• LillaLulla

STORA tatueringstråden!

Dagligen poppar det upp lite diverse trådar om tatueringar, så jag tänker att det vore roligt att samla dem alla på ett ställe. Här på effell finns det också några riktiga tatueringsproffs, så kanske vi nybörjare kan få lite råd av er här? (Rättare sagt: Det vi EGENTLIGEN vill se är en rejäl catfight om vilken salva som är bäst eller liknande! )

Folk som undrar varför i helvete man alls skaffar sig en tatuering är också välkomna. Men det är inte tänkt att hela tråden ska gå ut på det, så variera er lite också.

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-06 15:29:18:
    www.bmeink.com/
    www.gaddad.se/
    www.tattoo.se/

- Där finns det hur mycket bilder som helst att dreggla över och inspireras av.

www.myfonts.com/
    www.dafont.com/

- Olika typsnitt på text.

...sedan är ju google också ett bra verktyg om man vill hitta nåt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-03 22:14
    Trådstartaren bestämmer: Man får prata om piercingar här också. Så.

• Svar på tråden STORA tatueringstråden!
  • A84
    Ejje skrev 2008-01-11 14:09:35 följande:
    Jag byggde ut min sjuksköterska som jag gjorde i somras. Det blev en stor ros och några körsbär. Har bakgrunden kvar att göra som blir lila stjärnor. Nu täcker det nästan hela överarmen runt om. Det är stora enkla motiv med massor av färg!
    Snyggt.. vill ha min arm klar typ NUU
  • Frippa

meic

Vad är det konstigaste du har sett?
    Vad är det vanligaste folk vill ha?

Räcka ut tungan

• Csve

Har ni tittat på miami ink o La ink? gisses vilka snygga tattoos en del gör!
    aldrig varit speciellt förtjust i färg, men har börjat få andra tankar nu...

Jag är så jvla bra!
  • Lea the first

Jag älskar Cat och Garver ....tycker att de är dem bästa i Miami

Csve skrev 2008-01-11 15:20:42 följande:
    Har ni tittat på miami ink o La ink? gisses vilka snygga tattoos en del gör!aldrig varit speciellt förtjust i färg, men har börjat få andra tankar nu...
  • Csve

kat e min favvo! =)
    har du sett hennes tattoo under hakan? vad e det? typ en blomma?

Lea the first skrev 2008-01-11 15:27:44 följande:
    Jag älskar Cat och Garver ....tycker att de är dem bästa i MiamiCsve skrev 2008-01-11 15:20:42 följande:
    Jag är så jvla bra!
  • meic

Först vill jag säga förlåt om jag inte hänger med ordentligt i tråden, frågar ni nått och jag inte svarar så bara fråga igen! Det är bara att jag missar det...

Det vanligaste... just nu namn. Namn, namn, namn... väldigt fint, men gud så tjatigt det blir.

Och det konstigaste... tja du. Svår det där, det finns många underkategorier på det, men om jag ska välja två så är det en som gjorde en gran på ryggen. Och en kille som skrev sitt efternamn på sin.. ja just det. Tur att han inte hade längre efternamn, då hade det inte fått plats

Frippa skrev 2008-01-11 14:52:46 följande:
    meicVad är det konstigaste du har sett? Vad är det vanligaste folk vill ha?
  • Lea the first

Näe har faktiskt inte sett den, gillar hennes tatueringar som hon har i tinningen .....

Csve skrev 2008-01-11 15:29:01 följande:
    kat e min favvo! =)har du sett hennes tattoo under hakan? vad e det? typ en blomma?
  • TeeTee

Tänkte slänga in en fråga här eftersom det finns så många experter (smöra smöra ): någon som vet en sida, där man kan se sitt namn med hebreiska bokstäver? Tycker att dom är så snygga. Är liiiite sugen på att få en tatuering på insidan av handleden...

Doktor; är det ADHD? -Nej det är en vanlig skitunge!
  • Csve

stjärnorna ja! ja dom e såå fina!

Lea the first skrev 2008-01-11 15:36:43 följande:
    Näe har faktiskt inte sett den, gillar hennes tatueringar som hon har i tinningen .....Csve skrev 2008-01-11 15:29:01 följande:
    Jag är så jvla bra!
  • Lea the first

Såg du när hon gjorde bakelserna på en tjejs revbens sida? Jag tyckte det var så läckert, jag vill ha något som går över revbenen ner i svanken och ner i ljumsken men det blir stort och dyrt ... så jag måste tänka lite till. Eller så låter jag det bara gå upp en bit i midjan och över höften bara ... hrm, den här tråden är grymt bra för man får massor av ideér.

Csve skrev 2008-01-11 15:43:33 följande:
    stjärnorna ja! ja dom e såå fina!
Svar på tråden STORA tatueringstråden!