• LillaLulla

STORA tatueringstråden!

Dagligen poppar det upp lite diverse trådar om tatueringar, så jag tänker att det vore roligt att samla dem alla på ett ställe. Här på effell finns det också några riktiga tatueringsproffs, så kanske vi nybörjare kan få lite råd av er här? (Rättare sagt: Det vi EGENTLIGEN vill se är en rejäl catfight om vilken salva som är bäst eller liknande! )

Folk som undrar varför i helvete man alls skaffar sig en tatuering är också välkomna. Men det är inte tänkt att hela tråden ska gå ut på det, så variera er lite också.

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-06 15:29:18:
    www.bmeink.com/
    www.gaddad.se/
    www.tattoo.se/

- Där finns det hur mycket bilder som helst att dreggla över och inspireras av.

www.myfonts.com/
    www.dafont.com/

- Olika typsnitt på text.

...sedan är ju google också ett bra verktyg om man vill hitta nåt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-03 22:14
    Trådstartaren bestämmer: Man får prata om piercingar här också. Så.

• Svar på tråden STORA tatueringstråden!
  • Impala59
    KimberlysMamma skrev 2008-01-06 23:55:53 följande:
    Detta är mina hitills  Ängeln på ryggen är jag dock inte nöjd med,en oseriös & billig tatuerare Min dotters namn sittar på armen,är tänkt att ev framtida syskon ska stå med där och bilda ett ar,band haha får jag inte fler barn hoppas jag att fantasin slår till
    Tycker ängeln ser helt okej ut! Varför är du inte nöjd?
  • Impala59
    Raven Waves skrev 2008-01-07 00:07:41 följande:
    Här är sambons berömda tampong-tatuering, på bme modblog!modblog.bmezine.com/2005/09/24/flying-tampon/ den är så fin!vann första pris i bästa lilla på svenska tatueringsmässan 2005 och kom trea i best crazy 2006...Kände bara för att skryta lite om honom...hehe!
    Annorlunda!
  • LillaLulla

Lea the first skrev 2008-01-07 16:13:04 följande:

man måste ju vara medlem för att kunna se bilderna
    Äsch då...
  • Kenzie

Någon som har lust att hjälpa mig? Jag ska tatuera in min sons namn i nacken och letar efter ett snyggt typsnitt. Har kikat runt en massa men hittar inte direkt någon som känns helt hundra. Jag vill gärna ha texten kursiv, möjligen i skrivstil men inte alltför snirklig. Det kanske finns någon här som har några snygga typsnitt på lager?

Älskade Theodor 060329
  • LillaLulla

Kenzie - bara att börja bläddra i länkarna ovan! Älskar att titta på typsnitt, ska se om jag hittar nåt som skulle passa dig.

• jezzzzzika

Nu har jag kikat här så många gånger så nu e de dags för ett inlägg! Har tre tatueringar och i början på februari ska jag göra den fjärde. Ska skriva min sons namn på ankeln... Blir skrivstil med lite tjafs runt om.

Spindeln e min första tatuering, ska fyllas i nu i februari. Fjärilen ska göras om lite, ska bli rosa. Draken skall byggas på uppåt med mer vingar.

Min första tatuering...Min fjäril, spana in mina pyamasbrallor! *haha*Min drake som snart skall byggas på!! =)

*Timmy & Alwin, utan Er är Jag inget, Tillsammans är Vi oslagbara*
  • Kenzie

Lillalulla: Tack för hjälpen  Jag har letat som en tok men det är ju en djungel. Jag tänkte tatuera in hela min sons namn -Theodor-.
    Hmm länkarna vill inte riktigt fungera för mig...

Älskade Theodor 060329
  • LillaLulla

Skit också! Ingen av länkarna fungerar ju. Men Typsnittena hette i alla fall följande, ifall man söker på myfont på dem så hittar man:

passions-conflict
    pointino
    lorraine-script
    licious-script
    esperanza

Svar på tråden STORA tatueringstråden!