• SvenskEngelsk

saras måbra-tråd keeps going stronger

Hej flickor, nya & gamla i denna "tråd"
    Ska jag verkligen behöva presentera mig själv, IGEEEEN, för typ 11:e ggn..hihi, Ok!..I´ll do it!
    Sara, född 1982, mamma sedan -04, RESER jämnt, pratar bara engelska privat, STORT intresse i HÄLSA och skönhet. Har gått ner 50 kg ( alla frågar HUR, om jag gjort Gastric Bypass, stavas det så ? hihi, osv men svaret är ENKELT, jag har kämpat ENSAM, utan alla konstiga metoder som finns i vår värld, så säg inte att det INTE går, för FASEN att det gör, KÄMPA om ni vill nå ett mål för bättre livskvalite ) Jag TALAR för eget sunt förnuft och motion. Visst hänger skinnet även på mig, men då jag gick ner i vikt besökte jag aldrig ett GYM, utan GICK bort mina kilon kan man säga, varav allt löst skinn överallt.

Vi är ett gäng tjejer som hängt i min tråd i 2 år nu, och DET  är en WOW känsla, alla har haft ups & downs, men likförbannat så hittar vi åter till tråden och tar oss vidare på lagom nivå. Så sluta klaga på allt, LEV istället och gör något åt det som går att göras ÅT!...
    Tråden är öppen för att ge varandra support i livet, för att peppa varandra då det är tufft, för att berätta om våra dagar, mattips, träningstips, ( boktips..hihi ) mm!
    Jag började slutet av sept igen på allvar att ta tag i kroppen, då med hjälp utav HOPPREP och löpning, så nu hoppar många i tråden, KUL!!!...verkligen bra träning hemma för er som har svårt att komma ut på promenad/till gym/ löprunda.

Nu kör vi 3 månader till, nästa tråd kommer i mars, då är det snart sommar!
    Kämpa på tjejer! Fokusera på att måbra, det gör jag nu, och jag har aldrig kännt sådan här livskvalite! NÅGONSIN!

Puss på er! / S

Go girls
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-24 23:47
    Till er alla som vill/måste/försöker/har försökt/ gett upp osv med att gå ner i vikt:

SLUTA att sitta på läktaren och titta på erat eget liv, se till att vara mitt på plan och medverka, BESTÄM över erat liv.
    Har du verkligen bestämt dig för att måbra/gå ner i vikt/ sluta röka osv, ELLER; förhandlar du fortafarande och säger det för att det "Låter bra" ?

Jag kommer aldrig kunna hjälpa någon utav er, förräns NI HAR BESTÄMT ER, DÅ, kan man klara allt, innan dess kan jag tyvärr inget göra!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-03 18:09
    Hej Hej..En liten reminder:
    UPPSKATTA DET NI HAR, i livet, även små saker som foton av barnen, er favorit lampa, en god middag ni åt igår, era vänner, och lixom NJUT av det, för att MÅBRA
    SNÄLLA, jag säger det igen, LETA INTE EFTER FEL HOS ANDRA!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-27 23:48
    Man är kompetent då man kan behålla lugnet även då något går dåligt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-24 22:48
    Tjejer
    Nu är det mars
    NY tråd igen då jag är åter

Älskar er alla så mkt på ett litet vis

TACk för allas stöd igenom alla svåra tider i över 2 år, TACk....

PUSS

kämpa på
  • Svar på tråden saras måbra-tråd keeps going stronger
  • Nillalalala

Det blev 20 min-promenad med sambon igår, det är en ganska lagom tur eftersom jag inte är hemma förrän halv 9 på kvällen.

Dessutom så blir jag kissnödig så fort jag börjar röra på mig = Jobbigt!

Nu är det bara 52 dagar kvar tills bebsen kommer, och idag så visade vågen -1kg sedan förra veckan... hoppas att det är jag som gått ner och inte bebe.

• MagdaA

Nilla: inte är det bebben som går ner inte, oroa dig inte för de. däremot kanske du tappat onödig vätska när du rör på dig lite mera.

Ebba har fått en lillebror! Vår Älskade Alexander är här!
  • Nillalalala

Magda: Hoppas det! Kanske frigörs vätska också nu när jag dricker så mycket vatten, dricker kanske 3-4 liter per dag nu - är sååå törstig!

• kaksmulan

Stumpan: Grattis! Vad bra jobbat! Ett stort hurra för dig!!

Emmamaria: Lyssna på Magda! Hon är klok!

Kaya: kära vän!!! När jag hör om dina magsjukeplågor så tackar jag livet som aldrig givit mig magsjuka! Hoppas attt du snart åter igen kommer in i din gamla lunk!

Nillalalala: Oj! (tänkte jag först) så mycket vatten är faktiskt inte normalt att dricka på en dag men så kom jag på att du är ju tokgravid så det är kanske inte så konstigt. Allt i din kropp är ju upp och ned nu

Felixens♥ och Ellendellens ♥ stolta mamma, alias kaksmulan!
  • Nillalalala
    kaksmulan skrev 2008-01-18 13:28:23 följande:
    Nillalalala: Oj! (tänkte jag först) så mycket vatten är faktiskt inte normalt att dricka på en dag men så kom jag på att du är ju tokgravid så det är kanske inte så konstigt. Allt i din kropp är ju upp och ned nu
    Ja, jag hoppas att det inte har blivit någon grav-diabetes eller så. Men det är mest som ett sug, som godissug, fast "vatten-sug"
  • kaksmulan

Nilla: Jag hade gravdiabetes och kände inget direkt vattensug. Men hade du det så hade de nog redan koll på det. Det jag tror att det rör sig om i ditt fall är helt normal graviditet. Du svettas säkert mer, bebisen kräver sitt och som du själv säger så kissar du i tid och otid. Det går helt enkelt mycket vätska hos dig just nu...

Felixens♥ och Ellendellens ♥ stolta mamma, alias kaksmulan!
  • Nillalalala
    kaksmulan skrev 2008-01-18 13:40:27 följande:
    Nilla: Jag hade gravdiabetes och kände inget direkt vattensug. Men hade du det så hade de nog redan koll på det. Det jag tror att det rör sig om i ditt fall är helt normal graviditet. Du svettas säkert mer, bebisen kräver sitt och som du själv säger så kissar du i tid och otid. Det går helt enkelt mycket vätska hos dig just nu...
    Känns skönt att bli lugnad Kroppen är lite inside-out just nu, med allt som händer i den, så man blir ju alldelse kollrig
  • Jessi74

Nu ska jag ut och dricka ett par drinkar med en kompis. Sen imorgon kan jag börja träna igen för nu är antibiotikakuren slut.

• Evenstar

Krya På er ni som är dåliga,

Kaya, jag vet precis hur det är. Försök att sov så mycket som möjligt. Sockerdricka är gott tycker jag (när man är magsjuk) och även lite ostbågar, det hänger med sen vi var små. :)

Idag är det fredag! Snart ska vi äta hemmagjord biff med bambuskott, till det har jag gjort råris och wokade grönsaker samt mina marinerad kikärtor! Mums!

Egentligen är jag skitsugen på både pizza, morotskaka med extra glasyr och chips.

Vi får se, antagligen slinker det ner en nöt och fruktboll senare. Kanske även en hembakt brödskiva med "min" soltorkadetomaterfärskost. :)

• Kaya

TACK för era krya-på-dig-hälsningar! OTROLIGT kaksmulan att du aldrig har fått magsjukan - lyckost dig!

För varje timme som går och speciellt efter varje måltid som jag lyckas få i mig känner jag hur jag långsamt är på väg tillbaka till mitt vanliga jag... skönt!

Evenstar: för mig är det chips som gäller när jag börjar bli bättre från magsjukan... det är väl saltet man vill åt i typ chips och ostbågar. Tyvärr hade vi inga chips hemma just nu men det blev i a f typisk efter-magsjukan-mat till middag, nämligen varma pizzamackor = vitt bröd med fett och salt ovanpå

Jag kan nästan inte ens TÄNKA på min vanliga lågglykemiska mat utan att må illa, skulle ALDRIG komma på tanken att äta pumpernickel, nötter eller en proteindrink just nu... *ryser* Min kropp ger TYDLIGA signaler om att matsmältningen går på sparlåga och INTE vill handskas med komplexa kolhydrater och tunga proteiner.

Däremot kan jag LÄTT få i mig lättsmälta (=högglykemiska) saker, som de där varma mackorna, 2 st, med glass (lightglass) och ugnsbakade äpplen (med lite brunt socker, kanel och smör) till efterrätt... Det var fakiskt jättegott! (Hmmmm.... Lustigt att enda gången man tillåter sig själv att äta så är när man har varit sjuk, inser nu hur många människor det finns som typ LEVER på Gorbypiroger, Cola och smågodis VARJE DAG!)

Sen försöker jag dricka ProViva hela tiden för att återställa balansen i magen, tyvärr hade N köpt hem en ny (?) sort som var superäcklig, vattenmelon/tranbär (lättsockrad), det låter ju supergott men det var det INTE! Nåväl, den kanske gör nytta i magen i a f...

K

Svar på tråden saras måbra-tråd keeps going stronger