• SvenskEngelsk

saras måbra-tråd keeps going stronger

Hej flickor, nya & gamla i denna "tråd"
    Ska jag verkligen behöva presentera mig själv, IGEEEEN, för typ 11:e ggn..hihi, Ok!..I´ll do it!
    Sara, född 1982, mamma sedan -04, RESER jämnt, pratar bara engelska privat, STORT intresse i HÄLSA och skönhet. Har gått ner 50 kg ( alla frågar HUR, om jag gjort Gastric Bypass, stavas det så ? hihi, osv men svaret är ENKELT, jag har kämpat ENSAM, utan alla konstiga metoder som finns i vår värld, så säg inte att det INTE går, för FASEN att det gör, KÄMPA om ni vill nå ett mål för bättre livskvalite ) Jag TALAR för eget sunt förnuft och motion. Visst hänger skinnet även på mig, men då jag gick ner i vikt besökte jag aldrig ett GYM, utan GICK bort mina kilon kan man säga, varav allt löst skinn överallt.

Vi är ett gäng tjejer som hängt i min tråd i 2 år nu, och DET  är en WOW känsla, alla har haft ups & downs, men likförbannat så hittar vi åter till tråden och tar oss vidare på lagom nivå. Så sluta klaga på allt, LEV istället och gör något åt det som går att göras ÅT!...
    Tråden är öppen för att ge varandra support i livet, för att peppa varandra då det är tufft, för att berätta om våra dagar, mattips, träningstips, ( boktips..hihi ) mm!
    Jag började slutet av sept igen på allvar att ta tag i kroppen, då med hjälp utav HOPPREP och löpning, så nu hoppar många i tråden, KUL!!!...verkligen bra träning hemma för er som har svårt att komma ut på promenad/till gym/ löprunda.

Nu kör vi 3 månader till, nästa tråd kommer i mars, då är det snart sommar!
    Kämpa på tjejer! Fokusera på att måbra, det gör jag nu, och jag har aldrig kännt sådan här livskvalite! NÅGONSIN!

Puss på er! / S

Go girls
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-24 23:47
    Till er alla som vill/måste/försöker/har försökt/ gett upp osv med att gå ner i vikt:

SLUTA att sitta på läktaren och titta på erat eget liv, se till att vara mitt på plan och medverka, BESTÄM över erat liv.
    Har du verkligen bestämt dig för att måbra/gå ner i vikt/ sluta röka osv, ELLER; förhandlar du fortafarande och säger det för att det "Låter bra" ?

Jag kommer aldrig kunna hjälpa någon utav er, förräns NI HAR BESTÄMT ER, DÅ, kan man klara allt, innan dess kan jag tyvärr inget göra!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-03 18:09
    Hej Hej..En liten reminder:
    UPPSKATTA DET NI HAR, i livet, även små saker som foton av barnen, er favorit lampa, en god middag ni åt igår, era vänner, och lixom NJUT av det, för att MÅBRA
    SNÄLLA, jag säger det igen, LETA INTE EFTER FEL HOS ANDRA!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-27 23:48
    Man är kompetent då man kan behålla lugnet även då något går dåligt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-24 22:48
    Tjejer
    Nu är det mars
    NY tråd igen då jag är åter

Älskar er alla så mkt på ett litet vis

TACk för allas stöd igenom alla svåra tider i över 2 år, TACk....

PUSS

kämpa på
  • Svar på tråden saras måbra-tråd keeps going stronger
  • Kaya

"God" morgon... *suck och stön*

Man SKA aldrig jubla i förtid!

Hela onsdagen var jag ju så glad och pigg, det kändes som att jag äntligen var tillbaka på min vanliga energinivå... tränade och det kändes riktigt kul, mina vanliga cykelturer, promenad med barnen till bibblis på eftermiddagen, lagade världens godaste mat och NJÖT av den osv osv...

MEN! När barnen hade somnat och jag intet ont anande satt och drack mitt kvällsthé började jag helt PLÖTSLIGT känna mig så fruktansvärt TRÖTT och ILLAMÅENDE och FRUSEN... Frös och sprang på toa hela natten... likadant hela dagen igår... har inte kräkts men hela dagen igår kändes det som att jag var en SEKUND från att kräkas, jag har ALDRIG mått så illa i mitt liv förut utan att spy! UUUUSSSSCCCHHHHH.... Och jag som trodde att jag hade haft min släng av dagis-magsjukan och att det var ÖVER för denna gång! tydligen inte...

Till råga på allt elände KUNDE min man inte ta med barnen på morgonen igår, så jag var tvungen att cykla vanliga rundan skola/dagis mellan två toabesök typ... Resten av dagen skötte han lyckligtvis ALLT, hämtade barnen, fixade mat åt dem, storhandlade och de fick hänga med osv... och det var tur, för jag låg bara i sängen och växlade mellan att slumra och att må så illa så jag bara ville dö...

Idag var det LITE mindre plågsamt att cykla med barnen på morgonen, men har fortfarande diarré och känner mig helt matt i hela kroppen... Kunde knappt dricka ens igår så jag har försökt återställa vätskebalansen lite med thé, proviva, vatten osv. Och till och med fått i mig två skivor vit toast till frukost! Så säkert är jag på bättringsvägen men än så länge känns det inte som att jag nånsin mer kommer att känna mig pigg, energisk eller HUNGRIG! *SUCK*

När man har magsjuka får man ett helt annat perspektiv! I vanliga fall försöker man komma på ett sätt att LÅTA BLI att äta upp den där favoritglassen som ligger och lockar i frysen... men när man är magsjuk LÄNGTAR man efter känslan av att VILJA äta! Varje gång det händer mig påminns jag om att min MATLUST och min kärlek till god mat är en viktig del av min livslust och livskvalitet som jag ALDRIG skulle vilja vara utan!!! Fattar verkligen inte tjusningen med bantningspiller som gör att man tappar aptiten...? Hmmmm

Nåväl. Nu måste jag sluta gnälla, förhoppningsvis är jag snart frisk! Det är ju lovande bara detta att jag har orkat sitta på en stol framför datorn en stund, igår var det helt omöjligt! Men nu måste jag ta med mig tidningen och ett glas Proviva och lägga mig i sängen ett tag. *vinkar matt och ser blek och lidande ut*

K

• Sofie85sthlm

Ja nu har det gått en till dag. igår va jag "tvungen" att köpa en coca cola bara för att jag inte hade hunnit äta nån mat överhuvudtaget igår. min 5 månaders son bara skrek hela dagen och det brukar han inte göra. han va lugn när han fick sitta i mitt knä. sen va jag och hämtade min dotter på dagis och då gick vi i centrum ett tag men hon ville inte åka vagn så hon sprang. hon är bara ett och ett halvt år gammal så det va mycke spring åt alla håll och jag han inte äta så bara för att orka så köpte jag en cola. det va den godaste cola jag har druckit. men jag drack inte upp hela så kanske ett litet framsteg.

ha det bra alla!!!
    kram

• Kaya

PS. Sorry att jag är så egotrippad! Välkommen Sofie85, grattis Annelie, Jessi och annika (var det va?) som hade gått ner en massa i vikt, krya på dig emmamaria, vad kul Jessi att första veckan på jobbet gått så bra, och BRA JOBBAT till alla er som har varit ute och motionerat så bra! Och så var det en massa annat jag skulle säga och kommentera på också men det får bli senare... NU horisontalläge!

K

• annika81

Tack för ännu fler grattis!

Kaya: Så där tänker jag också varje gång jag har magsjuka eller mår väldigt psykiskt dåligt så att jag inte kan äta, att vad glad man ska vara för sin aptipt som betyder så mycket glädje. KRYA PÅ DIG KAYA!

Annelie: Grattis! Vilket viktras!

Själv har jag blivit förkyld. Har inte ont i halsen men har en "torrhetskänsla" i halsen samt känner mig febrig.Så nu blir det ingen träning på ett tag, i stället en massa frukt och mat med vitlök.
    I går lagade jag frukstsallad, strödde över kakao och åt med 5% vaniljglass till. Mycket gott.

• MagdaA

emmamaria: skulle inte rekomendera de! En LUGN promenad kan du ju kanske ta, men se till att ha VARMT om öronen!

Ebba har fått en lillebror! Vår Älskade Alexander är här!
  • alarik82

vill ju gå på min apass idag ju, får sån ångest när ja inte tränar... men får väl hoppa över de då kanske

• Stumpan82

tjohoo

Vad alla är duktiga

Precis som  magda har jag inte heller ätit godis sedan nyårdagen....

nu är jag också under 70

Äntligen fredag, bara vara hemma och mysa med familjen. idag till efterrätt blir det nog fruktsallad och lite glass

Jag är lyckaste
  • Jessi74

Kaya - krya på dig!!! Mina tankar är hos dig, det är urk att må illa ju!

• MagdaA

1 timmes svettig promenad Va så skönt ute, nollgradigt och sol, nästan vindstilla. Men jag undrar var vintern är... Visst, vi har endel snö, men de ska ju va mkt snö och kallt i januari!

Kaya: krya på dig!

emmamaria: bättre du vilar nu nr du är sjuk så du blir frisk snabbare, risk det blir sådär långdraget annars och att man aldrig blir frisk.

Strumpan: va duktig du är! lätt gott med fruktsallad, men jag skippar nog glassen, äter inte det heller nu, inga kakor och ingen snask

Ebba har fått en lillebror! Vår Älskade Alexander är här!
Svar på tråden saras måbra-tråd keeps going stronger