• LillaLulla

STORA tatueringstråden!

Dagligen poppar det upp lite diverse trådar om tatueringar, så jag tänker att det vore roligt att samla dem alla på ett ställe. Här på effell finns det också några riktiga tatueringsproffs, så kanske vi nybörjare kan få lite råd av er här? (Rättare sagt: Det vi EGENTLIGEN vill se är en rejäl catfight om vilken salva som är bäst eller liknande! )

Folk som undrar varför i helvete man alls skaffar sig en tatuering är också välkomna. Men det är inte tänkt att hela tråden ska gå ut på det, så variera er lite också.

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-06 15:29:18:
    www.bmeink.com/
    www.gaddad.se/
    www.tattoo.se/

- Där finns det hur mycket bilder som helst att dreggla över och inspireras av.

www.myfonts.com/
    www.dafont.com/

- Olika typsnitt på text.

...sedan är ju google också ett bra verktyg om man vill hitta nåt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-03 22:14
    Trådstartaren bestämmer: Man får prata om piercingar här också. Så.

• Svar på tråden STORA tatueringstråden!
  • Valkyriah
    liin skrev 2008-01-19 08:39:06 följande:
    Det ska bli en hyllning till min mamma o pappa. Så det blir Mom på höger hand o Dad på vänster.
    Okej,så sött
    Får du lägga upp bild sen då.
    Innerst inne är vi alla hårdrockare
  • its nice to be hated
    Valkyriah skrev 2008-01-19 08:42:06 följande:
      Kan inte du ge mig lite tips på snygga typsnitt för fingrarna, s**na?
  • Valkyriah
    its nice to be hated skrev 2008-01-19 11:00:31 följande:
      Kan inte du ge mig lite tips på snygga typsnitt för fingrarna, s**na?

Är helt lost när det gäller typsnitt,vet inte ens vad stilen på vaden heter Förvånad 

Men lättast är nog en ganska enkel stil va?Är väl lite svårare att göra det så detaljerat på små söta fingrar
  • its nice to be hated
    Valkyriah skrev 2008-01-19 11:04:42 följande:
    Är helt lost när det gäller typsnitt,vet inte ens vad stilen på vaden heter  Men lättast är nog en ganska enkel stil va?Är väl lite svårare att göra det så detaljerat på små söta fingrar
    Haha små och söta vetefan   ja jo kanske är bäst.. den vanligaste två färgade kanske man ska köra på? Som jag har på bröstet typ fast enklare stil då ja?
  • Valkyriah
    its nice to be hated skrev 2008-01-19 11:07:09 följande:
    Haha små och söta vetefan   ja jo kanske är bäst.. den vanligaste två färgade kanske man ska köra på? Som jag har på bröstet typ fast enklare stil då ja?
    Absolut,det låter kanon
    Vad får du ge för det?
  • its nice to be hated
    Valkyriah skrev 2008-01-19 11:13:43 följande:
    Absolut,det låter kanon Vad får du ge för det?
     Har kollat runt lite bara, dom har sagt en tusing, killen betalade 800 för sina..
     Men jag ska ringa hon som gjorde bröstet nästa vecka någon gång, så får vi se vad hon tar
     Kan inte du bli tatuerare? Kafferep med ny gadd en gång i månaden typ ?Trevligt
  • Valkyriah
    its nice to be hated skrev 2008-01-19 11:17:35 följande:
     Har kollat runt lite bara, dom har sagt en tusing, killen betalade 800 för sina.. Men jag ska ringa hon som gjorde bröstet nästa vecka någon gång, så får vi se vad hon tar  Kan inte du bli tatuerare? Kafferep med ny gadd en gång i månaden typ ?Trevligt
    Hahaha,visst... kan du betala i natura också hehehe...

Hade man bara haft talang för att rita o sådär så hade jag gärna blivit tatuerare,tyvärr är man urkass på att rita och måla och sånt skit.Har ju tjatat på min polare som är duktig,hon som skissat ryggen åt mig... men hon är inte sugen på det tyvärr
  • LillaLulla

Valkyriah - fortsätt tjata, det behövs fler tatuerare i världen!

• Vickyb

Tips på bra tatuerare i staden Göteborg?

Ska skriva in barnens namn hade jag tänkt göra så småningom.

Har en skorpion som jag gjorde när jag var 15 på högra skuldran..(på tiden att jag går och fyller i den snart!)
    Tänkte ta en bild och lägga in.

• Valkyriah
    LillaLulla skrev 2008-01-19 14:22:12 följande:
    Valkyriah - fortsätt tjata, det behövs fler tatuerare i världen!
    Tro mig,hon slutar väl snart vilja umgås med mig så som jag tjatar
Svar på tråden STORA tatueringstråden!