• Kerpet1

visparnas tråd # 6

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden

• Svar på tråden visparnas tråd # 6
  • zynk
    Pess Relationsgrubbel här - annars är allt bra.

He he Alva ville bara leka med twinsen sist ! Fast hon har en tendens att rulla iväg när de andra sitter och leker. Hon sitter ju inte själv än (bara väntar på BVC:s fråga ). Fast nu när P har börjat åla så kanske de kan åla tillsammans .
  • Kerpet1

Han ålar säkert mer än gärna med A!!!!!

Nu har jag diskat och städat upp... börjar inse att det kanske är jag som är slarvigast... imorse var det väldigt rent och städat här hemma och tills för en stund sen så var det ett bombnedslag... ska bara kolla badrummet, är ett sjöslag sen jag och P badade, eller ja, P badade, jag får inte plats i baljan, men som han skvätter så kan vi likagärna tappa upp vatten på golvet snart...

• zynk

Kerpet Varför kan man inte bara få lite medhåll och bekräftelse av karlarna när man beklagar sig lite? Och MrP har han haft hand om P en hel dag? Eller en hel vecka? Oschysst att säga så där!
    M tycker vi borde hålla oss hemma mer (vet inte riktigt varför för inte städar jag mer för det ). men jag bryr mig inte - vi måste ut och träffa lite folk! Nu har det nog blivit lite väl mycket aktiviteter men vad ska han bry sig om det? Alva mår ju inte sämre av det.

• zynk

Får du inte plats i baljan ? Känner igen sjöslagen! A får väldigt lite vatten i baljan nu för tiden... Man vill ju inte få vattenskador i huset!

Alva sover fortfarande . Men nu är JAG så himla trött. Ska krypa ner och ha hela dubbelsängen för mig själv ja tills A vaknar då . Måste palla upp med kuddar runt kanterna för nu börjar hon bli farlig. I morse låg hon och lekte för sig själv och plötsligt var hon väldigt nära sängkanten. Mössa och durkslag kanske kan få nya användningsområden?

Natti vänner!

• Kerpet1

Ja zynk! Medhåller i det du skriver, vad vet dom???? Och att hålla sig inne??? Ha ha ha!

Nej, nu ska jag oxå natti natta, fast min säng är upptagen av lille P som ligger och snusar (förhoppningsvis inte ur Mr P dosa)
    Jag börjar oxå pallra upp med kuddar, man vet aldrig!!!!

Kanske dags att sänka spjälisen och börja vänja lille P att sova där, fast det är ju väldigt mysigt att ha honom brevid sig...

Godnatt mina kära vänner!

• MallaMojs

Oj, vilken kvällsaktivitet här Krya på er alla sjuklingar

Fisk - mejl är bra, då kan man läsa i lugn å ro och sen prata. Vi har ju, som alla kanske redan vet, det j*vligt tufft emellanåt...men sedan M var ensam med barnen en heldag så är det lite bättre.

...för visst vill man ju bara ha en kram eller lite uppskattning när man beklagar sig, inte mothugg!!! Karlar!!

Vi är snoriga men det är ingen fara - M drar iväg norrut idag, ska vara chaufför åt mammas sambo som ska åka Öppet spår...

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • zynk

Morn!

Vi har sovit hyfsat - tätt intill varann .

Våra akrlproblem verkar typiskt manligt/kvinnligt - ni vet mars/venus... Guuud va jag är luddig. Men i alla fall så måste man tydligen SÄGA att man bara vill bli omhållen eller få höra att man är bra och duktig.... och inte ens då är det säkert att man blir förstådd....

Gnäääääääääääääääääääääääääääääääll

• FISK78

Pess: Jag hoppas att det inte var vi som smittade er Jag blev sjuk först i måndags och sedan Sid i torsdags... Men men stackars L iaf Inte kul!

Japp, respons blev det... Men har inte hunnit prata ut ännu! Inatt och i morse tog dock Mr D Sid så det har varit underbart!

Ses senare...

• Pess
    FISK78 skrev 2008-02-24 10:31:17 följande:
    Pess: Jag hoppas att det inte var vi som smittade er Jag blev sjuk först i måndags och sedan Sid i torsdags... Men men stackars L iaf Inte kul!Japp, respons blev det... Men har inte hunnit prata ut ännu! Inatt och i morse tog dock Mr D Sid så det har varit underbart!Ses senare...
    Skojade bara.....
  • Kerpet1

godmorgon!

Petter höll på att åla ur vår säng imorse när jag min vana trogen vände mig om för att nonchalera att han var vaken och försökte sova en stund till, då var det slut på det oxå!
    Hjälp! tänk att han snart kan trilla ur denna gigantiska säng!!!!

Nu ska vi äta gröt! Ja inte jag då... Sen ska jag kolla om jag har några korvören på kontot, och registrera räkningarna och se om det möjligtvis kan bli en slant över att köpa nått till mig för denna månad... troligt, eller???
    Känner mig urfattig på denna jäkla fp...

Här är vårt förhållande bäst på helgerna, när Mr P är på landet... tragiskt! Vadå att bli omhållen? tjenare!!!

Nej, nu kallnar gröten!

Svar på tråden visparnas tråd # 6