• LillaLulla

STORA tatueringstråden!

Dagligen poppar det upp lite diverse trådar om tatueringar, så jag tänker att det vore roligt att samla dem alla på ett ställe. Här på effell finns det också några riktiga tatueringsproffs, så kanske vi nybörjare kan få lite råd av er här? (Rättare sagt: Det vi EGENTLIGEN vill se är en rejäl catfight om vilken salva som är bäst eller liknande! )

Folk som undrar varför i helvete man alls skaffar sig en tatuering är också välkomna. Men det är inte tänkt att hela tråden ska gå ut på det, så variera er lite också.

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-06 15:29:18:
    www.bmeink.com/
    www.gaddad.se/
    www.tattoo.se/

- Där finns det hur mycket bilder som helst att dreggla över och inspireras av.

www.myfonts.com/
    www.dafont.com/

- Olika typsnitt på text.

...sedan är ju google också ett bra verktyg om man vill hitta nåt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-03 22:14
    Trådstartaren bestämmer: Man får prata om piercingar här också. Så.

• Svar på tråden STORA tatueringstråden!
  • LillaLulla
    Verkligen skrev 2007-12-29 19:38:59 följande:
    Vad bra den där sidan var... Hoppas nån ska nappa och hjälpa mig med
    ett new school motiv..Vill ha hela högra armen...Men jag kan inte
    rita..Så jag får hoppas på hjälp...Sen var det bra att man kan hitta lite inspiration..=)
    Haha, räkna inte med min hjälp! Jag klarade inte ens av att rita av min tatuering själv, så jag fick ta med koppen som motivet fanns på till tatueringsstudion...
  • Libellula

Jag som lever på "lånad tid" pga min cancer skulle egentligen vilja ha Carpe Diem nån stanns.

• LillaLulla
    Libellula skrev 2007-12-29 19:44:06 följande:
    Jag som lever på "lånad tid" pga min cancer skulle egentligen vilja ha Carpe Diem nån stanns.
    Åh... Hm, blir alltid ordlös när folk skriver sådär. Onekligen ett passande citat i alla fall...
  • Verkligen
    LillaLulla skrev 2007-12-29 19:43:18 följande:
    Haha, räkna inte med min hjälp! Jag klarade inte ens av att rita av min tatuering själv, så jag fick ta med koppen som motivet fanns på till tatueringsstudion...
    haha...=) Jag vill ju att min tatuerare ska göra helt för fri hand. Jag är liksom inte petig.. det är bara att kludda på..
    Brorsans polare Jörgen som är en grym tatuerare ska få göra lite fri hand längs sidan på mig..
    Ska iaf bege mig till Bluebird på tordag för att se om dom kan komma med lite tips..

Vill ju göra allt nu nu nu..
    Kent 29/2 och Kent 21/3 2008!!!!
  • mjukisvicki

meic du är ju tattuerare. om jag skulle skicka min bild till dig skulle du kunna komma med lite råd ang färger?

• apsa

Jag har texten No Confíes en Nadie på min högra handled

Jag är inte korkad jag har bara otur när jag tänker...
  • meic
    mjukisvicki skrev 2007-12-29 21:30:04 följande:
    meic du är ju tattuerare. om jag skulle skicka min bild till dig skulle du kunna komma med lite råd ang färger?
    Skicka på!
  • EvilBetty

Kanske det finns någon här som kan hjälpa mig med inspiration till min blivande tatuering?

En katt-inspirerad half sleeve!

Har funderat på denna tatuering i flera år nu, men vet fortfarande inte hur jag ska gå till väga. Ska ha den på höger, och på vänster ska jag också köra half sleeve, dock ska den bli haj-inspirerad. Den kommer nog bli mycket lättare att lista ut, lite hajar, lite vågor och där har vi en snygg tatuering.

Någon som har förslag på hur jag kan göra med katterna? Vill inte ha en stor megakatt på armen, vill ha flera mindre motiv som på något sätt är ihopknytta.

En katt här, kanske ett garnnystan där?

Hör gärna av er i gästboken eller inboxen om ni har några förslag eller kommentarer!

• snuvig

meic skrev 2007-12-28 09:12:42 följande:

Det är lite olika, beror mycke tpå hur ärret är, och vad det är för tatuering. Större ärr kan det vara svårt att få det att bita på, då strukturen är annorlunda än vanlig hud. Om det är ett litet ärr så brukar det inte vara några problem alls, de gånger som det "bråkar" är om det är större, räfflat eller upphöjt.
    de är små och tunna men rätt många efter gammalt självskärande. tanken/drömmen är väl att klämma dit ett supermarioextraliv, dels pga av att jag är tv-spelsnörd men även för att dölja ärren så mycket det går och kanske framförallt som en symbol för att jag orkat kämpa mig ur ett mångårigt dåligmående och liksom tagit ett extraliv, en ny chans! vad tror ni?
Svar på tråden STORA tatueringstråden!