• LillaLulla

STORA tatueringstråden!

Dagligen poppar det upp lite diverse trådar om tatueringar, så jag tänker att det vore roligt att samla dem alla på ett ställe. Här på effell finns det också några riktiga tatueringsproffs, så kanske vi nybörjare kan få lite råd av er här? (Rättare sagt: Det vi EGENTLIGEN vill se är en rejäl catfight om vilken salva som är bäst eller liknande! )

Folk som undrar varför i helvete man alls skaffar sig en tatuering är också välkomna. Men det är inte tänkt att hela tråden ska gå ut på det, så variera er lite också.

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-06 15:29:18:
    www.bmeink.com/
    www.gaddad.se/
    www.tattoo.se/

- Där finns det hur mycket bilder som helst att dreggla över och inspireras av.

www.myfonts.com/
    www.dafont.com/

- Olika typsnitt på text.

...sedan är ju google också ett bra verktyg om man vill hitta nåt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-03 22:14
    Trådstartaren bestämmer: Man får prata om piercingar här också. Så.

• Svar på tråden STORA tatueringstråden!
  • meic

man brukar inte göra det. det finns inga "regler" men eftersom man inte vet hur eller om det påverkar så brukar man inte göra det...

monni21 skrev 2008-01-11 13:15:13 följande:
    r det ngn som vet om det r ok att tatuera sig när man ammar? vill tatuera in mitt barns namn, alicia.
  • A84
    majzzan skrev 2008-01-11 13:08:01 följande:
    Jag tyckte inte det var spec mycket värre än nån annastans... jag brukar somna när man tatuerar mig... hihi...
    Låter juh bra det dära.. :) Är så sugen på att köra hela över armen, utsidan är juh klar :D
  • Valkyriah
    A84 skrev 2008-01-11 13:15:43 följande:
    Ah ok, en del säger ju att man håller på o avlider haha.. men det är juh d dära med smärtgräns åxo :P
    Haha,jo men det är nog väldigt individuellt.Vissa är mer känsliga på vissa ställen än andra.
    Sambon tyckte det kändes rätt bra på vaden medans jag nästan somnade

Han tyckte det var skönt i svanken medans jag tyckte det gjorde rätt ont,så egentligen kan man nog inte jämföra med varandra.
    Innerst inne är vi alla hårdrockare
  • A84
    Valkyriah skrev 2008-01-11 13:17:55 följande:
    Haha,jo men det är nog väldigt individuellt.Vissa är mer känsliga på vissa ställen än andra.Sambon tyckte det kändes rätt bra på vaden medans jag nästan somnade Han tyckte det var skönt i svanken medans jag tyckte det gjorde rätt ont,så egentligen kan man nog inte jämföra med varandra.
    Nä det är nog svårt :) Jag tyckte vaden kändes riktigt rejält.. uhh.. plåga haha
    Någon som har nå förslag på vad man kan ha som fortsättning på min arm? Kika i galleri om ni vill..  :)
  • Valkyriah
    A84 skrev 2008-01-11 13:21:22 följande:
    Nä det är nog svårt :) Jag tyckte vaden kändes riktigt rejält.. uhh.. plåga hahaNågon som har nå förslag på vad man kan ha som fortsättning på min arm? Kika i galleri om ni vill..  :)
    Tycker den va jättefin,men kan inte komma på något bra att bygga på med,kan ju inte ens komma på nåt bra till mig själv så
    Innerst inne är vi alla hårdrockare
  • A84
    Valkyriah skrev 2008-01-11 13:23:58 följande:
    Tycker den va jättefin,men kan inte komma på något bra att bygga på med,kan ju inte ens komma på nåt bra till mig själv så
    Hehe tackar.. Nje de e juh svårt.. . :) blir väl nå evil som vanligt haha.. ska kanske rådgöra med ngn tatuerare
  • Ejje

Jag gjorde insidan av armen igår och jag tyckte det gjorde betydligt ondare än på ovansidan. Särskilt i närheten av armhålan. Att jag upplevde det jobbigare kan ju också ha att göra med att man måste hålla armen i en särskild vinkel, man sitter ju inte lika skönt som när överarmen tatueras.

Men det är ju inte på något sätt outhärdligt det blev jättebra. Skulle lätt göra om det .

• Impala59
    A84 skrev 2008-01-11 13:04:36 följande:
    Någon som tatuerat överarmens insida? Smärtan är nog vääldigt hög kan ja tänka mig?
    Jag har "ett band" runt armen o tyckte inte att det gjorde särskilt ont på undersidan. Då gjorde tatueringen jag har på vaden 200 gånger ondare att göra.
  • A84
    Ejje skrev 2008-01-11 13:52:08 följande:
    Jag gjorde insidan av armen igår och jag tyckte det gjorde betydligt ondare än på ovansidan. Särskilt i närheten av armhålan. Att jag upplevde det jobbigare kan ju också ha att göra med att man måste hålla armen i en särskild vinkel, man sitter ju inte lika skönt som när överarmen tatueras.Men det är ju inte på något sätt outhärdligt det blev jättebra. Skulle lätt göra om det .
    Ahh vad gjorde du för någonting? :)
  • Ejje

Jag byggde ut min sjuksköterska som jag gjorde i somras. Det blev en stor ros och några körsbär. Har bakgrunden kvar att göra som blir lila stjärnor. Nu täcker det nästan hela överarmen runt om. Det är stora enkla motiv med massor av färg!

Svar på tråden STORA tatueringstråden!