• LillaLulla

STORA tatueringstråden!

Dagligen poppar det upp lite diverse trådar om tatueringar, så jag tänker att det vore roligt att samla dem alla på ett ställe. Här på effell finns det också några riktiga tatueringsproffs, så kanske vi nybörjare kan få lite råd av er här? (Rättare sagt: Det vi EGENTLIGEN vill se är en rejäl catfight om vilken salva som är bäst eller liknande! )

Folk som undrar varför i helvete man alls skaffar sig en tatuering är också välkomna. Men det är inte tänkt att hela tråden ska gå ut på det, så variera er lite också.

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-06 15:29:18:
    www.bmeink.com/
    www.gaddad.se/
    www.tattoo.se/

- Där finns det hur mycket bilder som helst att dreggla över och inspireras av.

www.myfonts.com/
    www.dafont.com/

- Olika typsnitt på text.

...sedan är ju google också ett bra verktyg om man vill hitta nåt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-03 22:14
    Trådstartaren bestämmer: Man får prata om piercingar här också. Så.

• Svar på tråden STORA tatueringstråden!
  • Jenniiz

Kan någon rekomendera mig en bra sida med kinatecken, där det även står vad dom betyder...
    För nu har jag beslutsångest!!!
    Vet att jag vill göra en sådan, men inte vad tecknet ska stå för.....

Snacka om att viljan går i beg-och-dal-bana

• sofsan
    Dolphina skrev 2008-01-16 23:22:06 följande:
    Kan någon rekomendera mig en bra sida med kinatecken, där det även står vad dom betyder...För nu har jag beslutsångest!!!Vet att jag vill göra en sådan, men inte vad tecknet ska stå för.....Snacka om att viljan går i beg-och-dal-bana
    home.swipnet.se/skinart/kinatecken.htm en sida med lite tecken.jag har själv två st i nacken , ett är året jag är född o det andra när sonen är född.
    (¯`°?.¸ ღ Neo 051211 ღ ¸.?°´¯) sofsan.blogg.se
  • Fragile Angel
    Dolphina skrev 2008-01-16 23:22:06 följande:
    Kan någon rekomendera mig en bra sida med kinatecken, där det även står vad dom betyder...För nu har jag beslutsångest!!!Vet att jag vill göra en sådan, men inte vad tecknet ska stå för.....Snacka om att viljan går i beg-och-dal-bana
    Kvinna?!

Mamma?!
    Just because I'm paranoid doesn't mean theyr'e not after me
  • Jenniiz
    Fragile Angel skrev 2008-01-16 23:26:02 följande:
    Kvinna?!Mamma?!
    Ja nu har jag kommit på att jag inte vill ha något med för mycket streck i så att det inte blir för klottrigt......
    Eftersom att jag inte vill att den ska vara så stor......
  • virreh2

Ska juh som sakt gör min andra tatuering den 2a februari.. Ska göra den bak i nacken.. ska ha ett V i skrivstil... eller nått fint!! Vill ha ett V för jag heter juh Veronica o kallas även för Virre!! Längtar så nu!!

• aihpoz

Var och bokade tid för min 3:e tatuering igår..den 8/2 smäller det och gissa om man längtar. Det enda kruxet är att min tatuerare sa ifrån angående att göra mitt namn så nu måste jag leta lite motiv..fast jag kan nog övetala honom,jag vet liksom inte alls vad jag vill ha förutom det jag hade tänkt..plus att han tror nog att jag stavar mitt namn som alla andra,men det gör jag inte och sånt kan ju vara liiiite roligare iaf=) Sen skulle jag inte ha bara namnet heller utan ett litet motiv till..men men...får kika runt lite..jag kan till viss dell förstå honom eftersom att det är såååå många som gör namn av olika slag..

• chess1979

jag gjorde min andra tatuering i tisdags.

jag tatuerade in mina 4barns namn på revbeben på vänster sida,

det blev ungäfär så här

alexander vanessa

melanie madeleine

fast snett uppåt, skall försöka få in en bild sen.

det kändes inget eftersom att jag bedövade mig innan

♥ nu är vi 6 i familjen♥
  • its nice to be hated

Va? Tog du bedövning ?

• Csve

är oxå så inflanabelt sugen på att gadda mig...
    men har beslutsångerst..

skulle vilja ha små blommor, nåt trädliknande kanske, på ryggen..
    mest svart, men det kan gärna va någon liten färgklick i blommorna.

ingen som vill skissa? hade en kille som skissade men gillade inte alls hans idé..

Jag är så jvla bra!
  • Jenniiz
    chess1979 skrev 2008-01-17 14:04:54 följande:
    jag gjorde min andra tatuering i tisdags.jag tatuerade in mina 4barns namn på revbeben på vänster sida,det blev ungäfär så häralexander vanessa               melanie madeleinefast snett uppåt, skall försöka få in en bild sen.det kändes inget eftersom att jag bedövade mig innan
    Vaddå för bedövning??
    Embla salva???
Svar på tråden STORA tatueringstråden!