• Kerpet1

visparnas tråd # 6

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden

• Svar på tråden visparnas tråd # 6
  • Kerpet1

Konstigt! Vi har väll aldrig missat att starta upp vår tråd innan den stänger förrut eller hur?

Här satt jag och surade för att alla sov och ingen ville prata med mig, så fanns det ingenstans att skriva... pinsamt!

• Ma Lu

Tur att någon är vaken Och nä, vi har väl aldrig issat något trådslut Hoppas alla hittar hit nu trots att det inte går att länka...

* * *If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet!* * *
  • Mirren

Smart drag att länka i VIHPS Kersti! Den tråden läser väl alla?!

På tal om sova i egen säng, vi har flyttat C till spjälsängen (där vi skruvat bort ena sidan och ställt den mot ena sidan "min sida" av sängen). På så sätt kan vi undvika att rulla på helikopterarmarna (C ligger med armarna rakt ut) och samtidigt kan vi gosa med C. Mitt i natten, när jag ammat för femtielfte gången och C vaknar och vill leka (aggooooo, guuuu, bbbb) så byter vi plats så får maken ligga närmast honom i stället. Smart va?!

• MallaMojs

Heeej

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • Mamsen68

Hej skäms nästan för att jag aldrig är här inne. Ni kanske inte ens kommer i håg mig.

Jam grattis jag vet det var ju länge sen nu.

Mirren tack för grattisen

Bsover alra bäst i sin säng för han snurrar som jag vet inte vad.

• Minna72

Tack Kerpet för länken i Minnas!
    Mirren, när Aleksi var i samma jollerstadium som C brukade han ofta göra ett ljud som liknade "öki". Så efter det har vi kallat honom Öki! (Och detta på fullt allvar: Om min man ringer hem under dagen så frågar han: "hur mår Öki?" "Har Öki sovit bra?")

~Vår Diamant föddes 26 mars 2007~
  • zynk

Pust - där var ni ju tänk jag trodde vi tappat bort varann. Tack Kerpan!

Kerpan jag tänkte precis på när vi var hos Aliya - spyan mellan bröna minns att du var lite trött .

Mamsen jag kommer ihåg dig !

Mirren va smart med spjälisen!

Här har A börjat vakna på nätterna . Tre nätter i rad har hon fått komma ner till mamma och legat tätt tätt. Tyvärr sover både hon och jag sämre då. Men jag orkar inte lägga tillbaka henne när hon somnat och heller inte försöka "söva" i hennes säng. Igår somnade hon tom i sängen (annars bara hos mig). Men det hjälpte inte.
    Alva är på väg in till matrummet nu. Hon verkar inte vilja ligga kvar på mjuka underlaget. hennes favoritsysselsättning är att undersäka och slå på kvistarna i trägolvet . Gullunge !
    Och nu försöker hon komma under TV-bänken...

• xena

Hello girls! Tack för länken Kerpet!

• Kerpet1

Halloj!

Jag blev ju misstänkt för att skicka "spam" i natt när jag höll på att kopiera in nya länken till era gb... så jag blev avstängd några timmar!!!!!!!

Tänk vad brottslig man är!!!!

kram på er!

• Kerpet1

Vi kan väll hjälpas åt att meddela alla att det finns ny tråd... vet inte vilka jag hann messa igår innan avstängningen...

Ser vi inte till nån på länge så får vi väll leta upp dem

Och bli duktigare på att hålla koll på vår lilla tråd!!!

Och bättre aktivitet kan vi väll ge varann i nyårslöfte!!!!

kram

Svar på tråden visparnas tråd # 6