• SvenskEngelsk

saras måbra-tråd keeps going stronger

Hej flickor, nya & gamla i denna "tråd"
    Ska jag verkligen behöva presentera mig själv, IGEEEEN, för typ 11:e ggn..hihi, Ok!..I´ll do it!
    Sara, född 1982, mamma sedan -04, RESER jämnt, pratar bara engelska privat, STORT intresse i HÄLSA och skönhet. Har gått ner 50 kg ( alla frågar HUR, om jag gjort Gastric Bypass, stavas det så ? hihi, osv men svaret är ENKELT, jag har kämpat ENSAM, utan alla konstiga metoder som finns i vår värld, så säg inte att det INTE går, för FASEN att det gör, KÄMPA om ni vill nå ett mål för bättre livskvalite ) Jag TALAR för eget sunt förnuft och motion. Visst hänger skinnet även på mig, men då jag gick ner i vikt besökte jag aldrig ett GYM, utan GICK bort mina kilon kan man säga, varav allt löst skinn överallt.

Vi är ett gäng tjejer som hängt i min tråd i 2 år nu, och DET  är en WOW känsla, alla har haft ups & downs, men likförbannat så hittar vi åter till tråden och tar oss vidare på lagom nivå. Så sluta klaga på allt, LEV istället och gör något åt det som går att göras ÅT!...
    Tråden är öppen för att ge varandra support i livet, för att peppa varandra då det är tufft, för att berätta om våra dagar, mattips, träningstips, ( boktips..hihi ) mm!
    Jag började slutet av sept igen på allvar att ta tag i kroppen, då med hjälp utav HOPPREP och löpning, så nu hoppar många i tråden, KUL!!!...verkligen bra träning hemma för er som har svårt att komma ut på promenad/till gym/ löprunda.

Nu kör vi 3 månader till, nästa tråd kommer i mars, då är det snart sommar!
    Kämpa på tjejer! Fokusera på att måbra, det gör jag nu, och jag har aldrig kännt sådan här livskvalite! NÅGONSIN!

Puss på er! / S

Go girls
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-24 23:47
    Till er alla som vill/måste/försöker/har försökt/ gett upp osv med att gå ner i vikt:

SLUTA att sitta på läktaren och titta på erat eget liv, se till att vara mitt på plan och medverka, BESTÄM över erat liv.
    Har du verkligen bestämt dig för att måbra/gå ner i vikt/ sluta röka osv, ELLER; förhandlar du fortafarande och säger det för att det "Låter bra" ?

Jag kommer aldrig kunna hjälpa någon utav er, förräns NI HAR BESTÄMT ER, DÅ, kan man klara allt, innan dess kan jag tyvärr inget göra!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-03 18:09
    Hej Hej..En liten reminder:
    UPPSKATTA DET NI HAR, i livet, även små saker som foton av barnen, er favorit lampa, en god middag ni åt igår, era vänner, och lixom NJUT av det, för att MÅBRA
    SNÄLLA, jag säger det igen, LETA INTE EFTER FEL HOS ANDRA!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-27 23:48
    Man är kompetent då man kan behålla lugnet även då något går dåligt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-24 22:48
    Tjejer
    Nu är det mars
    NY tråd igen då jag är åter

Älskar er alla så mkt på ett litet vis

TACk för allas stöd igenom alla svåra tider i över 2 år, TACk....

PUSS

kämpa på
  • Svar på tråden saras måbra-tråd keeps going stronger
  • SvenskEngelsk

Fibergröt imorse...Märktes på gymmet hur laddad kroppen blev
    banan i !!!

JOBB nu

kram på er

• MagdaA

SE: jo, troligtvis nån förkylningsskit Alex blev ju sjuk natten till söndag, han snorar och histar. jag är än så länge bara slö och måt lite illa... lite snuvig. Ja... menar du den grårutiga tunikan med knappar? från kappahl.... 67 kg vägde jag då! vore en dröm att komma ner dit igen!

Ebba har fått en lillebror! Vår Älskade Alexander är här!
  • Tindra04

Magda: du kommer ner dit igen! Ta det lugnt gumman! Hoppas du inte blir sjuk!

JJ: Tack så mycket!

Nilla: ja det känns lite tråkigt MEN vi bor i ett fint hus nu oxå

Nu har jag precis kommit in från min promenad på två timmar. Utökade rundan idag så jag tippar på att den blev strax över milen. Nu börjar dock barnen bli så stora att de inte vill sova lika länge i vagnen. Båda vaknade halvvägs idag och var inte alls roade av att ligga i vagnen. Till slut satte jag båda upp och då gick det lite bättre. Ända tills de kom på att de kunde sno nappen av varandra och pilla varandra i ansiktet. Sådär roligt!

Tindra 04 - Stolt tvillingmamma till Tuva & Elliot
  • Nillalalala

Tindra04: Jag tycker att ni har ett superfint hus, vad man kan se på de bilder du lagt ut! Verkligen min smak på färger

• Tindra04

Åh TACK Nilla: Man blir ju hemmablind tyvärr. Har du bilder på ert hus?

• MagdaA

Tina: ja kanske... hoppas på 70 till att börja med, en bit kvar till dess dock. Men jag tar det i min lugna takt!

Slumrade när Alex sov mitt på dan och nu känner jag mig betydligt piggare, hoppas det inte blir värre igen bara.

gröt på fiberhavregryn till lunch. 2 mackor med leverpastej till mellis. blir ugnspankaka till middag, på dinkelmjöl.

• Tindra04

Det är rätt Magda! Ta det i lugn takt! Detta ska ju vara en livsstil! Du är duktig gumman!

• MagdaA

Tina: tack vännen! Du är också duktig! tid för msn förresten?

• J J

SE: tack! Du är verkligen på hugget nu.. sån inspiration!

Jag ska boka in en instruktion på sats sedan när jag är redo att börja träna styrka.. alltid velat börja styrketräna men det faller efter typ en gång.. tycker det är så trist att träna själv.. sambon och jag brukade träna tillsammans på helgerna ibland eftersom sats har barnpassning.. får se hur det funkar när man har två småttingar.. ska iaf börja med mamma-babygympa på sats i vår tänkte jag och sen ökar jag beoende på hur det känns och går med allt.. OCH promenader! längtar..

Gjorde förresten supergod middag igår; "italienska köttbullar" i tomatsås med tagliatelle. Gjorde en tomatsås på lite olivolja, lök, vitlök, fint tärnad morot och rotselleri som jag kokade med krossade tomater, vatten, buljong o kryddor en stund. Mixade med stavmixer så den blev någorlunda slät. Under tiden blandade jag nötfärs, ägg, torkad timjan + oregano + basilika +dragon+lite rivet citronskal+ färsk fint hackad persilja, lite ströbröd blandat med mellanmjölk, peppar, salt. Rullade smeten till små köttbullar och la ner dem i den mixade kokande såsen och de blev klara på kanske fem min. Till detta tagliatelle och färsk parmesan. MUMS!

• J J

SE: tack! Du är verkligen på hugget nu.. sån inspiration!

Jag ska boka in en instruktion på sats sedan när jag är redo att börja träna styrka.. alltid velat börja styrketräna men det faller efter typ en gång.. tycker det är så trist att träna själv.. sambon och jag brukade träna tillsammans på helgerna ibland eftersom sats har barnpassning.. får se hur det funkar när man har två småttingar.. ska iaf börja med mamma-babygympa på sats i vår tänkte jag och sen ökar jag beoende på hur det känns och går med allt.. OCH promenader! längtar..

Gjorde förresten supergod middag igår; "italienska köttbullar" i tomatsås med tagliatelle. Gjorde en tomatsås på lite olivolja, lök, vitlök, fint tärnad morot och rotselleri som jag kokade med krossade tomater, vatten, buljong o kryddor en stund. Mixade med stavmixer så den blev någorlunda slät. Under tiden blandade jag nötfärs, ägg, torkad timjan + oregano + basilika +dragon+lite rivet citronskal+ färsk fint hackad persilja, lite ströbröd blandat med mellanmjölk, peppar, salt. Rullade smeten till små köttbullar och la ner dem i den mixade kokande såsen och de blev klara på kanske fem min. Till detta tagliatelle och färsk parmesan. MUMS!

Svar på tråden saras måbra-tråd keeps going stronger