• LillaLulla

STORA tatueringstråden!

Dagligen poppar det upp lite diverse trådar om tatueringar, så jag tänker att det vore roligt att samla dem alla på ett ställe. Här på effell finns det också några riktiga tatueringsproffs, så kanske vi nybörjare kan få lite råd av er här? (Rättare sagt: Det vi EGENTLIGEN vill se är en rejäl catfight om vilken salva som är bäst eller liknande! )

Folk som undrar varför i helvete man alls skaffar sig en tatuering är också välkomna. Men det är inte tänkt att hela tråden ska gå ut på det, så variera er lite också.

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-06 15:29:18:
    www.bmeink.com/
    www.gaddad.se/
    www.tattoo.se/

- Där finns det hur mycket bilder som helst att dreggla över och inspireras av.

www.myfonts.com/
    www.dafont.com/

- Olika typsnitt på text.

...sedan är ju google också ett bra verktyg om man vill hitta nåt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-03 22:14
    Trådstartaren bestämmer: Man får prata om piercingar här också. Så.

• Svar på tråden STORA tatueringstråden!
  • Jenniiz

Jag ska iväg och göra en om en månad ovanför höger bröst.
    Men gör det ont att göra en där????

• Grodmamma

Nu är jag lite lat och orkar inte gå igenom alla 70-nånting sidor för att kolla om nån redan frågat detta, men...

Jag funderar på att skriva mina barns namn vid "deras" snittärr på magen/bikinilinjen. Nån som gjort det som skulle vilja visa bilder eller dela med sig av sina erfarenheter?

• Fragile Angel
    apsa skrev 2008-01-15 23:34:17 följande:
    Tyckte att den var så söt haha nu är väl dottern stolt??
    Hon är mest förskräckt , hon var med i studion i går, och hon såg mig "vridas i plågor" och stöna en massa  "aj"...
    Just because I'm paranoid doesn't mean theyr'e not after me
  • Lea the first

Den ideén gillade jag - va fint det skulle va tycker jag oxå ... blev glad när jag läste det. Tror annars att det är många som skäms över sina ärr ...

Grodmamma skrev 2008-01-16 13:35:48 följande:
    Nu är jag lite lat och orkar inte gå igenom alla 70-nånting sidor för att kolla om nån redan frågat detta, men...Jag funderar på att skriva mina barns namn vid "deras" snittärr på magen/bikinilinjen. Nån som gjort det som skulle vilja visa bilder eller dela med sig av sina erfarenheter?
  • Mian1
    S N A F U skrev 2008-01-16 05:27:22 följande:
    Här är min nya:
    Underbart! =)
    reserverar mig för evt felstavningar och feltolkningar
  • LillaLulla
    Grodmamma skrev 2008-01-16 13:35:48 följande:
    Nu är jag lite lat och orkar inte gå igenom alla 70-nånting sidor för att kolla om nån redan frågat detta, men...Jag

funderar på att skriva mina barns namn vid "deras" snittärr på

magen/bikinilinjen. Nån som gjort det som skulle vilja visa bilder

eller dela med sig av sina erfarenheter?
    Det låter jättefint! Folk säger att det gör ont att tatuera på ärr... Men ifall du söker upp en kunnig tatuerare som har gjort det förr så borde det inte vara några problem. De Erfarna får gärna rätta mig om jag har fel.
  • LillaLulla
    Dolphina skrev 2008-01-16 12:40:27 följande:
    Jag ska iväg och göra en om en månad ovanför höger bröst.Men gör det ont att göra en där????
    Troligen. Pain is Pleasure...
  • S N A F U
    Dolphina skrev 2008-01-16 12:40:27 följande:
    Jag ska iväg och göra en om en månad ovanför höger bröst.Men gör det ont att göra en där????
    Jag är iofs man, men ...

Jag har tatuerat mig på bröstet, två gånger, och det är inget jag rekommenderar någon. Men samtidigt måste man tänka på att smärta är individuell, där jag gråter, skrattat någon annan, och tvärtom.
    Go east, tell me when you get there!
  • Csve

det där med känslighet på bröstet e helt individuellt som ni säger..
    2 av mina bröder har gjort varsinn där, ena klarade det utan problem, grimaserade typ inget alls, den andre däremot hade väldigt ont, fick avbryta flera ggr, och är fortfarand einte klar med ifyllningen eftersom han tyckte de gjorde svinigt jävla ont..

Jag är så jvla bra!
  • DIFmamma

Såg att någon rekommenderade Bluebird i Västerås men hittar inte dem på eniro, var ligger de och hur får man kontakt med dem? Tänkte nämligen tatuera in min sons namn Glad

Svar på tråden STORA tatueringstråden!