• LillaLulla

STORA tatueringstråden!

Dagligen poppar det upp lite diverse trådar om tatueringar, så jag tänker att det vore roligt att samla dem alla på ett ställe. Här på effell finns det också några riktiga tatueringsproffs, så kanske vi nybörjare kan få lite råd av er här? (Rättare sagt: Det vi EGENTLIGEN vill se är en rejäl catfight om vilken salva som är bäst eller liknande! )

Folk som undrar varför i helvete man alls skaffar sig en tatuering är också välkomna. Men det är inte tänkt att hela tråden ska gå ut på det, så variera er lite också.

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-06 15:29:18:
    www.bmeink.com/
    www.gaddad.se/
    www.tattoo.se/

- Där finns det hur mycket bilder som helst att dreggla över och inspireras av.

www.myfonts.com/
    www.dafont.com/

- Olika typsnitt på text.

...sedan är ju google också ett bra verktyg om man vill hitta nåt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-03 22:14
    Trådstartaren bestämmer: Man får prata om piercingar här också. Så.

• Svar på tråden STORA tatueringstråden!
  • Impala59
    agoraphobiac skrev 2008-01-04 09:37:11 följande:
    hej tänkte höra om nån har tatuerat sig på gotland?är strandsatt på denna öde ö och är tatueringssugen.gärna nära visby.jag har googlat men hittar inget :(
    Japp! Här har du en till som är strandsatt på ön. Jag har gjort mina tatueringar hos "SINGA" i Roma. Han är SKITBRA!
  • cila74

Nån som tatuerat sig på ärr?
    Har x antal operationsärr på höger handled. Tänkte göra 2 stjärnor på insidan av handleden, en för varje av mina smår trolliga barn
    Har ett långt ganska ljust ärr där och undrar hur det blir???
    Tips och erfarenheter emottages tacksamt!

Odda o Henni, mama loves you!
  • Valkyriah
    Tjockomammut skrev 2008-01-04 09:54:08 följande:
    Jag skulle vilja ha mina barns namn tatuerade... men vet inte riktigt hur och var. funderar på att ha dem i runskrift eftersom jag redan har runskrift på skuldran... så det blir enhetligt liksom. men VAR?Det är kul med tattoos.
    Jag har sonens namn på baksidan av vaden.Tänkte först ha det på ena handleden,men verkar väldigt vanligt att ha barns namn just där.

Annars är det snyggt att ha i nacken eller på sidan längs revbenen,det är jättesnyggt
    cila74 skrev 2008-01-04 11:01:57 följande:
    Nån som tatuerat sig på ärr?Har x antal operationsärr på höger handled. Tänkte göra 2 stjärnor på insidan av handleden, en för varje av mina smår trolliga barnHar ett långt ganska ljust ärr där och undrar hur det blir???Tips och erfarenheter emottages tacksamt!
    Sambon har tatuerat över ett ärr,dock ett ganska litet,men det ser fint ut.
    Du kanske kan gå till din tatueringstudio och rådfråga tatueraren så han får se vilket typ av ärr du har?
    Innerst inne är vi alla hårdrockare
  • lllll

Har börjat på en tatuering i svanken som går ut mot höfterna. Har mest smådetaljer och skuggor kvar.

Ska jag göra klart den nu eller vänta till efter grav.?

Tänkte om den skulle dras ut när magen växer

• LillaLulla
    lllll skrev 2008-01-06 12:48:12 följande:
    Har börjat på en tatuering i svanken som går ut mot höfterna. Har mest smådetaljer och skuggor kvar.Ska jag göra klart den nu eller vänta till efter grav.? Tänkte om den skulle dras ut när magen växer
    Jag skulle nog vänta tills efter graviditeten... :-/ Fast det är ju bara jag. Det västa som kan hända är väl att någon bristning förstör den, men det går ju alltid att fylla i.
  • Impala59
    Har börjat på en tatuering i svanken som går ut mot höfterna. Har mest smådetaljer och skuggor kvar.Ska jag göra klart den nu eller vänta till efter grav.? Tänkte om den skulle dras ut när magen växer
    Jag skulle nog oxå vänta
  • Vickyb

Är så himla sugen på att gå och tatuera mig.

Vill göra det nu.. nu nu.. !

Skall tatuera in barnens namn på vardera handled och sen skulle jag vilja ha någon snygg blomma på foten!

Någon som vet en bra sida där man kan hitta lite inspiration?

• LillaLulla

vickyb - tror jag ska lägga in en kommentar i TS med lite länkar och inspiration. Vänta en sekund!

• Raven Waves
    Man ska inte gadda sig när man är gravid...dels för att branschen redan är så hårt kritiserad som det är, och OM det mot all förmodan skulle hända något med barnet, så skulle det kunna skyllas på tatueringen och så blev det pajkastning igen...

Sen har man en ökad blodvolym under en graviditet, plus extra vätska i kroppen, och huden är påverkad av diverse hormoner. Dett gör att man är mer blödningsbenägen under grav. och risken att man blöder ur mycket av färgen är stor. Så resultatet riskerar att bli riktigt dåligt. Tror det kan bli väldigt svårt att hitt aen tatuerare som går med på att gadda en gravid...
  • Vickyb
    LillaLulla skrev 2008-01-06 15:23:58 följande:
    vickyb - tror jag ska lägga in en kommentar i TS med lite länkar och inspiration. Vänta en sekund!
    Tack!
Svar på tråden STORA tatueringstråden!