• LillaLulla

STORA tatueringstråden!

Dagligen poppar det upp lite diverse trådar om tatueringar, så jag tänker att det vore roligt att samla dem alla på ett ställe. Här på effell finns det också några riktiga tatueringsproffs, så kanske vi nybörjare kan få lite råd av er här? (Rättare sagt: Det vi EGENTLIGEN vill se är en rejäl catfight om vilken salva som är bäst eller liknande! )

Folk som undrar varför i helvete man alls skaffar sig en tatuering är också välkomna. Men det är inte tänkt att hela tråden ska gå ut på det, så variera er lite också.

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-06 15:29:18:
    www.bmeink.com/
    www.gaddad.se/
    www.tattoo.se/

- Där finns det hur mycket bilder som helst att dreggla över och inspireras av.

www.myfonts.com/
    www.dafont.com/

- Olika typsnitt på text.

...sedan är ju google också ett bra verktyg om man vill hitta nåt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-03 22:14
    Trådstartaren bestämmer: Man får prata om piercingar här också. Så.

• Svar på tråden STORA tatueringstråden!
  • Libellula

Förresten,jag har inte tatuerat in barnens namn som många gör men jag har gjort som typ ett band där deras första bokstäver M och M sitter ihop och så lite krusiduller runt om. Men jag gjorde den i brunt och den har blekts nåt otroligt så en del streck typ inte syns... Ska lägga i den tänkte jag.

• dinana

LillaLulla - måste bara säga att jag älskar din katt-tattoo =) ♥ it!

♥ mamma till en liten molly ??? 061216 ♥
  • lillatuss74

någon som har tatuerat namnet på sitt barn? vill se lite förslag.
    har tänkt tatuera min dotters namn och födelsedatum, lagomt tills hennes 1års dag.

• LillaLulla
    Verkligen skrev 2007-12-29 19:24:26 följande:
    "Jag är livrädd för att leva och dödsrädd för att dö"ska
    kolla den sidan.. Är inne mycket på stjärnor men varanda kotte har ju
    det..skulle vara om man gjorde lite snirkel runtomkring och
    stäjärnor..Måste gå till Gunnar och fråga...
    Heh, min text skulle vara: "Vi måste leva tills vi dör", fast på tyska. Som en liten påminnelse om att man inte ska stanna upp utan att det är lika bra att köra på.
  • meic
    LillaLulla skrev 2007-12-29 19:32:22 följande:
    Heh, min text skulle vara: "Vi måste leva tills vi dör", fast på tyska. Som en liten påminnelse om att man inte ska stanna upp utan att det är lika bra att köra på.
    Som påminner om min "Don´t live to survive"
  • koje

Tack så mycket meic har varit in o kollat bilderna hos dej va fina tatueringar. Jag vågar inte. fegar för att d gör ont. tror jag. hihi.Har skickat bild på hans blivande tatuering till dej.

• Impala59
    lillatuss74 skrev 2007-12-29 19:28:28 följande:
    någon som har tatuerat namnet på sitt barn? vill se lite förslag.har tänkt tatuera min dotters namn och födelsedatum, lagomt tills hennes 1års dag.
    Jag har min dotters namn tatuerat på höger överarm....tyvärr har jag ingen bild på den/det
  • LillaLulla
    dinana skrev 2007-12-29 19:26:48 följande:
    LillaLulla - måste bara säga att jag älskar din katt-tattoo =) ♥ it!
    Oj, tusen tack!
  • Verkligen

Vad bra den där sidan var... Hoppas nån ska nappa och hjälpa mig med ett new school motiv..Vill ha hela högra armen...Men jag kan inte rita..Så jag får hoppas på hjälp...
    Sen var det bra att man kan hitta lite inspiration..=)

Kent 29/2 och Kent 21/3 2008!!!!
  • LillaLulla
    meic skrev 2007-12-29 19:33:09 följande:
    Som påminner om min "Don´t live to survive"
    En sådan har min makes syster också, fast på latin tror jag det var. Eller kan det ha varit nåt i stil med att "att leva är inte det samma som att överleva"... Minns inte. Jag var full när hon visade den.
Svar på tråden STORA tatueringstråden!