• Kerpet1

visparnas tråd # 6

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden

• Svar på tråden visparnas tråd # 6
  • Ma Lu

Hurra hurra, jag har en röd mjuklift Den VAR jättefin och känns nästan som helt ny och har inte en fläck! Den kändes helt klart värd 450 när nypriset är 1200-1300 nånting Visst hade jag kunnat köpa en nån standardvariant som passar vilken vagn som heslt men när jag nu ryckt och petat på alla remmar och kardborrband och grejs så känns det bra att ha en som är i samma märke som vagnen

Fasen, jag har varit igång för mycket igår och idag ich har ganska mycket sd Eller iaf är magen liksom hård och obekväm och så stramar det till av sd ibalnd. Blä! Ska gå och lägga mig för imorn ska jag in till stan på lunch.

Nattinatten!

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
  • Kerpet1

Godmorgon!

Grattis Malu! Jag var inne och skulle kolla hur den såg ut i gårkväll, men då var den borttagen, så jag förstod att du var ny ägare av den!!!!!

Här har Petter börjat vaknat väldigt tidigt... typ 7... fast det har han nog gjort flera dar fast jag har nonchalerat det... om ett par månader kommer man inte att kunna nonchalera för då kliver han väll upp själv...

KAFFE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• Pess
    Kerpet1 skrev 2008-02-22 07:54:48 följande:
    Godmorgon!Grattis Malu! Jag var inne och skulle kolla hur den såg ut i gårkväll, men då var den borttagen, så jag förstod att du var ny ägare av den!!!!!Här har Petter börjat vaknat väldigt tidigt... typ 7... fast det har han nog gjort flera dar fast jag har nonchalerat det... om ett par månader kommer man inte att kunna nonchalera för då kliver han väll upp själv...KAFFE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Samma här...07 i BÄSTA fall
  • zynk

Va sover era till 07?! Jag trodde 06 var jättebra .

Inatt har vi dock varit vakna mest hela tiden känns det som. Alva är dålig i magen och ville ammas hela tiden. Smart tjej som vet att man ska dricka mycket när man förlorar vätska! Hon har varit lite täppt också så det är väl nåt virus.

NU verkar hon fatta att hon inte har sovit ordentligt inatt. Så - mot sängen!

• Mirren

Hej vänner!
    Vi har en deal som gör att maken går upp om C vaknar efter 5. Så jag hoppas alltid att C ska vakna så tidigt som möjligt för då får jag ligga och dra mig medan maken byter blöja, leker och ger C frukost. Inser att jag skriver det att det låter hemskt men så är det i alla fall.

Måste börja med att jag levde hela dagen igår på att Kerpet kallade mina BVC-människor för "puckon". Jag tycker också att det är lite orättvist att min son (som dessutom är född nästan tre veckor för tidigt) ska göra sexmånaderskontrollen innan han fått femmånadersvaccinationen.

Nu har han vaknat från sin förmiddagsslummer. Ingen rast och ingen ro.

• Kerpet1

Halloj igen!

Här är det en mamma med väldigt dåligt samvete!!!!!!

Efersom vi ska på 8-månaderskoll nästa vecka så tänkte jag kolla hur han beter sig på mage...

Hm, har ju inte låtit honom va på mage eftersom han sitter så bra och inte gillar magläge...

Men nu ålar han glatt runt på magen... Helt otroligt! Så nöjd, fast ändå väldigt dåligt samvete för att JAG varit för lat och inte låtit honom vara på mage...

Nu ska här tränas...

• Kerpet1

Det är väll inget hemskt Mirren med att få sova!!!!! Vilken pigg och glad mamma du är sen då när du vaknat!!! Och C får värsta pappa-tiden!
    Vaknar lilla P innan Mr P ska till jobbet så ligger de alltid och myser eller äter välling och jag sover med MYCKET gott samvete... Tyvärr vaknar han för sällan så tidigt, om han gör det och får välling, innebär det ju sovmorgon för mig sen oxå! Kan inte bli mycket bättre!

• Kerpet1

Jaha, jag dödade alltså tråden... Petter har precis vaknat efter att ha sovit i TVÅ timmar!!!!! Och jag passade inte ens p att duscha, dumt! Men diskat har jag gjort...

• Mirren

Diska, vaffö då då? Jag läste i tidningen att man kunde få diagnos om man var dålig på att städa - och hade man tur kunde man få stöd och mediciner. Kanske vore något för mig?

När vi träffas nästa gång kan väl Petter lära Casimir att äta välling. Han blir rasande varje gång vi försöker mata honom med det.

• Minna72
    Mirren skrev 2008-02-22 12:26:53 följande:
    Diska, vaffö då då? Jag läste i tidningen att man kunde få diagnos om man var dålig på att städa - och hade man tur kunde man få stöd och mediciner. Kanske vore något för mig?När vi träffas nästa gång kan väl Petter lära Casimir att äta välling. Han blir rasande varje gång vi försöker mata honom med det.
    Öki vill också lära sig hur man gillar välling!

Kul med antistäddiagnosen. Den stämmer in på mig med.
    ~Vår Diamant föddes 26 mars 2007~
Svar på tråden visparnas tråd # 6