• Kerpet1

visparnas tråd # 6

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden

• Svar på tråden visparnas tråd # 6
  • zynk
    Mirren det låter inte hemskt utan högst normalt att du vill ligga och "dra" dig . Låter mysigt att de får en stund för sig själva C & C.
    Jag tycker det är underbart att ligga och lyssna på M & A när de småpratar o pysslar - men hemskt svårt att lyssna när det blir gnäll...
    Mirren skrev 2008-02-22 12:26:53 följande:
    Diska, vaffö då då? Jag läste i tidningen att man kunde få diagnos om man var dålig på att städa - och hade man tur kunde man få stöd och mediciner. Kanske vore något för mig?När vi träffas nästa gång kan väl Petter lära Casimir att äta välling. Han blir rasande varje gång vi försöker mata honom med det.
    Apropå konstiga diagnoser: Nåt jag brukar sysselsätta mig med ibland är att titta i diagnosboken - vad sägs om "fall från rymdfarkost" eller "fattigdom"  äääääääääääääääääääääääääääääääääääääää va det skriks - återkommer
  • Mirren

Kanske är något akademiskt? Jag brukar säga att jag har ordning och reda i huvudet i alla fall.

Vad gäller vällingen så blir C så ilsken att det nästan är skrattretande när man försöker med en liten sked välling. Det låter som han säger "-Men mamma, jag tycker inte om välling - det har jag ju sagt _flera_ gånger." Dessutom har han en min av sårad stolthet parad med djup besvikelse (eftersom han är mycket matglad och alltid hoppas på att få något som är gott).

• zynk

Jag ha en lite slurk till... Idag äts det konstant!

Kerpan va kul att han ålar - och va skönt att hans mamma inte "tränat" honom mot hans vilja (då han hellre ville sitta)!

ARRRRRRRRG tjej! Vilket humör hon har - ligger på golvet och sparkar med benen precis som en trotsig dagisunge !

• zynk

Här brukar det ju gå bra med välling men icke idag! Fast det är ju bättre med annat iaf om man är dålig i magen. Bara tutte och frukt går ner idag.

Ni har förstås provat Pess knep att blanda i päron?

Mamma berättade att jag inte gillade välling heller - man kan således leva utan det .

• Minna72
    Mirren skrev 2008-02-22 13:20:29 följande:
    Kanske är något akademiskt? Jag brukar säga att jag har ordning och reda i huvudet i alla fall.Vad gäller vällingen så blir C så ilsken att det nästan är skrattretande när man försöker med en liten sked välling. Det låter som han säger "-Men mamma, jag tycker inte om välling - det har jag ju sagt _flera_ gånger." Dessutom har han en min av sårad stolthet parad med djup besvikelse (eftersom han är mycket matglad och alltid hoppas på att få något som är gott).
    Där slog du nog huvudet på spiken! En kollega sa just till mig en gång att hon noterat att akademiker ofta har det lite "slarvigt" hemma medan det i många arbetarhem (om man får generalisera på det sättet och använda den terminologin) är mycket prydligt.

Öki "säger" precis samma sak som C, fast han föser med bestämd hand bort flaskan innan han suckar och säger det. Puckomamma liksom, fattar du ingenting??
    ~Vår Diamant föddes 26 mars 2007~
  • Minna72
    zynk skrev 2008-02-22 13:44:31 följande:
    Här brukar det ju gå bra med välling men icke idag! Fast det är ju bättre med annat iaf om man är dålig i magen. Bara tutte och frukt går ner idag. Ni har förstås provat Pess knep att blanda i päron? Mamma berättade att jag inte gillade välling heller - man kan således leva utan det.
    Jag tror inte det är "sötheten" som spökar utan konsistensen (det "mjöliga"). Plus att han är van vid att det han får på flaska är Nan. Så han blir ju sur på att han förväntar sig mjölk men istället får nåt mjöligt och stickigt. Kanske borde testa att ge med sked istället. Men då faller ju egentligen hela idén. Tanken är att jag vill kunna ge välling innan han skall somna eller på natten. Välling med sked blir ju bara en variant på gröten han annars äter och gillar på morgonen och kvällen.
  • Minna72

Äsch va luddigt mitt förra inlägg blev! Vad jag menar är att jag, på flaska, skulle vilja kunna ge mer mättande välling istället för Nan t.ex. kl tre på morgonen.

• Joyce

Vi tänkte vara tuffa nog och gå ut och äta ikväll. Men på ett opretantiöst ställe här i närheten och redan vid fem-halvsex-tiden tänkte vi. Jaja, det är väl inte värre än att vi går hem och det inte funkar

vad ska ni hitta på ikväll och i helgen då?

• Ma Lu

Hehe, den här kroppen är byggd av välling När jag var fem månader och vägde nästan tio kg hade bm undrat om min mor kundet tänka sig att ge mig nåt annat än välling ibland Nåja, det jämnade ut sig med tiden Kanske är det genetiskt om amn ska gilla välling eller inte? Min systerson ääääälskar "belling" och har alltid gjort det!

Jag skriver också under på det där om att det måste finnas paralleller mellan en akademisk hjärna och bristande sinne för städning Det är helt enkelt den enda förklaringen! Visst finns det någon sån där skojskylt där det står nåt i stil med att ett fullt skrivbord speglar ett fullt huvud - men vad speglar då ett tomt skrivbord?! Om jag tänker på mina kolleger så stämmer det verkligen att de mer "akademiskt" orienterade, problematiserande individerna sprider kaos medan de jordnära pragmatikerna har prydliga dammtorkade skrivbord!

Härligt att gå ut Joyce! Så tidigt är det ju lugnt att ha med barn även om de inte vill vara knäpptysta och snälla

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
  • Joyce

Haha, jag lutar också åt akedemisk hjärna och dålig på städning. Dock är min sambo tvärtemot en uberakademiker men också uberpedant. Jaja, det måste väl finnas ett undantag

Mäh - jag hade ju räknat ut allt så fint. Skulle hålla E vaken och sen amma kvart i fem typ. Lekte och hade mig men hans ögon bara föll ihop och nu snarkar han gott och har inte ätit. Hmm - man får tydligen inte bestämma som man vill här Det är bara att vänta ut honom, pappan får väl ta en öl på stället och vänta helt enkelt...

Svar på tråden visparnas tråd # 6