• LillaLulla

STORA tatueringstråden!

Dagligen poppar det upp lite diverse trådar om tatueringar, så jag tänker att det vore roligt att samla dem alla på ett ställe. Här på effell finns det också några riktiga tatueringsproffs, så kanske vi nybörjare kan få lite råd av er här? (Rättare sagt: Det vi EGENTLIGEN vill se är en rejäl catfight om vilken salva som är bäst eller liknande! )

Folk som undrar varför i helvete man alls skaffar sig en tatuering är också välkomna. Men det är inte tänkt att hela tråden ska gå ut på det, så variera er lite också.

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-06 15:29:18:
    www.bmeink.com/
    www.gaddad.se/
    www.tattoo.se/

- Där finns det hur mycket bilder som helst att dreggla över och inspireras av.

www.myfonts.com/
    www.dafont.com/

- Olika typsnitt på text.

...sedan är ju google också ett bra verktyg om man vill hitta nåt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-03 22:14
    Trådstartaren bestämmer: Man får prata om piercingar här också. Så.

• Svar på tråden STORA tatueringstråden!
  • Kenzie

LillaLulla: Jag gillade pointino och passions-conflict. Du har inga fler liknande?

Älskade Theodor 060329
  • Catja820

Idag fyller jag 28 år!!! Hurra för mig... fick pengar av sambon och ringde tatueraren och bokade tid och fick faktiskt en tid idag! Så klockan 18.00 var min "E"- tatuering färdig och jag är så nöjd...

Min nyaste tatuerin 080107

Mamma till Engla 3/10-06
  • LillaLulla
    jezzzzzika skrev 2008-01-07 20:24:08 följande:
    Nu har jag kikat här så många gånger så nu e de dags för ett inlägg!
    Har tre tatueringar och i början på februari ska jag göra den fjärde.
    Ska skriva min sons namn på ankeln... Blir skrivstil med lite tjafs
    runt om.Spindeln
    e min första tatuering, ska fyllas i nu i februari. Fjärilen ska göras
    om lite, ska bli rosa. Draken skall byggas på uppåt med mer vingar.
    Maken har en exakt likadan spindel som du har, och på samma ställe också! Har ni månne tittat i samma tidning...? Ska lägga upp bildbevis här i nåt skede också.
  • jezzzzzika
    LillaLulla skrev 2008-01-07 21:28:05 följande:
    Maken har en exakt likadan spindel som du har, och på samma ställe också! Har ni månne tittat i samma tidning...? Ska lägga upp bildbevis här i nåt skede också.
    Haha!! Vi har nog kollat i samma tidning, ja! Flört I dagens läge hade jag inte tagit en tatuering från en tidning o gjort exakt likadan... lite tråkigt när flera har samma! Men men.... 15 år o visste inte bättre! Skrattande fast jag tycker den e snygg iaf!
    *Timmy & Alwin, utan Er är Jag inget, Tillsammans är Vi oslagbara*
  • LillaLulla
    jezzzzzika skrev 2008-01-07 22:07:18 följande:
    Haha!! Vi har nog kollat i samma tidning, ja!
    I dagens läge hade jag inte tagit en tatuering från en tidning o gjort
    exakt likadan... lite tråkigt när flera har samma! Men men.... 15 år o
    visste inte bättre! fast jag tycker den e snygg iaf!
    Jo, den är väldigt fin, gör väl inget fast nån råkar ha en likadan.
  • EvilBetty

När man letar efter fonts/typsnitt så rekommenderar jag verkligen www.dafont.com !

Finns hur mycket som helst att bläddra igenom där, och det jag gillar mest är att man kan fylla i en egen text och det blir den som visas när man kollar igenom alla typsnitt.

Var perfekt för mig när jag letade ett R och ett Z.

• LillaLulla

Wow! Kollade på dafont och hittade en underkategori som hette "arabic fonts". Skitsnyggt!

• nemi72

Hej alla,
    Har kollat lite i den här tråden, nu har jag nämligen bestämt mig, nu ska det bli gjort!
    Jag tror jag har hittat ett motiv, ett keltiskt hjärta/knut som jag tänkte väva in barnens namn i (ev makens också!). MEN, jag vet inte riktigt var min tatuering ska sitta! Den blir alltså inte så stor, och jag vill att den ska sitta på ett diskret ställe. Det är inget jag vill visa upp, utan jag vill ha den för min egen skull. Dessutom vill jag ha den på ett ställe på kroppen som inte förändras alltför mycket (börjar hänga mao).

VAR ska den sitta??

• LillaLulla

nemi, vilken del av kroppen börjar nu inte hänga... Jag skulle dock satsa på ryggen, kanske i ryggslutet med nån fin växt omkring? Eller nacken?

Svar på tråden STORA tatueringstråden!