• SvenskEngelsk

saras måbra-tråd keeps going stronger

Hej flickor, nya & gamla i denna "tråd"
    Ska jag verkligen behöva presentera mig själv, IGEEEEN, för typ 11:e ggn..hihi, Ok!..I´ll do it!
    Sara, född 1982, mamma sedan -04, RESER jämnt, pratar bara engelska privat, STORT intresse i HÄLSA och skönhet. Har gått ner 50 kg ( alla frågar HUR, om jag gjort Gastric Bypass, stavas det så ? hihi, osv men svaret är ENKELT, jag har kämpat ENSAM, utan alla konstiga metoder som finns i vår värld, så säg inte att det INTE går, för FASEN att det gör, KÄMPA om ni vill nå ett mål för bättre livskvalite ) Jag TALAR för eget sunt förnuft och motion. Visst hänger skinnet även på mig, men då jag gick ner i vikt besökte jag aldrig ett GYM, utan GICK bort mina kilon kan man säga, varav allt löst skinn överallt.

Vi är ett gäng tjejer som hängt i min tråd i 2 år nu, och DET  är en WOW känsla, alla har haft ups & downs, men likförbannat så hittar vi åter till tråden och tar oss vidare på lagom nivå. Så sluta klaga på allt, LEV istället och gör något åt det som går att göras ÅT!...
    Tråden är öppen för att ge varandra support i livet, för att peppa varandra då det är tufft, för att berätta om våra dagar, mattips, träningstips, ( boktips..hihi ) mm!
    Jag började slutet av sept igen på allvar att ta tag i kroppen, då med hjälp utav HOPPREP och löpning, så nu hoppar många i tråden, KUL!!!...verkligen bra träning hemma för er som har svårt att komma ut på promenad/till gym/ löprunda.

Nu kör vi 3 månader till, nästa tråd kommer i mars, då är det snart sommar!
    Kämpa på tjejer! Fokusera på att måbra, det gör jag nu, och jag har aldrig kännt sådan här livskvalite! NÅGONSIN!

Puss på er! / S

Go girls
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-24 23:47
    Till er alla som vill/måste/försöker/har försökt/ gett upp osv med att gå ner i vikt:

SLUTA att sitta på läktaren och titta på erat eget liv, se till att vara mitt på plan och medverka, BESTÄM över erat liv.
    Har du verkligen bestämt dig för att måbra/gå ner i vikt/ sluta röka osv, ELLER; förhandlar du fortafarande och säger det för att det "Låter bra" ?

Jag kommer aldrig kunna hjälpa någon utav er, förräns NI HAR BESTÄMT ER, DÅ, kan man klara allt, innan dess kan jag tyvärr inget göra!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-03 18:09
    Hej Hej..En liten reminder:
    UPPSKATTA DET NI HAR, i livet, även små saker som foton av barnen, er favorit lampa, en god middag ni åt igår, era vänner, och lixom NJUT av det, för att MÅBRA
    SNÄLLA, jag säger det igen, LETA INTE EFTER FEL HOS ANDRA!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-27 23:48
    Man är kompetent då man kan behålla lugnet även då något går dåligt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-24 22:48
    Tjejer
    Nu är det mars
    NY tråd igen då jag är åter

Älskar er alla så mkt på ett litet vis

TACk för allas stöd igenom alla svåra tider i över 2 år, TACk....

PUSS

kämpa på
  • Svar på tråden saras måbra-tråd keeps going stronger
  • MagdaA

morrn morrn. hade planerat en långpromenad idag men vaknade å mår skit Antagligen fått samma förkylning som sonen så jag tänker lägga mig på sängen när han ska sova sen vid 11. känns trist, var ju så sugen på att gå ut

TIna: -0,2 kg är bättre än +! Du är jätteduktig ju! kämpa på vännen! 5,5 kg sen nyår är massor!

Ebba har fått en lillebror! Vår Älskade Alexander är här!
  • clinan

Började dagen med en rask promenad på typ 40 minuter. Tänkte egentligen cykla innan frukost idag men bakdelen på mig gör ONT får se hur det känns ikväll, kanske blir en tur då istället!

• Jessi74

sugardynamite, salt är något jag borde dra ner på också, som du säger är det en vanesak men det är ju så väldigt svårt att vänja sig av med det. Jag tycker det är riktigt äckligt när det är för lite salt i maten. Förbättringsområde!

• 6628

Halloj!

Idag blir det promenad, när lilla sonen och jag kommer från tandläkaren.
    Men innan det så har stora sonen och jag en tråkig sak o göra.
    Vi måste begrava sonens hamster. Han gick bort nu morse. Han var gammal.

• J J

Tindra: tänk på att du gått ner en hel del i vikt sedan nyår..ngn gång kommer nog kroppen stå stilla ett tag och hitta balans.. men som Magda sa, bättre ner 0,2 än att öka iaf! Tycker du är superduktig med två små och ändå fixar du motion o s v. Toppen!

kakis: trist att träningnen stressar dig men du ska absolut lyssna på din kropp och göra som du tycker.. vad jag läst så är ju stress väldigt negativt och kan göra att man ökar i vikt.. trist att jobbet tar så mkt tid också.

Var på MVC idag och allt var bra, så skönt att mitt blodtryck inte gått upp alltför mkt och dessutom har jag stått stilla på samma vikt i 3-4 veckor nu! Och då rör jag inte på mig så mkt (jobbig brant uppförsbacke varje morgon vid dagislämning dock Glad) och dessutom blir det en hel del fikabröd/kaka el dyl.. och godis på helgerna.. ja ja.. jag är glad om jag inte går upp så mkt.. redan gått upp ca 15 kg.. riktig muminmamma!

• MagdaA

Jag fryyyyser! Slumrat på sängen en timme nu medan sonen sover. Han borde vakna nu snart så då är det gröt-dax, sen ska jag äta. blir nog gröt åt mig också.

JJ: jag gick upp 20 kg men då fick ajag iofs inte ens gå till brevlådan. 15 kg är ju normalt, så gräm dig inte över de, de fixar du sen. Skönt att trycket hållersig stabilt!

Ebba har fått en lillebror! Vår Älskade Alexander är här!
  • SvenskEngelsk

Magda: Du är väl inte på G att bli sjuk??

vet du, idag på gymmet tänkte jag på Dig..Kom du ihåg när du frågade för lääääängesen ang skor o tunikan...den du har på bilden, du hade köpt på kappahl el Lindex TROR jag..haha..Bara kom på det, du var så fin , och du hade gått ner bra i vikt...:)

Alla av er finns med mig ska ni veta, jobbet, gymmet, affären, haha

JJ..Muminmamma. EN VACKER SÅN HAR JAG JU SAAAAAAAAAAGT!

hihi
    jag gick upp 19.9
    MEN, rörde på mig!!!!

• Kaya

Usch Magda, inte kul, krya på dig! Det är så TRIST när man har kommit igång med träning och känner sig pigg och glad och sugen på att röra på sig - och så måste man stanna upp på grund av nån trist infektion! Ta hand om dig nu!

Jag känner av det nu att Januari blev en riktigt dålig månad för mig, först kom jag inte igång riktigt med mina vanliga sunda vanor efter juluppehållet (äta lagom mycket, köra guldkant bara på helgerna osv), och när jag väl var taggad och skulle börja köra mitt vanliga race fick jag först den där konstiga lågintensiva magsjukan och sen den här förkylningen... *GRR*

Känner mig lite mer mentalt beredd nu i alla fall att leva sunt igen, även om jag ju inte kan ta itu med min vanliga träning förrän jag har blivit av med förkylningen. Jag tänker som så att jag har februari, mars, april, maj på mig att träna och äta bra innan sommaren, och laddar nu med massa positivt tänkande inför februari månad som ska bli en BRA mat-och-motions-månad!

Det var skönt i morse att promenera i rask takt ca en timme, lyssnade på P1 och NJÖT av första riktiga motionen sen i fredags (Ok det kanske inte var så himla långt uppehåll ) och sen gå på ansiktsbehandling. Fyyyy vad dyrt det är, jag har ju egentligen inte råd med a-kassa och allt, men det är ju det enda jag unnar mig (och bara eftersom jag har problemhy), jag lägger INGA pengar på resor, krogen, nya kläder/skor osv utan spenderar BARA pengar på träningen och ansiktsbehandlingar 4-6 ggr per år (och de dyra produkterna från salongen då för att hålla huden så bra som möjligt emellan).

Som en ny människa och med apsnygga ögonbryn kom jag ut från salongen, gick hem i SNABB takt (det blev alltså ca 80 min promenad på förmiddagen), drack min ingefära-citron-lingon-linfröolja-proteindrink, en stund senare lunch bestående av en massa färsk broccoli och brysselkål plus vegetarisk korv stroganoff (sojakorv, massor av grönsaker och rotfrukter, senap/tomatsås med grekisk yoghurt). Efter dagens ENDA kaffekopp (jag lovar!) och två nöt/fruktbollar.

Bara BRA mat idag men visst, jag hade KLARAT mig på halva portionsstorleken på både frukost och lunch! Det är sant! Jag är verkligen inne i en period nu när jag gärna äter MYCKET, om det bara är nyttigheter är det ju inte så farligt men jag stör mig ändå på det, att jag inte ska kunna SLUTA innan jag är proppmätt?!

Resten av dagen ska jag se till att måltiderna (tre till antalet) blir relativt SMÅ!

Nu dags att väcka lillan och hämta stora killen på skolan. USCH vad det blåser hela tiden, trist att cykla då med en stor tung 2.5-åring bakpå, motvind och en gammal tung trögtrampad cykel... Men det är nästan inga backar i alla fall, och det blir ju bara bättre träning med mer mottstånd... *pepp*

K

• SvenskEngelsk

Ok
    Detta skrivs ju i min blogg....dem flesta är ju inne o läser den ser jag..Men..Oh well..jag har känns mig PISS på morgonen, sov till 9.30, ( Bailey med )

Var trött efter 2200 hopp...och typ förkylningskänsla....Men ja tänkte, ÄH, cykla ner till gymmet....testa hur de går...

OCH wow....säger bara ..asbra!
    4km löpning

Ätit en underbar snabblunch efter gym nu, efter läst fitness och VERKLIGEN fattat vinklen av hur mkt jag måste äta!

1 stor skiva osötat surdegsbrö utan smör dock, med 2 små makrill ( varmrökta ) fileer med massa gurka,. EGEN hemmapressad juice!!!!! + Kaffe

Mår så väligt bra!
    Visst tjejer, är det KUL att MÅBRA???

Puss O Kram
    Alla ni som skrivit att ni vart o motionerat...Duktiga ni är
    jag vet vilket helvete det KAN vara att ens komma ut på promenad!!!

• Nillalalala

Tindra04: Synd på huset :-/ Vi har köpt ett som vi måste göra om precis allt, eller det är inte akut, men för att det ska se ut som vi vill Och det är jättekul! Nu är snart sovrummet kvar, saknas bara lister och garderobsdörrar!

Inredning är så roligt, särskilt när man får bestämma allt, färger på väggar och golv, dörrar och var det ska vara garderober. I helgen ska vi köpa alla möbler och inrdning till sovrummet, ska bli så kul att göra iordning där!

Svar på tråden saras måbra-tråd keeps going stronger