• LillaLulla

STORA tatueringstråden!

Dagligen poppar det upp lite diverse trådar om tatueringar, så jag tänker att det vore roligt att samla dem alla på ett ställe. Här på effell finns det också några riktiga tatueringsproffs, så kanske vi nybörjare kan få lite råd av er här? (Rättare sagt: Det vi EGENTLIGEN vill se är en rejäl catfight om vilken salva som är bäst eller liknande! )

Folk som undrar varför i helvete man alls skaffar sig en tatuering är också välkomna. Men det är inte tänkt att hela tråden ska gå ut på det, så variera er lite också.

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-06 15:29:18:
    www.bmeink.com/
    www.gaddad.se/
    www.tattoo.se/

- Där finns det hur mycket bilder som helst att dreggla över och inspireras av.

www.myfonts.com/
    www.dafont.com/

- Olika typsnitt på text.

...sedan är ju google också ett bra verktyg om man vill hitta nåt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-03 22:14
    Trådstartaren bestämmer: Man får prata om piercingar här också. Så.

• Svar på tråden STORA tatueringstråden!
  • Valkyriah
    Csve skrev 2008-01-16 16:12:57 följande:
    det där med känslighet på bröstet e helt individuellt som ni säger..2 av mina bröder har gjort varsinn där, ena klarade det utan problem, grimaserade typ inget alls, den andre däremot hade väldigt ont, fick avbryta flera ggr, och är fortfarand einte klar med ifyllningen eftersom han tyckte de gjorde svinigt jävla ont..
    Ja,jag har samma erfarenheter
    Sambon tycker inte det är så farligt på bröstet,medans en kompis tycker det gör svinont
    Innerst inne är vi alla hårdrockare
  • Fragile Angel

På tal om smärta då. Jag grät när jag tatuerade mina armar, men skrattade på skuldran där en annan människa grät. Jag var inte långt ifrån tårar i går då jag tatuerade vänster fot, men då jag tatuerade höger fot gjorde det inte speciellt ont.

Jag kanske ska tatuera magen då, jag har ingen känsel i den efter kejsarsnittet för 4,5 år sedan Räcka ut tungan.

Just because I'm paranoid doesn't mean theyr'e not after me
  • Valkyriah
    Fragile Angel skrev 2008-01-16 16:35:59 följande:
    På tal om smärta då. Jag grät när jag tatuerade mina armar, men skrattade på skuldran där en annan människa grät. Jag var inte långt ifrån tårar i går då jag tatuerade vänster fot, men då jag tatuerade höger fot gjorde det inte speciellt ont.Jag kanske ska tatuera magen då, jag har ingen känsel i den efter kejsarsnittet för 4,5 år sedan .
    Fusk Magen har varit värst för min del och vill ju göra mer... hehe
  • Fragile Angel
    Valkyriah skrev 2008-01-16 16:39:38 följande:
    Fusk Magen har varit värst för min del och vill ju göra mer... hehe
    Du får väl ta och göra en magoperation och be dom skära av lite nerver först (obs skämt)
  • Valkyriah
    Fragile Angel skrev 2008-01-16 16:55:00 följande:
    Du får väl ta och göra en magoperation och be dom skära av lite nerver först (obs skämt)
    Hahaha,ja det hade ju varit något. "ursäkta,skulle ni kunna vara snälla och skära lite i mig så det gör mindre ont när jag ska tatuerar mig"
  • Fragile Angel
    Valkyriah skrev 2008-01-16 17:00:52 följande:
    Hahaha,ja det hade ju varit något. "ursäkta,skulle ni kunna vara snälla och skära lite i mig så det gör mindre ont när jag ska tatuerar mig"
    Mohahahaha , klockrent ju .
  • its nice to be hated

DOLPHINA

Har text över bröstet, tog bara 1,5timme att göra och gjorde inte ont alls,kändes lite på bröstbenet (eller vad det nu heter ) men annars ingen större fara.

• Fragile Angel
    A.jpg 

B.jpg
  • meic

sååå söta!

Fragile Angel skrev 2008-01-16 19:53:37 följande:

• Fragile Angel
    meic skrev 2008-01-16 19:59:33 följande:
    sååå söta!
    Kyss