• SvenskEngelsk

saras måbra-tråd keeps going stronger

Hej flickor, nya & gamla i denna "tråd"
    Ska jag verkligen behöva presentera mig själv, IGEEEEN, för typ 11:e ggn..hihi, Ok!..I´ll do it!
    Sara, född 1982, mamma sedan -04, RESER jämnt, pratar bara engelska privat, STORT intresse i HÄLSA och skönhet. Har gått ner 50 kg ( alla frågar HUR, om jag gjort Gastric Bypass, stavas det så ? hihi, osv men svaret är ENKELT, jag har kämpat ENSAM, utan alla konstiga metoder som finns i vår värld, så säg inte att det INTE går, för FASEN att det gör, KÄMPA om ni vill nå ett mål för bättre livskvalite ) Jag TALAR för eget sunt förnuft och motion. Visst hänger skinnet även på mig, men då jag gick ner i vikt besökte jag aldrig ett GYM, utan GICK bort mina kilon kan man säga, varav allt löst skinn överallt.

Vi är ett gäng tjejer som hängt i min tråd i 2 år nu, och DET  är en WOW känsla, alla har haft ups & downs, men likförbannat så hittar vi åter till tråden och tar oss vidare på lagom nivå. Så sluta klaga på allt, LEV istället och gör något åt det som går att göras ÅT!...
    Tråden är öppen för att ge varandra support i livet, för att peppa varandra då det är tufft, för att berätta om våra dagar, mattips, träningstips, ( boktips..hihi ) mm!
    Jag började slutet av sept igen på allvar att ta tag i kroppen, då med hjälp utav HOPPREP och löpning, så nu hoppar många i tråden, KUL!!!...verkligen bra träning hemma för er som har svårt att komma ut på promenad/till gym/ löprunda.

Nu kör vi 3 månader till, nästa tråd kommer i mars, då är det snart sommar!
    Kämpa på tjejer! Fokusera på att måbra, det gör jag nu, och jag har aldrig kännt sådan här livskvalite! NÅGONSIN!

Puss på er! / S

Go girls
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-24 23:47
    Till er alla som vill/måste/försöker/har försökt/ gett upp osv med att gå ner i vikt:

SLUTA att sitta på läktaren och titta på erat eget liv, se till att vara mitt på plan och medverka, BESTÄM över erat liv.
    Har du verkligen bestämt dig för att måbra/gå ner i vikt/ sluta röka osv, ELLER; förhandlar du fortafarande och säger det för att det "Låter bra" ?

Jag kommer aldrig kunna hjälpa någon utav er, förräns NI HAR BESTÄMT ER, DÅ, kan man klara allt, innan dess kan jag tyvärr inget göra!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-03 18:09
    Hej Hej..En liten reminder:
    UPPSKATTA DET NI HAR, i livet, även små saker som foton av barnen, er favorit lampa, en god middag ni åt igår, era vänner, och lixom NJUT av det, för att MÅBRA
    SNÄLLA, jag säger det igen, LETA INTE EFTER FEL HOS ANDRA!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-27 23:48
    Man är kompetent då man kan behålla lugnet även då något går dåligt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-24 22:48
    Tjejer
    Nu är det mars
    NY tråd igen då jag är åter

Älskar er alla så mkt på ett litet vis

TACk för allas stöd igenom alla svåra tider i över 2 år, TACk....

PUSS

kämpa på
  • Svar på tråden saras måbra-tråd keeps going stronger
  • J J

Kaya: usch.. lider med dig.. haft massa magsjuka denna höst! Krya på dig och ta det lugnt.. det tar ett tag innan man återfår sin energi efetr en sån hemsk vända... *kram*

Jag har skött mig dåligt denna vecka.. har ätit en massa skit som jag inte borde.. och efter varje gång ångrar jag mig och tänker att det var såå dumt.. jag har ingen energi just nu till att låta bli heller men så onödigt. Får försöka ta en dag i taget.

Jobbade sista dagen idag så nu är jag hemma och väntar på bebisens ankomst, ska försöka komma ut och gå en promenad varje dag, minst 30 min om inte mer.. hoppas bara vädret är någorlunda ok, har ingen vinterjacka och har inte lust att köpa en nu när det är så kort tid kvar..

• MagdaA

Nu är jag 1 dm längre än i förmiddags! Känns iaf så efter besäket hos kiropraktorn. Va en hel del som låg snett efter en graviditet och förlossning, men nu är jag rak igen Rätt mör, kommer nog kännas i morgon också så det blir ingen ct-träning i helgen, får bli promenader i stället.

Ebba har fått en lillebror! Vår Älskade Alexander är här!
  • Betty the Boop

Imorse vägde jag mej, och jag fick entt glädje tjut. Oj vilken skillnad TILLS jag bestämde mej att väga mej på trägolvet istället för på heltäckningsmattan och OJ inte lika bra längre , fast det var ändå minus. AJAJ inte väga sej på mjukt underlag.
    Ja så kan det gå!!

• SvenskEngelsk

Hej
    dricker VIn nu så ursälkta stavning mm

Gått 3.7 km imorse kl 06.40
    sen 4.5km på lunchen..JESUS va skönt, kom tillbaka till avdelning på sjukhuset helt svett!
    Sen BUSS hem till Paul o hem med Bailey + stressa för att ficka pnagasiuis fillerr..OJ va ja stavar
    MUMS va gott de blev
    carritcake m godis med till efterätt

NU ede mer vin
    sen sängen
    PUSS

mkt motion + mot mat
    hhhaha

Puss

• Annelie024

SE, du är för go´...hur mycket vin drack du egentligen? Rolig stavning Love ya!

• pussgurka78

Haj.

Ska beskriva min dag idag for jag e STOLT over mig sjalv!!
    Imorse cyklade jag 45min.(brukar nastan gora det varje morgon, fram till bageriet och tillbaka hem)
    Gick hem en timme tidigare fran jobbet och darfor hann jag me 1h prommis.
    Frammat kvallen akte jag och min sambo till badhuset och dar simmade jag 1timme!!

Och just nu ar jag hemkommen fran en 1timmes prommis!!

MEN utover det sa unnade jag mig faktiskt lite kakor idag + en halv kebab med joghurt sas till + en korv med brod med ketchup och senap.

Har atit ganska onyttigt men ar enda stolt for med hjalp av all rorlighet idag kanske jag INTE lagger pa mig nat hekto..

Ha det och god natt pa er ALLA!

• Betty the Boop

Bra där Pussgurka, precis nu när du har motionerat så mycket så har du säkert inte lagt på dej nåt.

Från och med idag är det slut med kakor, choklad o liknande. Inget sådant alls förren vi ska ut på restaurang i februari. Jag märker att om jag tar en liten kaka, som jag ändå har råd med när jag räknar kaloreir, så ökar ju suget! Har tagit något sött varje dag nu ett tag och det funkar inte för mej märker jag. Så nu är det stopp!

Och SE  det blev många kilometer! Din karaktär skulle man ha!

Härligt att du unnar dig lite vin, det måste man ibland. Hoppas huvudet känns bra idag

Planen idag är att åka och bestämma vad vi ska ha för inredning i vårat badrum som hållet på att renoveras. Hade tänkt att gå runt Rocksjön med barnen  som är 5 km, men får se hur vindarna är. Annars får jag motionera själv senare.

Ha det gott!

• alarik82

SE trevligt med vin. själv drack ja cider igår... men den smakade bara kolsyra eftersom ja är förkyld å inte har nån smak

• Little
    MagdaA skrev 2008-01-18 19:30:32 följande:
    Nu är jag 1 dm längre än i förmiddags! Känns iaf så efter besäket hos kiropraktorn. Va en hel del som låg snett efter en graviditet och förlossning, men nu är jag rak igen Rätt mör, kommer nog kännas i morgon också så det blir ingen ct-träning i helgen, får bli promenader i stället.
    Det ska jag också göra denna gången, räta ut kroppen igen
    Gör det hemskt ont??

SE
    Härlig stavning!!
    Nu är Simons lillebror Anton här!
  • Missisola

Magda: Härligt att bli av med det!!!! Kommer i håg hur sne jag var och hur det försvann över en natt efter besöket hos kiropraktorn!!!

Har simmat nu på fm..ff galet mycket folk....

Julmaten är borta nu def.

Märker att prommisarna till och från jobbet gör väldigt mycket!!!!
    (gick ju inte lika mycket under julledigheten)
    Så vardagsmotionen ska man inte underskatta!

Svar på tråden saras måbra-tråd keeps going stronger