• SvenskEngelsk

saras måbra-tråd keeps going stronger

Hej flickor, nya & gamla i denna "tråd"
    Ska jag verkligen behöva presentera mig själv, IGEEEEN, för typ 11:e ggn..hihi, Ok!..I´ll do it!
    Sara, född 1982, mamma sedan -04, RESER jämnt, pratar bara engelska privat, STORT intresse i HÄLSA och skönhet. Har gått ner 50 kg ( alla frågar HUR, om jag gjort Gastric Bypass, stavas det så ? hihi, osv men svaret är ENKELT, jag har kämpat ENSAM, utan alla konstiga metoder som finns i vår värld, så säg inte att det INTE går, för FASEN att det gör, KÄMPA om ni vill nå ett mål för bättre livskvalite ) Jag TALAR för eget sunt förnuft och motion. Visst hänger skinnet även på mig, men då jag gick ner i vikt besökte jag aldrig ett GYM, utan GICK bort mina kilon kan man säga, varav allt löst skinn överallt.

Vi är ett gäng tjejer som hängt i min tråd i 2 år nu, och DET  är en WOW känsla, alla har haft ups & downs, men likförbannat så hittar vi åter till tråden och tar oss vidare på lagom nivå. Så sluta klaga på allt, LEV istället och gör något åt det som går att göras ÅT!...
    Tråden är öppen för att ge varandra support i livet, för att peppa varandra då det är tufft, för att berätta om våra dagar, mattips, träningstips, ( boktips..hihi ) mm!
    Jag började slutet av sept igen på allvar att ta tag i kroppen, då med hjälp utav HOPPREP och löpning, så nu hoppar många i tråden, KUL!!!...verkligen bra träning hemma för er som har svårt att komma ut på promenad/till gym/ löprunda.

Nu kör vi 3 månader till, nästa tråd kommer i mars, då är det snart sommar!
    Kämpa på tjejer! Fokusera på att måbra, det gör jag nu, och jag har aldrig kännt sådan här livskvalite! NÅGONSIN!

Puss på er! / S

Go girls
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-24 23:47
    Till er alla som vill/måste/försöker/har försökt/ gett upp osv med att gå ner i vikt:

SLUTA att sitta på läktaren och titta på erat eget liv, se till att vara mitt på plan och medverka, BESTÄM över erat liv.
    Har du verkligen bestämt dig för att måbra/gå ner i vikt/ sluta röka osv, ELLER; förhandlar du fortafarande och säger det för att det "Låter bra" ?

Jag kommer aldrig kunna hjälpa någon utav er, förräns NI HAR BESTÄMT ER, DÅ, kan man klara allt, innan dess kan jag tyvärr inget göra!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-03 18:09
    Hej Hej..En liten reminder:
    UPPSKATTA DET NI HAR, i livet, även små saker som foton av barnen, er favorit lampa, en god middag ni åt igår, era vänner, och lixom NJUT av det, för att MÅBRA
    SNÄLLA, jag säger det igen, LETA INTE EFTER FEL HOS ANDRA!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-27 23:48
    Man är kompetent då man kan behålla lugnet även då något går dåligt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-24 22:48
    Tjejer
    Nu är det mars
    NY tråd igen då jag är åter

Älskar er alla så mkt på ett litet vis

TACk för allas stöd igenom alla svåra tider i över 2 år, TACk....

PUSS

kämpa på
  • Svar på tråden saras måbra-tråd keeps going stronger
  • clinan

ikea ska vi till på fredag
    listan blir längre dag för dag har ju oxå byggt ut, vi har byggt ut nästan 100 kvm så vi har dubbelt så stor bostadsyta nu än innan, så där är några rum som det ekar lite i, tycker jag!

om jag ändå vore miljonär

• SvenskEngelsk

3 ägg
    2 dl socker , detta vispas ihop

2 stoora rivna morötter
    2dl dinkel mjöl ( fullkornsdinkel)
    1tsk kanel
    ½ tsk bikarbonat
    2tsk vaniljsocker
    1tsk bakpulver

1½ dl solrosolja ( jag tog kallpressad raps )

200gr philadelfia light
    pressad citron
    lite florsocker
    3msk lätt creme fraiche
    1 msk vanijsocker + lite kanel , detta rörs ihop och breds på kakan då den kallnat...

Gjorde min i liten långpanna, så inte såå hög--

175 grader i närmare 30 min, mitten av ugnen!!!

YUM!

• SvenskEngelsk

Nu har vi vart på affären ( skönt att ha 600 m till närmsta och sen typ 800 m till 2 andra ), handlade nyttigheter som 2 kg kycklingfile, räkor, 9% middagskorv som vi nog ska ha ikväll med hemmagjort mos ( med HET mjölk i såklart + masssssssa vitpeppar ) frukt&grönt, osv osv.....

Träffade en kollega på affären, så säger hon " Du har väl hört om B ", då sa jag Ja, det har ja, men jag sa, eller vad menar du, Ja Han, han har tumör i magen och åkte in akut igår, metastaser i lungorna osv....ALLTSÅ inte den B som mist barnbarn, utan VÅR boende, så nu FAN räcker de med skit!!!!!!!!!!!! USH!
    Så nu lär man sitta på sjukhuset med han och kort med personal på huset, alltid tufft då han kräver 24tim omvårdnad utav oss för han är självdestruktiv

BLÄ!!

JAJA

HOPPREPS TIME NU!
    Måste tänka på nåt annat!

• Betty the Boop

Monsa  Vilken BABE du är! Du ser glad o frisk ut. Jo precis, det var backarna i Huskvarna. Vet du var IKHP ligger?? Det är skidbackar där o motionsslingor i skogen. Jättebrant. Hoppas min stora bakdel brändes bort lite HA HA.

• Nillalalala

Tack SE! Ska bjuda en kompis på fika någon dag och då kan det passa bra med morotskaka, det är ju så gott!

När jag kommer hem från jobbet, och sambon kommit hem så ska vi ut och gå, våran 20 min-sväng. Det är härligt skönt att komma ut en stund, och inte för långt såhär i början. Dessutom är kl 21 när han kommer hem.

• Kaya

Oj vad förbränningen tar fart när man tränar styrka! Och så en massa annan träning också idag förstås... Mina tre vanliga cykelturer, totalt ca 9 km (det mesta med 2.5-åring bakpå!), 1.5 timme på gymmet, PLUS promenad tur och retur till bibblan i stan, sonen hade sin nya sparkcykel com han fick när han fyllde 7 år och lilltjejen satt i sulky så vi gick i BRA tempo! Speciellt i uppförsbackarna på vägen hem! PUST!

Och allt detta gjorde naturligtvis att jag hade GRYM aptit nu när vi skulle äta middag (fast jag hade ätit bra under hela dagen innan också). Och så hade jag gjort min absoluta favoriträtt... LJUVA LYCKA! Tärningar av rotselleri, kålrot och morot rostade i ugnen med olivolja och kryddor, laxportionsbitar med i långpannan på slutet med salt, peppar och tapenade (olivröra) ovanpå... Broccoli och kålsallad (pizzasallad) med GRYM vinägrett på till (resten av familjen åt fk-pasta också). Aaaaahhhhhhhhhhhhhhhhh

SÅ GOTT! Och nyttigt!

Efteråt firade min man att det äntligen är en kväll när vi är hemma tillsammans och ingen ska iväg och träna med att fixa gott kaffe med skummad mjölk, och så mörk choklad till det, 85%-ig... mmmmmmm unnade mig 50 gram (5 stora rutor!) och tyckte jag hade FÖRTJÄNAT det!

Nu måste jag iväg till tvättstugan... sen vika tvättberget som jag har här redan... Nu har jag ny energi efter den GODA onsdagsmiddagen i alla fall! Ser redan fram emot kvällsthéet sen när barnen har lagt sig... får se om jag unnar mig ännu mer då eller om det får räcka med théet! *funderar*

Imorgon är det dags för poweryoga igen, med den gamla vanliga instruktören, vilket betyder LAGOM jobbigt, och väldigt skönt! (I söndags var det FÖR mycket nytt, och för högt tempo, så det var nästan inte avslappnande alls...) Innan det blir det löpband eller CT som uppvärmning, så mycket som jag hinner.

K

• Kaya

PS. HÄRLIGT med morotskaka SE! Den där ska jag göra till helgen! jag ÄLSKAR morotskaka... min svärmor gör en liknande med valnötter i, den är bara SUPERGOD.

• pussgurka78

SE: skitnyggt!!!!

Monsa: Man ser ju jatte skillnad pa korten....jatte fin!!!!

Sjalv forsoker jag halla emot nar det galler godiset...och fram tills idag har jag lyckats....vager nu 60,8 emot 62,9 efter jul.
    For mig brukar det vara sa att jag gar ner de forsta 2-3kg snabbt sedan gar det ingenvart. MEN, men allt aterstar att se...imorse cyklade jag 45min och nar barnen idag somnar ska jag ta en promenix med gubben 10km.

• Evenstar

Vet ni vad jag fick idag?

Ett Nintendo Wiii. Så nu har jag provat boxning och jäklar vilken motion det är! Helt andfådd och nästan svettig efter några ronder.

Prova om ni får tillfälle.

Den kan absolut räknas som motion då jag inte kan komma hemifrån och ta mig till gymmet.

Finns bla boxning, tennis, bowling osv. :)

• Annelie024

Evenstar, vad kul! Har också hört att det ska vara jobbigt, har inte provat det själv dock.

Här har det också tränats, 35 minuter på ct:n och sen biceps, triceps, sit-ups och 600 hopp med hopprepet. Så totalt en timme ungefär. Det har blivit träning 3 dagar i rad nu och imorgon har jag bestämt mig för att ta en vilodag, benen är helt möra.

Svar på tråden saras måbra-tråd keeps going stronger