• LillaLulla

STORA tatueringstråden!

Dagligen poppar det upp lite diverse trådar om tatueringar, så jag tänker att det vore roligt att samla dem alla på ett ställe. Här på effell finns det också några riktiga tatueringsproffs, så kanske vi nybörjare kan få lite råd av er här? (Rättare sagt: Det vi EGENTLIGEN vill se är en rejäl catfight om vilken salva som är bäst eller liknande! )

Folk som undrar varför i helvete man alls skaffar sig en tatuering är också välkomna. Men det är inte tänkt att hela tråden ska gå ut på det, så variera er lite också.

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-06 15:29:18:
    www.bmeink.com/
    www.gaddad.se/
    www.tattoo.se/

- Där finns det hur mycket bilder som helst att dreggla över och inspireras av.

www.myfonts.com/
    www.dafont.com/

- Olika typsnitt på text.

...sedan är ju google också ett bra verktyg om man vill hitta nåt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-03 22:14
    Trådstartaren bestämmer: Man får prata om piercingar här också. Så.

• Svar på tråden STORA tatueringstråden!
  • Turnit

Någon som har en bild på en spindel? Skulle vilja göra en på min skuldra.

.?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?.(-26,4!!).?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?.
  • LillaLulla
    Turnit skrev 2008-01-03 11:18:00 följande:
    Någon som har en bild på en spindel? Skulle vilja göra en på min skuldra.
    Här finns ju en del...

images.google.fi/images&rls=org.mozilla:sv-SE:official&channel=s&hl=sv&q=spider+tattoo&um=1&ie=UTF-8&sa=N&tab=wi

Min man har en svarta änkan på axeln. Superhot...

Måste säga att jag också blev lite fascinerad av de där ambigramen! Fick kontroll-läsa flera gånger innan jag trodde på att det faktiskt stod samma både upp- och nerifrån...
  • LillaLulla

Äh, länken sket sig. Men om man googlar på "spider tattoo" så hittar man tusen olika.

• nanaa

jag rekomenderar dig att fråga en person som är från kina.. de brukar oftast inte stämma om man letar på internet.. hittade en gång ett tecken och gick till en person från kina och han sa att de betydde något heeeeeeeeeeeeeelt annat.. va försiktig.. tänk om du huittar kärlek och de egentligen är bajs??

hannis00 skrev 2008-01-02 20:58:06 följande:
    någon som vet adressen till kina tecken "vad det betyder och hur olika bokstäver och namn ser ut?
  • Missix

Igår var jag och fick gjort halva min nya tattuering på överarmen. Det ska bli en lilja med ganska mycket blad osv runt om och det är bara själva blomman kvar nu.
    Men fy i helskotta vad det gjorde ont. Han är otroligt duktig och skuggar i färgerna i varandra snyggt. Men det blir så mycket arbete i samma spår hela tiden på det viset.

Fast ska man vara fin får man lida pin heter det visst...

Nu har denna raden varit tom alldeles för länge!
  • agoraphobiac

hej tänkte höra om nån har tatuerat sig på gotland?
    är strandsatt på denna öde ö och är tatueringssugen.
    gärna nära visby.
    jag har googlat men hittar inget :(

• Tjockomammut

Jag skulle vilja ha mina barns namn tatuerade... men vet inte riktigt hur och var. funderar på att ha dem i runskrift eftersom jag redan har runskrift på skuldran... så det blir enhetligt liksom. men VAR?
    Det är kul med tattoos.

Svar på tråden STORA tatueringstråden!