• Kerpet1

visparnas tråd # 6

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden

• Svar på tråden visparnas tråd # 6
  • Kerpet1

... undra vad Petter ska köpa till sin mamma för dom pengarna...

• Joyce

Hej igen
    Nu har jag sovit morgonlur med Erik - skönt.

Jag tog också cellprov igår, skönt att få göra det när jag ändå skulle upp i stolen. jag missade ju min tid förra året när jag var gravid så det var bra att få det gjort.

Japp, min syster är ruvare så nu håller jag tummarna hårt. Det gick väl rätt bra för dem, 8 ägg alla befruktade med isci (då spermaprovet såg sådär ut för första gången - trist) men 4 ägg blev bra så hon fick ett tillbaka och 3 i frysen så i slutändan blev det ju ett jättebra resultat. De får ju bara ett landstingsförsök så det var ju jättebra att få 3 i frysen.

Ja träning ja, jag har ju min tid med min PT imorgon! Nervöst och kul (fick ju tre ggr i present för en tid sen) hon lär ju ha en hel del att säga om min fysiska situation . Från och med mars ska ju M vara hemma 2 dagar i veckan så jag hade tänkt passa på att träna då på lunchen. Behöver det verkligen då min rygg och nacke gör sig påmind var och varannan dag. På fredag ska jag även prova mamma-barn-gympa och se om Erik klara av att vara med

• Ma Lu

Morron HUrra för Joyces systers fina resultat! Då hoppas vi att de stoppat tillbaka rätt ägg redan första gången då

Meeeen vilka läskiga olyckor Barnvagnschassin SKA hålla! Vad är det för en dockvagn va?! Huvudtjonganden är skitläskiga de också men det verkar ju som att de små skallarna är hårdare än det verkar (därför låter det så illa )! Jag minns ännu hur det lät när mina syskon tjongade i betonggolvet hemma...sen blir det alldeles tyst och man håller andan... SEN kommer vrålet!

Kerpet: träna lite för mig också Vad ska du på för krismöte?! *nyfiken i en strut* Jag orkar inte pallra mig dit utan ska skicka mitt nya sjukintyg per snigelpost!

Urk för cellprov Jag lyckades få mitt undan i samband med en follikelkontroll samma ivf som jag blev gravid! Visste att jag skulle få kallelse detta år och mycket ritkigt kom den typ samtidigt som jag bad doktorn på kliniken fixa provet och då hade jag fått tid under ruvningen så det var tur att det blev gjort innan.

Kul med Arlanda Jam

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
  • Ma Lu

På tal om barnvagn så är vagnen vi ska få en EL Cerox? Någon som har erfarenhet annan än att den ju blev underkänd i testet av det svängbara handtaget?! Jag konstaterade själv att hela vagnen liksom knäade nångång när lille T skulle titta på bilar så jag svängde över. Inte kul men om man vet det så kan man ju göra det när ungen inte sitter i. Nu ska vi "bara" fixa en duolift (tror det känns smartast) som sen kan bli åkpåse. Bara en sån lift går ju på 1200 kronor eller så Men ja, bara inte eländet välter så får amn väl inte klaga...

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
  • Joyce

MaLu: Tyvärr ingen koll på den vagnen. Läskigt med olyckor. Ibland brukar jag tänka att jag inte dragit åt skruvarna på teleskophandtaget ordentligen när jag åker rulltrappa osv. Fy vad otäcka saker som kan hända då.

Själv fick jag besök av en kompis som hade vägarna förbi. Perfekt då jag var för seg för att ta mig ut på äventyr. Å andra sidan ser väder himla fint ut så kanske man borde. Men nu sover E sitt långpass så ingen idé att dra upp honom nu.

Usch, inatt drömde jag att M lämnade mig och blev ihop med en forskare (alltså en som jag vet vem det är - hon är lesbisk men det spelade ingen roll i drömmen). Hade sån ångest när jag vaknade. Både bli lämnad och att jag bara skulle få ha E varannan vecka. Hemska tanke.

• zynk
    Kerpet1 skrev 2008-02-19 10:42:24 följande:
    ... undra vad Petter ska köpa till sin mamma för dom pengarna...
    ja det blir en riktig överraskning

Menar du att det är mammabarngympa/pump kl 12 onsdag? Ska tänka lite  - blir väldigt sugen faktiskt att hänga på i morgon. Måste kolla om jag hinner bara.

Joyce Tänkte faktiskt just på din syster idag. Skönt att det blev bra resultat. Håler tummarna nu! Härligt med PT!
    Sover E både på natten OCH långpass på dagen? Vilken mönsterungen !
    Hemsk dröm - ja man vågar inte tänka tanken att bara få se A varannan vecka .

Vi har varit på babysim så vi orkar nog inte ta oss ut heller trots att det är underbart väder. Har dock gått ett varv i trädgården medan A sov klart i bilen.
    Klockan är halv fyra o det är fortfarande ljust ute . Det finns hopp!
  • Kerpet1

Klockan är 10 över 4 och det är LJUST UTE!!!! Visst är det fantastiskt!!!!!

Har varit och fått ett nytt chassi, superschysst dam i brioaffären i Solna C som hjälpte mig, trots att hon inte behöver då jag köpt vagnen på ett annat ställe... mitt chassi hade inte kommit men när hon hörde om vad som hänt så fick jag ett som hon hade på lagret och hon ringde även Brio så som kompensation så fick jag även nya hjul (tydligen lättare än mina) och ny varukorg... De gamla hjulen fick jag oxå behålla om jag skulle vilja byta... känns faktiskt ok, även om jag hade föredragit en sittvagnsklädsel som kompensation, men jag är så dålig på att försöka tjata mig till saker...
    Dessutom finns det nu endel klädslar med schysst rabatt eftersom det kommer nya färger...

bla bla bla, va trist jag är som bara tölar om mig själv...

Malu: Det är vårt A-lag (i dubbel bemärkelse) som tydligen ska få krishjälp... inte en dag för tidigt!!!! Facket har ju tydligen anmält ledningen för deras dåliga behandling av HR... Historien om Henrik är ju bara en del av detta... det finns ju ETT stort problem (läs EN person) som dom kanske en gång för alla bör ta itu med... Vi får väll se...

Zynk! Om du går imorgon, då kör jag oxå! även om det blir i kväll med... Gå in och boka via nätet (kan ju alltid avbokas), för platserna verkar gå åt snabbt!!!!! Hör av dig!

• jamis

Va bra kerpet att du fick nytt chassi och lite extra grejer oxå!

Vi har vart på arlanda och jag blev alldeles lycklig av att sitta på ett vanligt cafe med goa vänner och vara som vanligt. Ammade oxå såklart och det gick bara bra

När vi kom hem tog vi en promenad med sjalen till odenplan (vilket är så långt jag törs gå). Och nu är vi hemma med en bebis med magknip (igen..).

Malu: förstår om du inte tycker synd om oss när våra bebisar inte sover

Va duktiga ni är som ska träna, zynk och kerpet! Jag gick och förlängde frysningen på mitt SATS-kort till 1 april. Då ska jag försöka ta mig iväg.

Joyce: va skönt att det gått så bra för din syster!

Förresten, efter en gnällig kväll igår så la jag mig med A vid 22 och ammade och sjöng varpå han blir alldeles lugn och somnar och sover i 3,5 timmar! Så skönt!

• Ma Lu

Kerpet: vilken snäll tant i affären! Och nya hjul är ju inte fy skam DEt var verkligen på tiden att ni får lite hjälp utifrån Jisses vilken soppa... som utomstående vet jag ju knappt nånting men bra är det ju inte!

jam: vad skoj att det gick bra på er lilla utflykt Och det måste vara härligt att vara en sån där förhatlig bebismamma som blockerar hela stället med barnvagn (nu gjorde ju inte du det) och har en skrikig unge som ska ammas och duttas och bytas och...

Jag tog mig en tur till FK:s kontor men fick vända för det var inte för intet det märktes att de skurit ner på öppettiderna Plejset var smockat med folk! Hade ingen lust att vänta en halvtimme på att som vanligt få nåt goddag yxskaft-besked så nu har jag mejlat istället... Jag hatar FK!!!

• jamis
    Malu: ja usch va jobbigt. Bättre att maila. Ringa är oxå för jobbigt till sånna där st'llen med lång telefonkö! Hoppas du får svar snart.

Usch, nej, jag var inte en SÅN mamma! Jag ammade bara lite tyst och "ungen" skrek inte och behövde inte bytas på och ingen barnvagn Men det hade iofs inte spelat någon roll...
Svar på tråden visparnas tråd # 6