• LillaLulla

STORA tatueringstråden!

Dagligen poppar det upp lite diverse trådar om tatueringar, så jag tänker att det vore roligt att samla dem alla på ett ställe. Här på effell finns det också några riktiga tatueringsproffs, så kanske vi nybörjare kan få lite råd av er här? (Rättare sagt: Det vi EGENTLIGEN vill se är en rejäl catfight om vilken salva som är bäst eller liknande! )

Folk som undrar varför i helvete man alls skaffar sig en tatuering är också välkomna. Men det är inte tänkt att hela tråden ska gå ut på det, så variera er lite också.

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-06 15:29:18:
    www.bmeink.com/
    www.gaddad.se/
    www.tattoo.se/

- Där finns det hur mycket bilder som helst att dreggla över och inspireras av.

www.myfonts.com/
    www.dafont.com/

- Olika typsnitt på text.

...sedan är ju google också ett bra verktyg om man vill hitta nåt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-03 22:14
    Trådstartaren bestämmer: Man får prata om piercingar här också. Så.

• Svar på tråden STORA tatueringstråden!
  • Malin 79

oj vilken härlig tråd här kommer jag vara ofta ,, har två st jag med finns bilder i mitt galleri

• EvilBetty

Raven Waves skrev 2008-01-06 17:55:15 följande:

hehe, den sitter på mitt högra lår/höft...Så den syns under kanten på kjolen på sommaren...haha!
    Sanslöst söt var den!
  • apsa

grrr min tatuerare har fortfarande inte hört av sig... Skickade ett mail till han för ett par dagar sen (tänkte att det var lite lagon diskret, istället för att ringa och tjata på han) men han har inte hört av sig är ju såå sugen på att börja med den nu...
    man blir ju bara mer ivrig av att sitta här och läsa om era andras planer och tattosar

Jag är inte korkad jag har bara otur när jag tänker...
  • Lindizz

rolig sida....jag hade fått en ny tatuerings tid den 13 januari....hmm en söndag...han måste ju skrivit ner fel tid...måste ringa o kolla...men iallfall Jag har tänkt o tatuera in 2 stjärnor på magen...är gravid och har ju inte tatuerat mej gravid....o de ska väll inte vara nån fara tycker ja eller?? men ja ska på ett nytt ul den 15de...de kan väll inte heller vara någon fara? nån som vet nått?? men iallfall är de någon här som har nån stjärna tatuerad så man kan kika på?

• LillaLulla

Raven Waves skrev 2008-01-06 15:31:16 följande:

Man
    ska inte gadda sig när man är gravid...dels för att branschen redan är
    så hårt kritiserad som det är, och OM det mot all förmodan skulle hända
    något med barnet, så skulle det kunna skyllas på tatueringen och så
    blev det pajkastning igen...Sen har man en ökad blodvolym under
    en graviditet, plus extra vätska i kroppen, och huden är påverkad av
    diverse hormoner. Dett gör att man är mer blödningsbenägen under grav.
    och risken att man blöder ur mycket av färgen är stor. Så resultatet
    riskerar att bli riktigt dåligt. Tror det kan bli väldigt svårt att
    hitt aen tatuerare som går med på att gadda en gravid...
    Så skrev Raven Waves om tatueringar när man är gravid. Så, hellre det säkra före det osäkra och vänta!
  • Lindizz

okej ja de är ju sant...jag får väll kolla me tatueraren...o se va han säger om de hela,....han tatuerade mej i semptember ¨då va ja med gravid men då visste han ju inte om det....nu har de ju gått lite tid till....annars får man väll avvakta

• Liloot

Jag skulle aldrig tatuera mig när jag va gravid Vänta tills bebben är ute istället!

Själv är jag en riktig rookie, har ingen tatuering än. Men ska göra min första så fort jag får tummen ur

Thea 060514
  • KimberlysMamma
    Lindizz skrev 2008-01-06 23:00:08 följande:
    okej ja de är ju sant...jag får väll kolla me tatueraren...o se va han säger om de hela,....han tatuerade mej i semptember ¨då va ja med gravid men då visste han ju inte om det....nu har de ju gått lite tid till....annars får man väll avvakta
    jag tatuerade min första när jag va gravid men då vääldigt tidigt.visste inte om det själv.Vet i sjutton om jag hade gjort om det om jag hade vetat=S

Vilken underbar tråååd!Skrattande
  • Tjockomammut

Jag skulle nog också vänta. Jag vill ha mer senare min son är född. Nu har jag redan en blaffa (klängväxt) från magen till ryggen och jag hoppas att den inte blir alltför skum efteråt... den har ju sträckts en del nu. *flin* Men vafan, man kan ju inte låta bli att skaffa barn för en simpel tattoos skull.

• Raven Waves
    EvilBetty skrev 2008-01-06 22:37:17 följande:
    Raven Waves skrev 2008-01-06 17:55:15 följande:Sanslöst söt var den!
    Tack! *rodnar lite...*
Svar på tråden STORA tatueringstråden!