• Kerpet1

visparnas tråd # 6

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden

• Svar på tråden visparnas tråd # 6
  • Kerpet1

Godmorgon!

Här är det fortfarande stelt efter träningen, men om en stund ska jag o Petter iväg på Mamma-barn träning, så det är bara att bita ihop... ska jag va ärlig så var jag mycket nära att ringa till mitt gympasällskap i morse och avboka, men nu får jag skärpa mig!

Malu, va trist att höra att du är ledsen!!!! Hoppas att du snart mår bättre iaf!!!!

Jag var på jobbet igår och innan så har jag kännt lite att det ska bli kul att börja jobba igen, men tyvärr så kände jag inte så efter ett par timmar på dårhuset... Fick iaf bra hjälp ang. föräldraledigheten inne på expiditionen, tjejen som jobbar där skulle kolla en massa saker åt mig och maila mig så det känns bra.

Proppens; När är det du ska ha? Ska du jobba hela tiden fram tills det? Jag tränade inte eller gick knappt en promenad efter jag plussat... var så orolig för missfall, eller att jag kanske hade en chans att få slippa, jag vet inte...

Jam, Va dum läkare, som oroar!!!! Fick du nån tid för fortsatt koll och uppföljning? Detta kanske är helt fel och jag kanske är ute och cyklar, men jag får för mig att ett barn som är lite mindre och tidigare född självklart tar lite längre tid på sig med de första utvecklings-grejerna... Och huvudsaken är väll att NI får en kontakt med honom!!!! Oroa dig inte över det där, man har ju förstått nu att det är väldigt olika när barn lär sig göra olika saker...

Pess; skönt att höra om dina Frågor/svar på bvc... var det på 8-månaderskollen du fick dem? Vi ska dit nästa vecka och jag nojjar ju givetvis litegrann... Fast varför ska jag va orolig????

Mirren! Var det inte så att puckona gav dig en tid för 6-månaderskoll när C bara var 5 månader oxå? Idioter! det händer MYCKET på en vecka i den där åldern ju!!!!!!!!!!!

Zynk! Tjenare, hade du trevligt igår? Jag hade ändå aldrig fixat att träna så det var tur att vi inte bestämmt nått, he he he! Skönt att höra att även lilla A kan skrika och gnälla och inte bara rullar, kryper, pratar och utvecklas hela tiden, Hi hi hi!!!! Skojade bara!

Nej, kaffe...

• Kerpet1

Halloj Joyce! Då kommer ju E att få en rejäl OK-stämpel i rumpan idag då!!! Va skönt att han inte förlorat en massa vikt när han var sjuk! Ha en mysig lunch!

• Pess

Morrn.....Jepp Kerpet...det var på 8-månkollen....

• jamis
    Joyce: Vilken skillnad. Jag var på mitt 2-månaders läkarbesök igår då A var 6,5 veckor och E måste vara myyycket äldre än så?

Jag fick svar från läkaren och BVC-sköterskan att det inte är så ovanligt att man inte får ögonkontakt när de är så små men att läkaren måste se det för att kunna skriva in i journalen. BVC-sköterskan skrev oxå att jag gärna fick komma på öppen mottagning så kunde hon kolla utan att man vägde och undersökte en massa. Adam gillar ju inte sånt så han blir lätt grinig då. Vi får se om jag går dit idag en sväng...

Annars ska jag hem till en tjej från föräldragruppen idag. Hon bjuder gruppen på fika hemma hos henne
  • Kerpet1

Va bra Jam! Det är ju faktiskt oxå väldigt olika på hur de mår från dag till dag... Jag kan tycka att Petter har bra och mindre bra dagar... det är klart att det påverkar om man är trött eller ledsen!!!
    Va mysigt med fika-träff... det bästa som finns!!!!!

Hur ska det gå med sånt när man börjar jobba?!?!?!?!? Gud så trist att inte få träffa er då!!! Fast vi får försöka lösa det!

• Pess

Men då så Jam....Det är ju INTE konstigt att det strular lite...För precis som Kerpet skriver så är han ju född 3 veckor före bf (väl) och kan inte jämföras rakt av med barn som är födda tex 2 veckor efter....Sedan gjordes ju kollen för TIDIGT.....Varje dag händer ju massor...

• jamis

Va duktig du är Kerpet. Visst känns det ändå ganska bra med träningsvärk!? Men jag är impad att du kommer iväg igen så snart, jag hade nog nöjt mig med den gången för ett tag framöver

Och jag håller med dig, det borde ju vara en skillnad om man är liten och för tidigt född. Och som sagt så är det ju viktigast att vi får ögonkontakt. Jag har vart lite nojjig nu och bara försökt få ögonkontakt med honom och det lyckas ju inte hela tiden

Mm, fika är mysigt! Synd bara att jag inte äter mjölk... tror inte direkt att de har mjölkfria alternativ. Men snart ska jag nog börja äte mjölk igen eftersom Adam har haft ont i magen trots min diet. Undrar om jag kan dricka en latte då?

• jamis

Precis Pess !

Kanske ska vänta tills han ska få vaccination 4 mars för uppföljning... jag är lite sugen på att gå dit idag iaf. Hon är så go min bvc-tant och stöttar verkligen och ser hur jag mår bara genom att titta på mig. Det är så skönt bara att prata lite med henne

• Ma Lu

Hej på er!

Jam: inte noja! JAG fick ögonkontakt med Adam Inte mycket och inte länge eftersom jag ju hade hård konkurrens av fönstret och lampan, men ändå Dumma doktorn! Adam är ju bara 6,5 v och dessutom egentligen det minus tre.

Tack söta alla ni för stöd och peppning. Det är en himla tur att det inte verkar finnas nåt samband med nojningsnivå och utgången Innerst inne tror jag ju att det måste få gå bra den här gången, men all min erfarenhet talar emot det och jag är så rädd så rädd så rädd för att än en gång tvingas ta emot beskedet, genomleva en förlossning och få låna ett barn som inte gråter och inte få ta med det hem...

Gårdagskvällen med kollegerna var iaf väldigt trevlig Jag har inte skrattat så mycket på väldigt länge! Tyvärr fick jag en rätt obekväm stol och satt väl coh spände mig och när jag sen kom hem var magen bara hård och spänd och sammandragninagrna kom och gick. Det måste ha berott på att det blev en del gående till coh från tunnelbanor etc. Betydligt mer än vanligt. Sen sov vi första natten i nya sängen och det var underbart skönt! Väldigt ovant men både maken och jag somnade ovaggade och vaknade utvilade Den stödjer nåt helt otroligt och jag behöver inte ens ha nägon kudde eller nät som stöd för magen!

Ändå har jag nojan idag för jag tycker inte bebis är lika hårdhänt som h*n brukar vara. Fast ja, jag vet ju att de har olika dagar! och ju mer jag nojar desto mer spänner jag mig och desto mindre känner jag.

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
  • ProPPens

Goddagen!! Igen mitt inlägg försvann mitt när jag höll på att skriva!!!!

Idag skulle jag ha gått på ryggskolan som man har på min sjukgymnastik. Tyvärr verkar min hjärna lagt av, kanske vanligt när man är gravid... Så jag glömde bort den och alltså missade jag den. Men det är ett rullande schema med tre tillfällen så jag får ta den här gången en annan vecka!

Kerpet Vi har bf 080706, så eftersom det personnummret blir perfekt så måste bebis ut den dan, allt annat otänkbart!! Flört Jag håller just nu på att fylla i papprena för att ansöka om hp, men måste dom vara så krångliga?? Hur ska man kunna beskriva en dag på jobbet när mina dagar ser så olika ut?! Jag jobbar ju allt från 5 timmar till hela helger, dvs runt 32 timmar på två dagar... Men jag ska fråga min chef vad dom andra som fått beviljat skrivit, för jag vet ju att alla på mitt jobb fått beviljat. Så isåfall blir det väl jobb fram tills i början av maj.

MaLu Härligt med en trevlig kväll igår!! Man behöver lite uppmuntran och fokusera på något annat än sin oro. Åhh vad härligt med en skön ny säng, samt slippa kuddar!! Här sovs det med kuddar mellan benen och under magen och under huvudet... Det är inte lätt att vända sig vill jag lova!!!!

Äntligen!! BF080706
Svar på tråden visparnas tråd # 6