• LillaLulla

STORA tatueringstråden!

Dagligen poppar det upp lite diverse trådar om tatueringar, så jag tänker att det vore roligt att samla dem alla på ett ställe. Här på effell finns det också några riktiga tatueringsproffs, så kanske vi nybörjare kan få lite råd av er här? (Rättare sagt: Det vi EGENTLIGEN vill se är en rejäl catfight om vilken salva som är bäst eller liknande! )

Folk som undrar varför i helvete man alls skaffar sig en tatuering är också välkomna. Men det är inte tänkt att hela tråden ska gå ut på det, så variera er lite också.

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-06 15:29:18:
    www.bmeink.com/
    www.gaddad.se/
    www.tattoo.se/

- Där finns det hur mycket bilder som helst att dreggla över och inspireras av.

www.myfonts.com/
    www.dafont.com/

- Olika typsnitt på text.

...sedan är ju google också ett bra verktyg om man vill hitta nåt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-03 22:14
    Trådstartaren bestämmer: Man får prata om piercingar här också. Så.

• Svar på tråden STORA tatueringstråden!
  • KimberlysMamma
    Senaste tillskottet gjord 21/8-07 Första egenritade ängeln gjord i oktober-05

Detta är mina hitillsSkrattande  Ängeln på ryggen är jag dock inte nöjd med,en oseriös & billig tatuerareLedsen Min dotters namn sittar på armen,är tänkt att ev framtida syskon ska stå med där och bilda ett ar,band haha får jag inte fler barn hoppas jag att fantasin slår till
  • Tjockomammut
    KimberlysMamma skrev 2008-01-06 23:55:53 följande:
    Detta är mina hitills  Ängeln på ryggen är jag dock inte nöjd med,en oseriös & billig tatuerare Min dotters namn sittar på armen,är tänkt att ev framtida syskon ska stå med där och bilda ett ar,band haha får jag inte fler barn hoppas jag att fantasin slår till
    Ja, vad bra... du gav mig tips... det där med namn-armband! Jag vill ha barnens namn någonstans. Har en Elin och väntar en Niklas. Glad Tror inte jag får fler barn sen...
  • Raven Waves

Här är sambons berömda tampong-tatuering, på bme modblog!

modblog.bmezine.com/2005/09/24/flying-tampon/

Tycker den är så fin!
    vann första pris i bästa lilla på svenska tatueringsmässan 2005 och kom trea i best crazy 2006...

Kände bara för att skryta lite om honom...hehe!

• Liloot

Raven: hihi, den va rätt crazy! Vars sitter nånstans?

Idag ska jag iväg till tatueraren och prata lite med han om han har några förslag på ändringar på min tatuering. Har  motivet klart, men skulle vilja "personifiera" den lite. Nån här som har något förslag?

section_zodiac_taurus.gif

Are you going to the grave with unlived life in your vains?
  • nanaa

tyckte den på ryggen va naaajjs!!

KimberlysMamma skrev 2008-01-06 23:55:53 följande:
    Detta är mina hitills  Ängeln på ryggen är jag dock inte nöjd med,en oseriös & billig tatuerare Min dotters namn sittar på armen,är tänkt att ev framtida syskon ska stå med där och bilda ett ar,band haha får jag inte fler barn hoppas jag att fantasin slår till
  • Raven Waves
    Liloot skrev 2008-01-07 10:40:45 följande:
    Raven: hihi, den va rätt crazy! Vars sitter nånstans?
    Den sitter på hans ena vad... På den andra har han en bulldog-skalle med en dolk igenom... och på halsen har har en "klipp efter linjen" gadd, med en streckad linje och en liten sax.
    hehe
  • Raven Waves

Hallå, Tråden!
    Hanen jag lever med kom precis hem med fem nyinköpta skalpeller!
    Ser ut som om det ska sättas igång och cuttas på mig snart!
    Nån som har nån skön idé om vad jag ska göra för motiv och vart?
    Har länge funderat på nått sorts slingermönster i stil med murgröna över hela låret, och bygga in min lilla döskalle som jag kastade upp bild på i galleriet... Eller ska jag sätta det på armen i stället? Hm... nån åsikt?

Svar på tråden STORA tatueringstråden!