• Kerpet1

visparnas tråd # 6

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden

• Svar på tråden visparnas tråd # 6
  • zynk
    Joyce OK nu blev jag lite lättad när jag hör att ni får kämpa med vilan .
    Var beställde ni vagn? Jag tänkte det är dags snart för en sån där shoppingvagn .

Propp Va härligt med vagn och att höra hjärtljud! Får man se nån bild på vagnen?

Malla Hoppas somna-utan-gråt även gäller för föräldrarna . Håller tummarna för bra nätter nu!
    Å nej nu ser jag att det inte gick så bra första vändan .

Alva är pigg och glad . Och vi är trötta - får vi gå och lägga oss då?
  • MallaMojs

Hon sover igen, med två uppvak dock... Det löser sig säkert, jag är bara så rädd att det är något som är fel - som vi inte tänkt på eller så...

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • Kerpet1

Halloj!

Hoppas hon sover vidare nu då Malla! Men det är väll därför det heter "metod" för att det inte går på en gång utan man får trilskas och öva lite...

Kul med vagn Proppens!! Vill oxå se hur den ser ut!

Vår vagn var ju bara att hämta i butiken, den stod i skylten... kanske därför det var värsta måndagsexet oxå... Men oj va jag ändå tycker om den... minns att jag tog omvägar för att få gå förbi skyltfönstret och titta på min vagn, var så lycklig när vi hämtade den!

Har precis kommit hem från Pump-passet... jäklar va jag är sliten... minns första gången jag tränade pump och den hurtige killen som hade passet skrek "Imorgon brudar får ni spruta ut schampot på kaklet och gnugga huvudet mot det, för ni kommer inte få up armarna" Så det blir nog ingen hårtvätt överhuvudtaget jhär imorgon.
    Och vet ni? en komisk grej... då, 2004 när jag tränade på ett ställe in i stan så gick jag och Fisken på samma pass... fast det visste vi ju inte då... hon var väll en av de där superslimmade brudarna längst fram, jag gömde mig längst bak vill jag minnas...

Mina killar sover, hade faktiskt hoppats att Petter skulle va vaken när jag kom hem så jag skulle få mysa lite... men icke.. ska försöka komma ihåg det i morgon när han väcker mig genom att rycka mig i håret... då brukar jag inte vilja mysa...

• MallaMojs

Haha - det är inte så att jag hoppas eller tror att det ska gå på en natt. Det vi gör enligt "metoden" skiljer sig dock inte så mycket från det vi gjorde innan, men förhoppningsvis ska Izabella sluta vara ledsen och rädd om nätterna, med tiden. Var bara tvungen å spyyy ut lite, sorry

Nu ska jag se om mamma Malla kan "somna utan gråt"

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • zynk

Ser lovande ut att du är "grå" nu Malla - hoppas det betyder att ni alla sover sött!

Fisken ja - va roligt - hur har ni kommit fram till att ni var på samma pass? Och förresten vart tog hon vägen? Har hon förirrat sig bort bland flyttkartonger?

• FISK78

Här är jag...

Fullt upp och nu är vi megaförkylda oxå, eller snarare jag... Snörvel snörvel...

Skithäftigt att vi var på samma pass Kerpan, tyckte väl att jag kom ihåg dig snygging Ja, helt rätt jag stod längst fram och var skitsnygg NOT!!!

Läskigt med Petter, usch Akta min lille Petter, så fiiiin!

Kramar, ser fram emot att ses när vi har kryat på oss här igen... OCH packat upp lite mera!

• zynk

Heeeeej fisken där är du ju! När man talat om trollen . Hoppas också vi ses snart! Hälsa Sid och D!

• Joyce

zynk: det var från babytrader.eu

fisk: Krya på dig!

Kerpet: Duktigt med pump, ja jisses vilken träningsvärk man kan få av det, jag brukar inte kunna röra mig på ett par dagar. Min PT är sjuk så det blir inget imorgon. Ska försöka ta mig iväg och simma iaf.

godnatt på er!

• Kerpet1

Godmorgon!!!!

Funderar på att sätta på färskt kaffe, gamm-kaffet smakade inte så bra...

Ja, här är det stelt idag efter gårdagens pass!!!! Ska försöka promenera en bit på väg till dagens "kris-möte"...

Fast tusan vad man måste tänka och planera nu när man har en liten kille som sover och äter på hyfsat fasta tider... kan inte få ihop det riktigt, endra gå mitt i sovningen = inte bra... eller skjuta lite på maten = inte bra...

Inatt vaknade Petter flera gånger och skrek så jag trodde jag skulle dö... han verkade helt vettskrämd... jobbigt, dessutom så tog Mr P honom vilket fick mig att må dåligt, jag ville ju trösta, fast det var ju väldigt snällt av Mr P iaf!!!!

Nu sitter iaf Petter och är jätteglad... det är nog grötdags nu!

Va trist Joyce att PT blev inställt när man är laddad... hoppas du får det skönt i bassängen iaf!

Tjenare Fisken! Är ni inte riktigt bra än? Stackars lilla Sids mage!!!! Krama honom från mig och Petter! Åh, va han är söt!!!!!

Hur har natten varit nu då Malla? Och Spinning både torsdag och fredag, vilken kämpe!!!!! Jag klarar inte spinning ens i 5 minuter, dör direkt och trillar av cykeln...

Hur är det med zynk då? Lyser grön ser jag.

Kram på er!

• Joyce

godmorgon på er!

kerpet: nej vad jobbigt med hjärtskärande skrik när man inte får trösta. Känner igen det där - inget kul alls. Hoppas du hittar en bra tid att ge dig iväg plus att träningsvärken inte plågar dig allt för mycket idag

Svar på tråden visparnas tråd # 6