• Kerpet1

visparnas tråd # 6

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden

• Svar på tråden visparnas tråd # 6
  • Pess

Här hemma hostas det.....Lovisa har fått en hosta from hell med seeegt slem och rosslar i snoken....Dock inte snorig (ännu) Har gjort koksaltlösning, men det hjälper inte så bra...En liten tröttis är hon oxå....har sovit en timme nu (sover ännu)

Hm, låter misstänkt likt RS-virus.....Tur att hon är så gammal då Blir till att pyssla om den unga damen några dagar nu då

• Kerpet1

halloj igen, tebax efter träningen, är glad att jag gick dit för det var faktiskt skoj!

Pess, ja det låter ju som RS... men som d säger, hon är ju äldre nu s¨å det går ju snabbare över... Petter är bra nu så idag blir det babysim!

• zynk
    Proppen Du har säkert goda chanser till HP om de andra på jobbet fått det. lycka till!

Pess Näeeeee Stackars liten - eller förresten liten, det är hon ju inte . Hoppas hon blir frisk snabbt och tur nu att hon har lite reserver . Krama om henne från A och mig!

Kerpan jisses vilken energi du verkar ha - både du och P verkar ju träna som tokar . Ha det så kul på simmet! Förresten vad tyckte han om gympan?

Här sovs det också massa. Och det är ju inte likt Alvisen. Har babyvakten på men ska nog titta till henne ändå. Sen undrar jag hur länge jag vågar ha henne i sängen (vår alltså) - snart kravlar hon kanske över kanten .

Jam 2 månaders-kontroll vid 6,5 veckor...?! Då har han ju tid på sig! Det händer ju så himla mycket och fort då!
  • Ma Lu

Oooooo här är det tvära kast Av en smärre slump susade jag in på Blocket och hittade där en röd EL mjuklift som finns väääldigt nära när vi bor!!! Vi ska åka och titta på den ikväll Den ser jättefin ut och är bara använd i fyra månader. Liiite läskigt känns det att skaffa barnvagnsgrejer men jag kan inte låta den här chansen gå förlorad

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
  • Joyce

Kerpet: Vad duktig och hurtig du är! Ibland är det bra med gympasällskap, lättare att ta sig iväg då

jam: Ja det var verkligen skilland, Erik är ju 12,5 v! Skönt att du verkar ha en bra sköterska. Gick du dit idag? Såklart att det spelar in att han är född för tidigt och är där för tidigt också. Du får börja med sojalatte, lite sött men helt ok tycker jag.

MaLu: Kul att gårdagskvällen var trevlig! Och vad lyxig och skön eran säng låter - jag vill också ha

ProPPen: Ja jag sov också en del men diverse kuddar hit och dit, att vända sig var ett smärre projekt!

Pess: Ja det låter ju onekligen som RS - hoppas L kryar på sig snarast

zynk: Hur är det med dig idag då?

Kollen idag gick bra, läkaren tyckte att han var aningens stel i höfterna så hon uppmuntrade oss att träna lite mer på magläget så skulle det vara ok. Har ärligt varit lite dålig på det. Sen så vägde han 6800 och var 61 cm lång. Fortfarande kort och tjock alltså Dock grät han väldigt skärrat på skötbordet hos både läkaren och sköterskan. Helt olikt honom, hemma skrattar han så han kiknar på skötbordet och när han skriker så brukar det verkligen inte låta som det gjorde där. Panikskrik i falsett typ. Kanske var det lite kallt att ligga där naken och okända tanter som drog honom i benen är väl aldrig kul. Sen var jag på god långlunch med kompis och sen följde hon med på promenad så jag har nyss kommit hem.

Imorgon ska jag på mamma-barn-yoga tror jag. Ska bli intressant och se om Erik går med på att ligga på en filt och bara titta på. Förmodligen inte.

• jamis
    Joyce: va skönt att det gick bra för er idag! Det är ju verkligen skillnad på 6,5 veckor och 12,5! Mysig dag du verkar haft!

Vad är sojalatte? Finns det på vanliga cafeer? Låter värt att testa iaf! Men nu ska jag nog börja med mjölk igen, lite sakta iaf...

Malu: Oj, va kul! Hoppas den är lika bra som den verkar! Tycker det är helt rätt att börja handla så smått nu!

Jag gick aldrig till BVC idag. Adam skrek så och ville bara ligga vid bröstet så jag hann helt enkelt inte! Ska gå dit på måndag, om jag lyckas Men jag kom iväg på fikat iaf Det var trevligt förutom att A hade så ont i magen och mycket gaser. Nu börjar det bli jobbigt tycker jag Fast det är det väl hela tiden.

Ikväll kommer min man inte hem förräns kl 21, och jag som så gärna hade fått lite avlastning när A har så ont... suck. Varför ska männen få åka iväg och göra grejer hur som helst för...
  • Ma Lu

Så här ser den ut
    www.blocket.se/vi/15262849.htm

Stackars Adam och hans mamma Det är en klen tröst just nu men de flesta magknipsmagar brukar bli markant bättre när barnen blir ca tre månader!

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
  • jamis

Den va ju jättefin MaLu Jag tycker att ni ska slå till!

Jo, gissa om vi har nedräkning till Adams 3månaders dag Nej, men jag hoppas verkligen att han blir bättre snart eller när han är 3 månader. Bara han blir BÄTTRE!

• Joyce

jam: En sojalatte är en vanlig latte fast gjord med sojamjölk Brukar finnas på rätt många kaféer. Skit också att adam ska ha så ont - jobbigt, hoppas verkligen det blir bättre snart!

MaLu: Den var jättefin! köp köp

• Kerpet1

ALLT blir bättre vid tre månader tycker jag... då blev det en liten egen människa!!!!! Och sen blir det bara bättre och bättre!!!

Svar på tråden visparnas tråd # 6