• SvenskEngelsk

saras måbra-tråd keeps going stronger

Hej flickor, nya & gamla i denna "tråd"
    Ska jag verkligen behöva presentera mig själv, IGEEEEN, för typ 11:e ggn..hihi, Ok!..I´ll do it!
    Sara, född 1982, mamma sedan -04, RESER jämnt, pratar bara engelska privat, STORT intresse i HÄLSA och skönhet. Har gått ner 50 kg ( alla frågar HUR, om jag gjort Gastric Bypass, stavas det så ? hihi, osv men svaret är ENKELT, jag har kämpat ENSAM, utan alla konstiga metoder som finns i vår värld, så säg inte att det INTE går, för FASEN att det gör, KÄMPA om ni vill nå ett mål för bättre livskvalite ) Jag TALAR för eget sunt förnuft och motion. Visst hänger skinnet även på mig, men då jag gick ner i vikt besökte jag aldrig ett GYM, utan GICK bort mina kilon kan man säga, varav allt löst skinn överallt.

Vi är ett gäng tjejer som hängt i min tråd i 2 år nu, och DET  är en WOW känsla, alla har haft ups & downs, men likförbannat så hittar vi åter till tråden och tar oss vidare på lagom nivå. Så sluta klaga på allt, LEV istället och gör något åt det som går att göras ÅT!...
    Tråden är öppen för att ge varandra support i livet, för att peppa varandra då det är tufft, för att berätta om våra dagar, mattips, träningstips, ( boktips..hihi ) mm!
    Jag började slutet av sept igen på allvar att ta tag i kroppen, då med hjälp utav HOPPREP och löpning, så nu hoppar många i tråden, KUL!!!...verkligen bra träning hemma för er som har svårt att komma ut på promenad/till gym/ löprunda.

Nu kör vi 3 månader till, nästa tråd kommer i mars, då är det snart sommar!
    Kämpa på tjejer! Fokusera på att måbra, det gör jag nu, och jag har aldrig kännt sådan här livskvalite! NÅGONSIN!

Puss på er! / S

Go girls
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-24 23:47
    Till er alla som vill/måste/försöker/har försökt/ gett upp osv med att gå ner i vikt:

SLUTA att sitta på läktaren och titta på erat eget liv, se till att vara mitt på plan och medverka, BESTÄM över erat liv.
    Har du verkligen bestämt dig för att måbra/gå ner i vikt/ sluta röka osv, ELLER; förhandlar du fortafarande och säger det för att det "Låter bra" ?

Jag kommer aldrig kunna hjälpa någon utav er, förräns NI HAR BESTÄMT ER, DÅ, kan man klara allt, innan dess kan jag tyvärr inget göra!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-03 18:09
    Hej Hej..En liten reminder:
    UPPSKATTA DET NI HAR, i livet, även små saker som foton av barnen, er favorit lampa, en god middag ni åt igår, era vänner, och lixom NJUT av det, för att MÅBRA
    SNÄLLA, jag säger det igen, LETA INTE EFTER FEL HOS ANDRA!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-27 23:48
    Man är kompetent då man kan behålla lugnet även då något går dåligt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-24 22:48
    Tjejer
    Nu är det mars
    NY tråd igen då jag är åter

Älskar er alla så mkt på ett litet vis

TACk för allas stöd igenom alla svåra tider i över 2 år, TACk....

PUSS

kämpa på
  • Svar på tråden saras måbra-tråd keeps going stronger
  • Kaya

Kaksmulan: om stress över träningen nu när du har så mycket på jobbet får dig att må dåligt och äta mr än du mår bra av så tycker jag att det är ett JÄTTEBRA beslut av dig att lägga ner träningskravet under en period. Bättre motion än ett par skidturer i veckan kan man nästan inte få heller (jag är så avundsjuk på er snö!!!).

Viktigast är ju att man MÅR BRA som sagt, inte HUR man uppnår välmåendet. (Okej nu menar jag inte att förbjudna substanser och sånt är OK ) För egen del LÄNGTAR jag nu till jag är jag igen, som Evenstar säger (avis på din sköna träning!), dvs när jag har tränat ett riktigt HÅRT pass UTAN förkylning i kroppen och känner den där sköna genomarbetade känslan i musklerna efteråt... *LÄNGTAR*

Idag blev en riktig mellandag. Klart bättre än helgen, naturligtvis, jag åt ju min vanliga mat igen... men förkylningen känns inget kul trots att den är lindrig, och magen känns enorm och dessutom lite orolig efter all skräpmat... enda motionen blev KORT promenad och KORT cykeltur... och så åt jag faktiskt LITE för mycket till middagen, fast det var mitt STORA mål för dagen att aldrig äta mig proppmätt. SUCK!

Själva maten var väl OK, en massa kokt brysselkål och rotfruktspuré (av palsternacka, rotselleri, Mellanmjölk, olivolja, vitlök & kryddor) och kidneybönor gratinerade med fransk senap, tomatpuré och 17% lättost, plus några extra bitar lättost efter. De andra i familjen åt ugnsgratinerad falukorv, det hoppade jag i alla fall över för jag var så less på "junk food"... Men så var det ju namnsdag i familjen så det firade vi med kaffe + mörk choklad + nöt/fruktbollar till efterrätt. Trots att jag då redan var mätt (och redan hade druckit kaffe en gång under dagen vilket är MAX) blev det en halv mugg kaffe, 30 gram mörk choklad och två såna bollar för mig... av bara farten! För det var ju redan en "dålig" dag typ! *GRRRR*

Hmmm... det blir i a f ingen kvällsfika för nu ska jag läsa Harry Potter med sonen och så somna med honom! Vår vanliga måndagsgrej... Ska bli HÄRLIGT att vakna utvilad imorgon! Hoppas förkylningen är på väg bort då, att jag orkar motionera, åtminstone en långpromenad och mer cykling, och att jag kan hålla mig till EN omgång kaffe och 5-6 SMÅ måltider då, istället för 3 ganska stora och 1 riktigt stor! Om jag skriver det här så kanske jag orkar se till att det blir så!

Jag ska på ansiktsbehandling imorgon förmiddag, det brukar ge lite inspiration att ta nya tag, med snygga ögonbryn och nypeelad hy är det liksom lättare att äta rätt och ta hand om sig i allmänhet!

K

• alarik82

har nyss hemkommit från 1 timmje box å en timme core, å fick gå mot en karl i boxen så måsta ju ta i lite extra så ja visa att ja var stark

• Jessi74

Kaksmulan, bra inställning tycker jag, man ska MÅ BRA i första hand, men jättetokigt att jobbet tar så mycket kraft! Hoppas det blir bättre snart!

Har sprungit min runda nu och det kändes bra. Känns ganska ok att springa varannan dag som det blivit den senaste tiden, målet är ju eg 3 ggr/v.

• SvenskEngelsk

Mums på er

Ska hoppa ikväll...men åt nyss middag
    var iväg sent & handlade på Willys...så nu e man fattigare...Men allt nyttig e ju dyrt...
    Men köpte endel BRA saker verkligen...hittat massa recept så nu blir de BRA middagar, endel lite dyra dock

Ätit en SUPERgod middag
    och chockad som vanligt, men min son äter ALLT jag lagar, SÅ KUL!
    hittade på en egen variant, tigerräkor, fk penne, lättfraiche, saffran, massa svartpeppar och FÄRSK spenat...YUM YUM YUM!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Jesus, 2 små portioner som rest kvar!!!!
    Herregud
    Första ggn ja lagade me saffran och även SPENAT färsk..
    MUMS!
    Längtar efter att äta de som rest imon kväll på jobbet!
    Ska hoppa 2200 ikväll, sen imon GYM igen!....Löpning + styrka!

Ber att regnet e väck..tråkväder

men jag är POSITIV"
    Haft en underbar dag!!!!
    Och Bailey sa. Mamma, MUMS vikken god mat jag får!....Glad eller GLAD...

ha en trevlig månd kväll alla!!

Kakis: SMART du är
    gör precis så!

• MagdaA

30 min ct ikväll. dusch nu innan sängen.

emmamaria: härligt att få ta i lite extra!

Ebba har fått en lillebror! Vår Älskade Alexander är här!
  • 6628

Tindra: 9 kilometer?! Skitmycket! Bra!

När det gäller semlor, så äter jag en "riktig" semla.

Månadens tråkigaste "måste" är avklarat! Räkningarna är skickade, för denna gång.

Vad har ni för planer för imorgon?

Det blev ingen promenad för mig idag, fick besök av mamma, men hemmagym blev det. Armar,mage,rygg,ben plus lite "hopprep" UTAN hopprep. haha Men det gick, några sekunder.
    Har tänkt köpa ett hopprep, finns det riktiga på intersport, med diverse pulsräknare osv? Klrade iallafall 50 hopp utan hopprep! INTE ILLA för o vara första gången.

Sovtime.

Nattinatti

• SvenskEngelsk

vad gäller SEMLOR
    Så ska jag fira med en SEMLETÅÅÅÅÅRTA

haha
    ska det va så ska det VARA riktigt..hihihihiFlört

Men dock 19 feb, och vi är ett gäng som LÄNGTAR SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ tills denna dag

Jaha
    Motion blev det ju

2200 hopp + dips!!!
    Gym imon...

• Tindra04

Godmorgon girls!

Vägdag idag. -0,2 bara känns inte alls roligt men jag har ju rasat de andra veckorna så det är kanske inte konstigt. Totalt sen nyår -5,5 kg.

Idag är jag ännu mer taggad att ge mig ut och gå bara för det!

Tindra 04 - Stolt tvillingmamma till Tuva & Elliot
  • Kaya

God morgon!

10 timmars sömn fick jag! Vaknade till ibland och lyssnade efter lillan som var orolig ute i sitt rum (3 stängda dörrar emellan och hennes pappa tog hand om henne men, är man mamma så är man), men känner mig ändå skönt utvilad.

Förkylningen är kvar, lite snorig och kliar i halsen och så, men den är väldigt lindrig i alla fall. (Dock säkert långvarig... suck)

Började dagen med C-vitaminbrus, thé med havremjölk, stor laddning grov gröt (havrekli, rågflingor, havregryn) med havremjölk och hemmagjord lättsockrad lingonsylt, plus ett kokt ägg! Väldigt MÄTT nu, men på ett betydligt trevligare sätt än när man äter FÖR mycket av andra saker som inte är lika bra för kroppen.

Nu ska jag ut och PROMENERA en timme i rask takt med bra musik i öronen innan ansiktsbehandlingen. Ska bli så SKÖNT, även om vädret ser sådär lagom kul ut...

SE, vad härligt att B gillar maten du lagar!!! Passa på och njut av det nu! Min son var också väldigt lättvindig med mat och åt alla möjliga nyttiga maträtter och exotiska maträtter utan knot... tills han började skolan!!! Nu skulle han nog helst äta "barnmat" (köttbullar, hamburgare, korv, pannkakor osv) varje dag, och har blivit misstänksam mot både det ena och det andra som han åt förut!? Lillan däremot äter allt och smackar och njuter

Idag blir det vegetarisk korv stroganoff till mat, har kvar i frysen sen jag gjorde stor laddning för ett tag sen.

K

• Sugardynamite

Godmorgon!

Har startat morgonen med en rejäl portion fiberhavregrynsgröt, med krossat linfrö och lättmjölk. Jag har dragit ner på saltet i maten och det märks mest när jag äter gröt tycker jag. Men jag vänjer mig. Det känns mer motiverande att äta lite för osalt gröt och veta att det är bra för mig, än att salta bara för smaken. Det är ju bara en vanesak hur mycket salt man behöver.

Skall åka in till gymet och gå på ett pilatespass kl. 12.00 och efter det blir det CT och styrketräning armar.

Jag måste köpa nya löparskor. Kände att jag fick ont i behinnorna och ryggen förra gången jag sprang så nu blir det inget mer springa innan jag har nya skor.

Svar på tråden saras måbra-tråd keeps going stronger