• SvenskEngelsk

saras måbra-tråd keeps going stronger

Hej flickor, nya & gamla i denna "tråd"
    Ska jag verkligen behöva presentera mig själv, IGEEEEN, för typ 11:e ggn..hihi, Ok!..I´ll do it!
    Sara, född 1982, mamma sedan -04, RESER jämnt, pratar bara engelska privat, STORT intresse i HÄLSA och skönhet. Har gått ner 50 kg ( alla frågar HUR, om jag gjort Gastric Bypass, stavas det så ? hihi, osv men svaret är ENKELT, jag har kämpat ENSAM, utan alla konstiga metoder som finns i vår värld, så säg inte att det INTE går, för FASEN att det gör, KÄMPA om ni vill nå ett mål för bättre livskvalite ) Jag TALAR för eget sunt förnuft och motion. Visst hänger skinnet även på mig, men då jag gick ner i vikt besökte jag aldrig ett GYM, utan GICK bort mina kilon kan man säga, varav allt löst skinn överallt.

Vi är ett gäng tjejer som hängt i min tråd i 2 år nu, och DET  är en WOW känsla, alla har haft ups & downs, men likförbannat så hittar vi åter till tråden och tar oss vidare på lagom nivå. Så sluta klaga på allt, LEV istället och gör något åt det som går att göras ÅT!...
    Tråden är öppen för att ge varandra support i livet, för att peppa varandra då det är tufft, för att berätta om våra dagar, mattips, träningstips, ( boktips..hihi ) mm!
    Jag började slutet av sept igen på allvar att ta tag i kroppen, då med hjälp utav HOPPREP och löpning, så nu hoppar många i tråden, KUL!!!...verkligen bra träning hemma för er som har svårt att komma ut på promenad/till gym/ löprunda.

Nu kör vi 3 månader till, nästa tråd kommer i mars, då är det snart sommar!
    Kämpa på tjejer! Fokusera på att måbra, det gör jag nu, och jag har aldrig kännt sådan här livskvalite! NÅGONSIN!

Puss på er! / S

Go girls
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-24 23:47
    Till er alla som vill/måste/försöker/har försökt/ gett upp osv med att gå ner i vikt:

SLUTA att sitta på läktaren och titta på erat eget liv, se till att vara mitt på plan och medverka, BESTÄM över erat liv.
    Har du verkligen bestämt dig för att måbra/gå ner i vikt/ sluta röka osv, ELLER; förhandlar du fortafarande och säger det för att det "Låter bra" ?

Jag kommer aldrig kunna hjälpa någon utav er, förräns NI HAR BESTÄMT ER, DÅ, kan man klara allt, innan dess kan jag tyvärr inget göra!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-03 18:09
    Hej Hej..En liten reminder:
    UPPSKATTA DET NI HAR, i livet, även små saker som foton av barnen, er favorit lampa, en god middag ni åt igår, era vänner, och lixom NJUT av det, för att MÅBRA
    SNÄLLA, jag säger det igen, LETA INTE EFTER FEL HOS ANDRA!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-27 23:48
    Man är kompetent då man kan behålla lugnet även då något går dåligt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-24 22:48
    Tjejer
    Nu är det mars
    NY tråd igen då jag är åter

Älskar er alla så mkt på ett litet vis

TACk för allas stöd igenom alla svåra tider i över 2 år, TACk....

PUSS

kämpa på
  • Svar på tråden saras måbra-tråd keeps going stronger
  • Betty the Boop

Grattis Annika! Va underbart! Får jag fråga hur mycket du har gått ner?

• 6628

Annika: GRATTIS!!! Känns bra va?

Var tvungen o åka hem från jobbet, har så förbenat ont i huvet. Borde lägga mig en stund, men datorn, måste fasen vara en magnet!

Min vägning har gått ur kurs. Var så duktig o vägde mig 1 gång i veckan. Passade mig perfekt. Men nu har det alltså spårat ur. Men sist jag vägde mig var i tisdags, o jag stog på 81,2, har fortfarande som mål att komma under 80 strecket. Undrar om man lyckas nångång. Min vikt har pendlat mellan 82,4 o 81, 2.

Har ju börjat åka buss till jobbet, det innebär att jag varje morgon går från station till jobbet o på kvällen från jobbet till station. Vilket tar 15 minuter om man går snabbt. Så nu kommer jag att få motion varje dag.

Ha en trevlig torsdag!

• Jessi74

Avstod vetelängd idag på fikat på jobbet! Tog en clementin och en banan istället Kändes bra att få avstå något!

• clinan

precis inkommen från en 50 minuters svettig promenad! Ikväll ska jag testa ett core pass, hoppas det är kul! Fast sen ska jag nog sluta på friskis ändå, känner att det tilltalar mig inte lika mycket längre. Trivs bra med mina promenader och hopprep nu. Funderar på att börja jogga lite igen. Men har så svårt för det när det är så kallt, får jätte och jag menar verkligen jätte ont i halsen som håller i sig ganska länge, får vänta tills det blir lite varmare luft helt enkelt!

• Tindra04

Grattis Annika!

Tindra 04 - Stolt tvillingmamma till Tuva & Elliot
  • annika81

Tack för alla grattis!
    Betty the boop. 80,6 stod vågen på när jag började.( Väger nu 69,9)Fast jag har nog gått ner något kilo mer ändå för jag hade ingen våg i början.

• Sofie85sthlm

Hejsan.
    av en slump hittade jag denna tråd när jag kollade runt lite hä på fm.
    jag bestämde mej i söndas kväll att jag skulle gå ner några kilon. jag tänkte börja med att sluta äta godis och dricka läsk. jag kan dricka mellan en och tre liter läsk om dagen. jag äter gärna 5-6 choklad bitar om dagen. jag äter nästan aldrig riktig mat och blir nästan äcklad varje gång jag ser mat. och tanken på att jag ska stoppa det i munnen är ju vidrig. men nu har jag bestämt mej jag ska tappa kilon. jag ska äta mat och inget annat. annars kanske jag blir sjuk med tanke på min syn på nyttig och bra mat.
    här kanske jag kan få hjälp och stöttning så jag kan hålla mej borta från godis.

• alarik82

vaknade kl 2 inatt med världens öronvärk, så de var bara till å bära iväg till läkare sen imorse de... så nu har ja fått pencilin

• pussgurka78

annika81 : du ar ju jatte duktig !!!!

Grattis!!!

Sjalv vagde jag mig sist pa badet i mandags och ska lata bli tills nasta veckoslut. ( om dt gar ) #ler#

Igar kvall gicka jag och gubbe pa en promenix 21.30 och kom hem lite efter 23.00 - promenaden var gor skon....
    Hoppas man tappade lite fett ocksa...hahahah

• 6628

Sofie85sthlm:
    Här stöttar vi varann! Välkommen!

Svar på tråden saras måbra-tråd keeps going stronger