• LillaLulla

STORA tatueringstråden!

Dagligen poppar det upp lite diverse trådar om tatueringar, så jag tänker att det vore roligt att samla dem alla på ett ställe. Här på effell finns det också några riktiga tatueringsproffs, så kanske vi nybörjare kan få lite råd av er här? (Rättare sagt: Det vi EGENTLIGEN vill se är en rejäl catfight om vilken salva som är bäst eller liknande! )

Folk som undrar varför i helvete man alls skaffar sig en tatuering är också välkomna. Men det är inte tänkt att hela tråden ska gå ut på det, så variera er lite också.

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-06 15:29:18:
    www.bmeink.com/
    www.gaddad.se/
    www.tattoo.se/

- Där finns det hur mycket bilder som helst att dreggla över och inspireras av.

www.myfonts.com/
    www.dafont.com/

- Olika typsnitt på text.

...sedan är ju google också ett bra verktyg om man vill hitta nåt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-03 22:14
    Trådstartaren bestämmer: Man får prata om piercingar här också. Så.

• Svar på tråden STORA tatueringstråden!
  • Libellula

Jo,det var så! Men det kostar ju inget att bli medlem.

• wholelottarosie

Har en ros på armen, längtar tills jag har råd att äntligen göra kvisten på amdra armen :)

• DropDeadUgly

Åh, här vill jag vara med. Har planer på att göra en tatuering med mina barns namn. Jag funderar på att göra som en fotlänk med hjärtan på och deras namn i resp. hjärta. Någon som vet var jag kan hitta bilder och inspiration.

Sen vill jag göra en katt på ryggen, letar efter bra inspirationsbilder till det med. Det ska vara en vanlig huskatt med alla klorna in i mig rygg. Ansiktet ska vara i profil så man ser att det är min egna katt

Vem anser ni vara bästa på ovan beskrivna tatueringar i stockholm?

• Impala59

Kolla in tatueringen ( penis tattoo) på sidan 31 under fjärilar på bmeink.com

• Impala59

På sidan 32 (forest)...fjärilar..finns en som har fixat underarmen....det var nån som undrade hur det blev med tatueringar över skär-ärr. Det är just det den här bilden visar...

• EvilBetty
    Impala59 skrev 2007-12-31 19:23:45 följande:
    Kolla in tatueringen ( penis tattoo) på sidan 31 under fjärilar på bmeink.com
    Hittar den inte, har du direktlänken istället?
  • EvilBetty

Tyckte att den var riktigt festlig! :D

(kan dock tillägga att jag själv aldrig skulle märka mitt skinn för evigt med nåt sånt)

• Impala59
    EvilBetty skrev 2008-01-01 14:52:49 följande:
    Tyckte att den var riktigt festlig! :D(kan dock tillägga att jag själv aldrig skulle märka mitt skinn för evigt med nåt sånt)
    Tyckte oxå den var ganska "grym" men som du skriver så skulle inte jag heller märka mig med nånting sånt.
Svar på tråden STORA tatueringstråden!