• SvenskEngelsk

saras måbra-tråd keeps going stronger

Hej flickor, nya & gamla i denna "tråd"
    Ska jag verkligen behöva presentera mig själv, IGEEEEN, för typ 11:e ggn..hihi, Ok!..I´ll do it!
    Sara, född 1982, mamma sedan -04, RESER jämnt, pratar bara engelska privat, STORT intresse i HÄLSA och skönhet. Har gått ner 50 kg ( alla frågar HUR, om jag gjort Gastric Bypass, stavas det så ? hihi, osv men svaret är ENKELT, jag har kämpat ENSAM, utan alla konstiga metoder som finns i vår värld, så säg inte att det INTE går, för FASEN att det gör, KÄMPA om ni vill nå ett mål för bättre livskvalite ) Jag TALAR för eget sunt förnuft och motion. Visst hänger skinnet även på mig, men då jag gick ner i vikt besökte jag aldrig ett GYM, utan GICK bort mina kilon kan man säga, varav allt löst skinn överallt.

Vi är ett gäng tjejer som hängt i min tråd i 2 år nu, och DET  är en WOW känsla, alla har haft ups & downs, men likförbannat så hittar vi åter till tråden och tar oss vidare på lagom nivå. Så sluta klaga på allt, LEV istället och gör något åt det som går att göras ÅT!...
    Tråden är öppen för att ge varandra support i livet, för att peppa varandra då det är tufft, för att berätta om våra dagar, mattips, träningstips, ( boktips..hihi ) mm!
    Jag började slutet av sept igen på allvar att ta tag i kroppen, då med hjälp utav HOPPREP och löpning, så nu hoppar många i tråden, KUL!!!...verkligen bra träning hemma för er som har svårt att komma ut på promenad/till gym/ löprunda.

Nu kör vi 3 månader till, nästa tråd kommer i mars, då är det snart sommar!
    Kämpa på tjejer! Fokusera på att måbra, det gör jag nu, och jag har aldrig kännt sådan här livskvalite! NÅGONSIN!

Puss på er! / S

Go girls
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-24 23:47
    Till er alla som vill/måste/försöker/har försökt/ gett upp osv med att gå ner i vikt:

SLUTA att sitta på läktaren och titta på erat eget liv, se till att vara mitt på plan och medverka, BESTÄM över erat liv.
    Har du verkligen bestämt dig för att måbra/gå ner i vikt/ sluta röka osv, ELLER; förhandlar du fortafarande och säger det för att det "Låter bra" ?

Jag kommer aldrig kunna hjälpa någon utav er, förräns NI HAR BESTÄMT ER, DÅ, kan man klara allt, innan dess kan jag tyvärr inget göra!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-03 18:09
    Hej Hej..En liten reminder:
    UPPSKATTA DET NI HAR, i livet, även små saker som foton av barnen, er favorit lampa, en god middag ni åt igår, era vänner, och lixom NJUT av det, för att MÅBRA
    SNÄLLA, jag säger det igen, LETA INTE EFTER FEL HOS ANDRA!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-27 23:48
    Man är kompetent då man kan behålla lugnet även då något går dåligt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-24 22:48
    Tjejer
    Nu är det mars
    NY tråd igen då jag är åter

Älskar er alla så mkt på ett litet vis

TACk för allas stöd igenom alla svåra tider i över 2 år, TACk....

PUSS

kämpa på
  • Svar på tråden saras måbra-tråd keeps going stronger
  • Jessi74

Åh vad ni är duktiga allihopa!!! Det är så inspirerande att läsa. Såå avundsjuk på dig Annelie som ska flytta till hus! Jag vill också Men vet inte alls när vi har råd till det ju... Så dyrt här i huvudstaden. Längtar efter att motionera, men just nu är jag alldeles för slut + går på antibiotikan. Jag vet att man blir pigg av att ta sig ut, men jag orkar bara inte just nu när jag är fullproppad med det nya att jobba också. I helgen ska jag ta igen det, I promise!!!

• MagdaA

blir vilodag här idag. ville inte gå ut idag eftersom det är blankis överallt å här ute i skogen hos oss är dom dåliga på att sanda vägen. tänkte köra ct men känner mig trött i kroppen. tränat varje dag sen i lördags så det känns ok med en vilodag. blir en långpromenad i morgon, ska till en kompis då så vi går ut tillsammans.

Ebba har fått en lillebror! Vår Älskade Alexander är här!
  • alarik82

nyss hemkommen från 1 timmes box. är helt slut i kroppen nu. sitter å äter en proteinbar... så ja slipper smeta i mig massa onyttigt skit

• Betty the Boop

emmamarie box är ju kul, det är min favorit träning. Tyvärr har jagingen träningskompis för tillfället. Vill inte gå och boxas själv. Hoppas att jag kan börja igen nån gång.

• alarik82

ja tränar box 3 gånger i veckan ja. de är sååå skönt å få avreagera sig. speciellt idag hon ja gick mot så sa till å med att hon vågade inte fråga vem ja var irriterad på för antog att de var nån ja tänkte på när ja slog

• J J

Magda: lyssna på kroppen! Inte bra att ta ut sig för hårt heller, lät att man tröttnar. Du har ju kämpat på superbra nu!

Idag blev det storhandling..satt precis innan o försökte knåpa ihop ngn slags matlista.. och såklart började sambon och jag tjafsa och det blev bråk.. så trist.. förstörde min kväll helt o hållet. Tänkte mig följande mat: (ev. byter vi dag på ngn rätt om vi känner för ngt annat just den dagen)..

Torsdag: Potatis- och purjolökssoppa
    Fredag: Kycklingsallad med avocado, 10% fetaost, sallad, gurka, tomat, oliver. Ev. lite rostade pinjenötter på.
    Lördag: Ska vi på 70-års kalas och då är middagen tydligen vilt
    Söndag: Fläskkotletter med klyftisar, morötter och ugnsbakad fänkål
    Måndag: Köttfärs- och rotfruktssoppa
    Tisdag: Fiskpinnar och potatis, grönsaker (jag äter inte fisk så jag tar ngt annat)
    Onsdag: Chili con carne gjord på kycklingfärs
    Torsdag: Spaghetti carbonara gjord på fk-pasta, kesella o kalkonbacon (recept från Kostrådgivarens kokbok)
    Fredag: Fajitas med guacamole, sallad, grönsaker och lövbiff

• Jessi74

Middag igår blev crepes med fyllning av champinjoner och räkor (i vit sås), inte så nyttigt men väldigt gott. Min man lagar ju middag hemma nu när jag har börjat jobba och då blir det inte riktigt sån mat som jag brukar laga. Men jag får väl ta igen det på helgerna

• annika81

Vägning i dag och vägde 69,9 kg, vilket har varit mitt mål. Känns bra!
    Ska nu forsätta att leva ungefär som jag gör men unna mig lite mer då och då och låta kroppen själv stanna på den vikt den mår bra av. Alltså, jag vill inte gå upp mer men om jag går ner mer eller inte spelar ingen roll nu.
    Det riktiga kämpandet börjar nu antar jag då man vill behålla sin idealvkt och inte gå upp!
    Simningen i går gick bra, fick verkligen ta ut mig! Min kompis som jag tränade med hade ett sånt högt tempo som jag försökte haka på, jobbigt men kul.

• clinan

annika81
    Grattis till nådd målvikt!! Måste kännas skönt!!

• Jessi74

Grattis Annika81!!! Vad fantastiskt det måste kännas!

Svar på tråden saras måbra-tråd keeps going stronger