• LillaLulla

STORA tatueringstråden!

Dagligen poppar det upp lite diverse trådar om tatueringar, så jag tänker att det vore roligt att samla dem alla på ett ställe. Här på effell finns det också några riktiga tatueringsproffs, så kanske vi nybörjare kan få lite råd av er här? (Rättare sagt: Det vi EGENTLIGEN vill se är en rejäl catfight om vilken salva som är bäst eller liknande! )

Folk som undrar varför i helvete man alls skaffar sig en tatuering är också välkomna. Men det är inte tänkt att hela tråden ska gå ut på det, så variera er lite också.

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-06 15:29:18:
    www.bmeink.com/
    www.gaddad.se/
    www.tattoo.se/

- Där finns det hur mycket bilder som helst att dreggla över och inspireras av.

www.myfonts.com/
    www.dafont.com/

- Olika typsnitt på text.

...sedan är ju google också ett bra verktyg om man vill hitta nåt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-03 22:14
    Trådstartaren bestämmer: Man får prata om piercingar här också. Så.

• Svar på tråden STORA tatueringstråden!
  • P i x i e

Kanske ses som en dum fråga, men jag har fattat det som att man får tatuera sig när man är bravid eller har jag fel??

and then I told myself - of course I deserve it!
  • P i x i e

Hej föresten, ny i trådenRäcka ut tungan

and then I told myself - of course I deserve it!
  • Valkyriah
    SugarRush skrev 2008-02-19 11:31:28 följande:
    Kanske ses som en dum fråga, men jag har fattat det som att man får tatuera sig när man är bravid eller har jag fel??
    Får och får.Det rekomenderas att inte göra det.Dels för att kroppen prioterar barnet och kan då göra att läkningen går sämre.Sen får man ju även ökad blodvolym vilket gör att man kan blöda mer än vanligt.

Sen finns det inte många studier på hur fostret påverkas.För att vara på den säkra sidan så bör man vänta.
    Innerst inne är vi alla hårdrockare
  • SunnyBunny

Har några frågor.. Kan man tatuera sig när man ammar? Ska tatuera över en gammal tatuering jag har på skuldran, vill göra nån slags blomma med en själk som går ner längst ryggen..några tips på det? Bor i Stockholm(Täby) nu, och här finns ganska många tatuerare, några tips på några bra?? Tror inte det finns några tatuerare just i Täby, har kollat runt lite men inte hittat nåt...

• kixan

Yey! Nu har jag varit och lämnat in mina bilder till tatueraren som skulle skissa ihop något av det och höra av sig! Så spännande!

• KaffeSandra
    LillaLulla skrev 2008-02-18 23:20:24 följande:
    Koksaltlösning fungerar fint för mig Jag lovar, ifall jag får en infektion eller kvävs av tungan så kommer jag att skölja med det där hemska munvattnet dygnet om. Men jag vägrar göra det om jag klarar mig utan!
    Hm, kan kanske va bra att förebygga infektioner istället. Men du gör ju självklart som du vill. Jag tror bara att du hade ångrat dej ganska rejält om du fick en infektion...
  • LillaLulla
    KaffeSandra skrev 2008-02-19 15:28:39 följande:
    Hm,
    kan kanske va bra att förebygga infektioner istället. Men du gör ju
    självklart som du vill. Jag tror bara att du hade ångrat dej ganska
    rejält om du fick en infektion...
    Men folk får infektioner även om de använder munvatten och följer alla skötselråd.
Svar på tråden STORA tatueringstråden!