tråden STORA tatueringstråden!
  • aihpoz
    emmylus skrev 2008-02-09 18:42:35 följande:
    Nej, jag gjorde på skuldran. Sov på rygg redan första natten. Kanske inte det bästa, men jag är en sån som byter ställning i sömnen typ 100 gånger, så det är inte mycket att göra åt. Ont gjorde det i alla fall inte. Det kanske är för det är så tun hud på underarmen, i alla fall på insidan? Det måste ju även vara väldigt individuellt. I ett test i en tidning ansåg de att skuldran låg på 7/10 på en smärtskala. Det skulle jag inte hålla med om, jag tyckte det var hur lugnt som helst. Medan andra kanske skulle tycka att det gjorde skitont. Man har säkert olika ställen som är "värst".
    Jo det kanske är så..min är ju på insidan så det kan nog stämma..Har även en stor på ryggen som går lite på skuldran och jag tyckte knappt det kändes att göra den...Tyckte inte heller att den första på andra underarmen gjorde nå ont..
  • Mia75

Har man en gång börjat tatuera sig så vill man bara ha fler :) Skulle vilja ha en på insidan av handleden :)

• KaffeSandra

Lilla Linda skrev 2008-02-09 19:04:12 följande:

Funderar nu på att tatuera mina barns namn...Skulle gärna se era bilder på bara namnet eller namn med motivIspiration tack!
    Finns en bild i mitt galleri om du vill se. Den är enkel och så...
  • aihpoz

Nu finns det bildbevis i mitt galleri på nya gadden..dock lite kletig från salvan..är ju trots allt gjord igår (fredag).

• emmylus
    aihpoz skrev 2008-02-10 00:24:10 följande:
    Nu finns det bildbevis i mitt galleri på nya gadden..dock lite kletig från salvan..är ju trots allt gjord igår (fredag).
    Jättefin! Gillade verkligen typsnittet, är inte mycket för FÖR mycket krusidulligt skrivstils-aktigt, utan det där var supersnyggt! Glöm inte visa den igen när den är läkt och mindre kletig
  • aihpoz
    emmylus skrev 2008-02-10 00:35:55 följande:
    Jättefin! Gillade verkligen typsnittet, är inte mycket för FÖR mycket krusidulligt skrivstils-aktigt, utan det där var supersnyggt! Glöm inte visa den igen när den är läkt och mindre kletig
    Ska göra det:D Skriften skrev tatueraren direkt på frihand..hans skrivstil..
  • Tigermamma

Perfekt ställe att fråga på! Har två tatueringar sen tidigare, är nu vansinnigt sugen på en till. Har dock svårt att komma hemifrån längre stunder, så jag efterlyser duktig tatuerare i närheten av Katrineholm, gärna med helgöppet. Nån som vet!?

• memelie

hehe okii ska jag spana in!!

memelie_81 e jag !!

cDk3r skrev 2008-02-10 15:21:34 följande:
    memelieJapps, cDk heter jag där..
    **JAG HÖRS ALLTSÅ FINNS JAG**
Svar på tråden STORA tatueringstråden!