• LillaLulla

STORA tatueringstråden!

Dagligen poppar det upp lite diverse trådar om tatueringar, så jag tänker att det vore roligt att samla dem alla på ett ställe. Här på effell finns det också några riktiga tatueringsproffs, så kanske vi nybörjare kan få lite råd av er här? (Rättare sagt: Det vi EGENTLIGEN vill se är en rejäl catfight om vilken salva som är bäst eller liknande! )

Folk som undrar varför i helvete man alls skaffar sig en tatuering är också välkomna. Men det är inte tänkt att hela tråden ska gå ut på det, så variera er lite också.

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-06 15:29:18:
    www.bmeink.com/
    www.gaddad.se/
    www.tattoo.se/

- Där finns det hur mycket bilder som helst att dreggla över och inspireras av.

www.myfonts.com/
    www.dafont.com/

- Olika typsnitt på text.

...sedan är ju google också ett bra verktyg om man vill hitta nåt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-03 22:14
    Trådstartaren bestämmer: Man får prata om piercingar här också. Så.

• Svar på tråden STORA tatueringstråden!
  • MalinGBG

Ne fy fan! Hahaha!! Undrar om den e äkta?
    Schysst när hon e 80 år och ligger på hemmet och vårdarna ska ta hand om henne Skrattande

No remorse what so ever That is how sick I am
  • LillaLulla
    Lillstrumpa83 skrev 2007-12-30 18:50:00 följande:
    Ne fy fan! Hahaha!! Undrar om den e äkta? Schysst när hon e 80 år och ligger på hemmet och vårdarna ska ta hand om henne
    Finns väl betydligt värre. Personligen tror jag inte alls på det där "tänk sen när du är åttio och sitter på vårdhemmet"-snacket. Sällan tatueringar håller sig synliga och bra så länge, och ingen vet om man kommer att leva tills man är så gammal eller om man ens hamnar på vårdhem.

Så det så!
  • ÄlskadeUnge

Hej! Jag tänker fylla i min lilla tatuering här snart för den är så himla blekt.. samtidigt tänkte jag oxå sätta dit min dotters namn Julia. Någon som har tips på hur det blir schysst? Typ placering av namnet, typsnitt, förändring av tatueringen m.m ? Vore jättetacksam för tips Glad

Har en bild i mitt galleri, för jag fattar inte hur f-n man får in en bild här Räcka ut tungan

Mvh Linda

• sstl
    LillaLulla skrev 2007-12-30 18:20:06 följande:
    *asg* Denhär var inte heller helt fel! www.crainium.net/jdjArchives/CruelestTattoo.j...
    Bilden är ju fixad, det är inte hennes ansikte. Det är dit klistrat, så jag undrar om tattueringen är riktigt.
    Men den var orginell iaf
    Älskar mina pojkar
  • MalinGBG
    LillaLulla skrev 2007-12-30 19:02:37 följande:
    Finns väl betydligt värre. Personligen tror jag inte alls på det där "tänk sen när du är åttio och sitter på vårdhemmet"-snacket. Sällan tatueringar håller sig synliga och bra så länge, och ingen vet om man kommer att leva tills man är så gammal eller om man ens hamnar på vårdhem.Så det så!
    Ja det har du rätt i...
    shit... tänker på mina små tassar jag har på min fot *asg* Dom kommer säkert va jättesnygga när ja e gammal.
    Man lär väl få köra gissningsleken med varann då. "Vad är den gråröda sörjan du har på ryggen?"

Undrar om när det har gått så långt att dom e suddiga och fula om jag kommer vilja tatuera över dom eller behålla dom som dom e för minnenas skull. Fundersam

LillaLulla: Hur tror du att du kommer vilja göra med din lilla katt? Tror du att du kommer tatuera över den eller behålla den som den e. Det verkar ju som om den betyder så mycket för dig.
    No remorse what so ever That is how sick I am
  • Vickyb

: - D fast sammansatt,

Impala59 skrev 2007-12-30 19:26:20 följande:
    Den va bra Hur gör man dom gröna Smilegubbarna?
    ღ Älskar mina två underbara små flickor ღ
  • LillaMysan

Någon som vet någon snygg älva som skulle passa mig?

Vill inte att hon ska vara superporrig men inte "princess-aktig" heller. Finns det någon bra sida att få lite insperation från kanske??

Svar på tråden STORA tatueringstråden!