• LillaLulla

STORA tatueringstråden!

Dagligen poppar det upp lite diverse trådar om tatueringar, så jag tänker att det vore roligt att samla dem alla på ett ställe. Här på effell finns det också några riktiga tatueringsproffs, så kanske vi nybörjare kan få lite råd av er här? (Rättare sagt: Det vi EGENTLIGEN vill se är en rejäl catfight om vilken salva som är bäst eller liknande! )

Folk som undrar varför i helvete man alls skaffar sig en tatuering är också välkomna. Men det är inte tänkt att hela tråden ska gå ut på det, så variera er lite också.

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-06 15:29:18:
    www.bmeink.com/
    www.gaddad.se/
    www.tattoo.se/

- Där finns det hur mycket bilder som helst att dreggla över och inspireras av.

www.myfonts.com/
    www.dafont.com/

- Olika typsnitt på text.

...sedan är ju google också ett bra verktyg om man vill hitta nåt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-03 22:14
    Trådstartaren bestämmer: Man får prata om piercingar här också. Så.

• Svar på tråden STORA tatueringstråden!
  • Fragile Angel
    aihpoz skrev 2008-01-18 14:44:09 följande:
    Tycker ni att min 3:e som ska vara på vänster underarm ska ha samma stil som de två övriga tatueringarna jag har eller ska jag göra ett helt nytt motiv ev med färg? Jag vet ju vad jag vill och har tänkt men det är alltid kul att höra andras åsikter..
    Jag tycker att du ska göra annat, annars blir det för mycket av det goda liksom .
    Just because I'm paranoid doesn't mean theyr'e not after me
  • aihpoz

Tack för era åsikter..kan ju nu tala om vad jag ska göra..jag ska göra ett så otroligt vackert tigeransikte i mitten på underarmen ungefär och sen kommer det vara lite snirklar ovanför och under med små små blommor på..Tigern står för min kärlek till alla katter/kattdjur och för våra små tre troll..

• its nice to be hated

Ingen som har på fingrarna ?

Själv måste jag vänta en hel månad tills jag har råd

• DianaE

jag ska iväg nästa fredag.....
    börja fixa ryggen.
    det blir en cover upp+ mycket mer.
    typ hela ryggen.

• Liloot

Hej på er i natten!

Nu börjar min första tatuering att läka! Hur länge ska man smörja tatueringen? Det är nu 8 dagar sen jag gjorde den!

Are you going to the grave with unlived life in your vains?
  • DianaE

smörj tills alla skorpor är borta. sedan med vanlig hudkräm.Glad

• liin

Snart är det dags! Jippi! Ska tattuera mig idag kl 14. Ca skriver jag för man vet aldrig när man sätter igång.

Idag ska det bli text på handlederna samt en gubbe på underarmen (om vi orkar o hinner) som min dotter har ritat.

Sen tro jag att jag måste försöka få litet tid till att fixa till en av mina äldre, måste verkligen bli klar någon gång med min drake på ryggslutet...

Sambon kanske ska köra på sin hals idag med. NICE!!! D gillar vi hahaha...

Han fanns där ute... Jag fann honom!!!!
  • Valkyriah

liin-Vad blir det för text?

Innerst inne är vi alla hårdrockare
  • Valkyriah
    ska det ju vara
    Innerst inne är vi alla hårdrockare
  • liin
    Valkyriah skrev 2008-01-19 08:10:02 följande:
    ska det ju vara
    Det ska bli en hyllning till min mamma o pappa. Så det blir Mom på höger hand o Dad på vänster.
    Han fanns där ute... Jag fann honom!!!!
Svar på tråden STORA tatueringstråden!