• LillaLulla

STORA tatueringstråden!

Dagligen poppar det upp lite diverse trådar om tatueringar, så jag tänker att det vore roligt att samla dem alla på ett ställe. Här på effell finns det också några riktiga tatueringsproffs, så kanske vi nybörjare kan få lite råd av er här? (Rättare sagt: Det vi EGENTLIGEN vill se är en rejäl catfight om vilken salva som är bäst eller liknande! )

Folk som undrar varför i helvete man alls skaffar sig en tatuering är också välkomna. Men det är inte tänkt att hela tråden ska gå ut på det, så variera er lite också.

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-06 15:29:18:
    www.bmeink.com/
    www.gaddad.se/
    www.tattoo.se/

- Där finns det hur mycket bilder som helst att dreggla över och inspireras av.

www.myfonts.com/
    www.dafont.com/

- Olika typsnitt på text.

...sedan är ju google också ett bra verktyg om man vill hitta nåt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-03 22:14
    Trådstartaren bestämmer: Man får prata om piercingar här också. Så.

• Svar på tråden STORA tatueringstråden!
  • LillaLulla
    SugarRush skrev 2008-02-19 11:31:28 följande:
    Kanske ses som en dum fråga, men jag har fattat det som att man får tatuera sig när man är bravid eller har jag fel??
    Nej, tror det var Meic som förklarade varför det inte var någon god idé. Nåt med hormoner som gör att blodet blir tunnare... Meeeic! Förklara gärna igen tack, så klistrar jag in det i trådstarten då det är många som har undrat!
  • KaffeSandra
    LillaLulla skrev 2008-02-19 19:52:49 följande:
    Men folk får infektioner även om de använder munvatten och följer alla skötselråd.
    Jo, självklart kan man få infektioner ändå. Men, jag hade inte vågat utmana ödet genom att inte följa skötselråden. Det är helt upp till dej hur du gör. Ville bara avråda dej eftersom det kan bli ett helvete om du får en infektion i tungan.
  • Lilou

Hejhopp

Ville bara visa min orm som min underbare tatuerare gjorde i lordags ...har fortfarande 2 ganger kvar att ga for att farga den osv...men linjerna ar klara i alla fall

Man ser det inte sa bra, men den slingrar sig fran handleden anda upp till axeln

Vad tycker ni?...blir inte ledsen for kritik Smaken ar som baken

pa er allihopa!

• Lilou

kixan: vad kul ...du kanske redan har skrivit om det...har inte sett det i sa fall...vad ar det du skulle vilja gora?

• kixan

Lilou: Jag har skrivit om det för lääänge sen... Jag ska göra en drake med två ungar och så runt dom lite hjärtan, stjärnor och körsbärsblommor, ungefär som på den här bilden: www.tattoo.se/forum/index.php&type=post&id=713
    (fast utan fjärilen då)

• elektra1
    Lilou skrev 2008-02-20 09:35:10 följande:
    Hejhopp Ville bara visa min orm som min underbare tatuerare gjorde i lordags ...har fortfarande 2 ganger kvar att ga for att farga den osv...men linjerna ar klara i alla fall Man ser det inte sa bra, men den slingrar sig fran handleden anda upp till axeln Vad tycker ni?...blir inte ledsen for kritik Smaken ar som baken pa er allihopa!
    skitsnygg  . vilka färger blir det?
    vågar själv inte göra en sådan stor. Men väldigt häftig ser den ut att bli.
  • Lilou

kixan: lackert

elektra: magen pa ormen ska vara bla/ljusbla och ovanpa stalgratt....grona ogon....roda korsbarsblommor med grona blad

• Lea the first
    Svar på #1389
    Jag gillar körsbärsblommorna rejält!

Tycker inte ormar är något fint djur så jag kan inte säga att jag gillar den ...men bara du gör det så är det ju det ultima ...
  • Lea the first
    Svar på #1379
    Det finns en tatuerar i Åkersberga som heter Heavenly Ink, de är rätt bokade men klart värda att vänta på.

www.heavenlyink.se/
  • Lilou

Lea: Smaken ar som baken och tur ar val det Jag ar supernojd over blommorna ocksa Ska bli spannande att se hela tatueringen i farg

Svar på tråden STORA tatueringstråden!