• Kerpet1

visparnas tråd # 6

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden

• Svar på tråden visparnas tråd # 6
  • Maxie

Inte ett dugg avis på Idis, inte jag inte. Kul att det går så bra med T! Njut av ölen...

Har haft svärisarna här i flera timmar - och överlevt... Hahaha, ja det gick faktiskt så bra att vi kom överens om ett Ikeabesök nästa vecka. Åtminstone ska jag och svärfar dit, svärmor/farmor passar V. Lite läskigt att lämna till barnvakt som inte är pappa eller mormor men det ska nog gå bra en stund.
    Å nu har jag beställt min Ergo! *lycklig* 1195 kr inkl ryggsäck och midjeväska (hur töntig ser man inte ut med en sån? Och hur mycket bryr jag mig numera? ), inte så farligt tycker jag. Hoppas vi kommer att gilla/använda den också...

• zynk

Ho hooo vart tog ni vägen? Har ni bestämt nåt i morgon?

Idis Ååååååååååå här kommer jag och snackar om Tallin å så är du i Thailand - snacka om nivåskillnad... (Nån som sett "torsk på T..." sketchen där Roland ska vaccineras ? )
    Roligt med T:s framsteg! Skönt att höra att det gick så bra att sluta amma.

Malla Hur är läget? Tänk va olika det är med att sitta/åla/krypa/ta sig fram. Jag trodde aldrig jag skulle bli en sån som jämförde - men det är svårt speciellt med mammagruppen här hemma (där alla barn är nästan lika gamla). Med er mina "favoritmammor" och barn är det mer spännande att höra om alla framsteg!

Proppen Ja va gulligt med lammen! Mysigt att tänka på nästa år. Kanske en bra målbild för förlossningen?

Maxie Grattis till att ha överlevt svärisarna ! Och barnvakter ska man nog hålla sig väl med . Och grattis till ergon!

Apropå sjal/bärsele så sydde jag en bärpåse som jag tänkte skulle vara enklare än sjalen. Men nä va obekväm den var. Man belastar ju bara ena axeln och det var inte bra. Antar att det blir samma sak med en ringsjal? Nåväl nu verkar A acceptera vagnen för det mesta så jag använder inte sjal så ofta.

Jag har fortfarande inte hunnit läsa ikapp ordentligtGenerad.

• Kerpet1

Halloj!

Ja vilken tid imorgon? runt 12/13???? Jag o Petter kommer!
    Har vi bestämt Street?

• zynk

Jaha där är ni !

Jag hade ju tänkt gå på trädgårdsmässan men nu blir jag ju himla sugen på att träffa er . Kan jag få hålla det öppet (så kanske jag kan övertala M om att skjutsa mig från fikat till mässan )?

Jag delar med mig av fylld lakridtskonfekt från färjan! Smask!

• zynk

lakrits ska det vara - cyberlakrits alltså

gu va snackar jag omFundersam

• Kerpet1

Zynk! Jag har bil! Kan köra dig till mässan...men då måste du ha en barnbilstol... eller babyskydd...
    Passar 11 bättre för dig? är det för tidigt för er andra????

• zynk

Å va snäll du är Kerpan! Det löser isg nog ändå - vi kan höras i morgon.

MÅSTE sova nu - vad gör jag uppe???

• Kerpet1

Ska oxå sova nu!!!

Förresten, jag har köpt en jättefin Marrimekko-klänning idag!!!
    I strl 40!!!!! Fattar ni, det var väll hundra år sen jag fick på mig den storleken!!!! Den var jag väl värd, har dock gömt den inne i garderoben så inte Mr P ser den... vi ruinerade oss på klinkers igår till hallgolvet på landet så egentligen fanns det inte med nån klänning i budgeten denna månaden, men jag ska på fest nästa helg och vill va fin... ska ha den på ett brölopp i maj oxå... så nöjd och glad!!!!

God natt på er!!!
    Kram

• Mamsen68

åh jag vill oxå träffa er men måste erkänna att "i have no money" Jag är pankSkrikandes

men en träff måste fixas innan 1 maj sen är det jobb FundersamPenga mun

• Kerpet1

Godmorgon!

Strålande väder iaf!
    Trött...

återkommer

• jamis

Ja, härligt Skrattande! Idag blir en BRA dag!

Kerpet1 skrev 2008-04-11 07:32:25 följande:
    Godmorgon!Strålande väder iaf!Trött...återkommer
  • Ma Lu

Morron Här tidig morgon efter att maken glömt att ställa klockan men hans ljuskänsliga hustru vaknade ändå vid halv åtta så de hann! Gänget är redan ur huset och däremellan hann malen börja morgonen med att städa nattens kattkräks

Du får bereätta allat om Marimekkoklänningen för mig sen, KErpet Hemlängtan, du vet...

Nu får ni helt enkelt bestämma en tid Mig passar vad som men hellre 12-13 än 11 Zzzzz!

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
  • zynk

Morn!

brölopp *retas*

KAFFE en stor kanna bjudes! Och sen undrar jag vart sovmornarna tog vägen .

Svar på tråden visparnas tråd # 6