• Kerpet1

visparnas tråd # 6

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden

• Svar på tråden visparnas tråd # 6
  • Kerpet1

Hur gör vi på fredag då? ska vi gå efter vädret, eller?
    Känner ju för att träffas!

• Minna72
    Kerpet1 skrev 2008-04-08 10:35:41 följande:
     Skönt att höra att det var en myt med dyselexin och krypandet, jag förstod nog det men givetvis dyker ju såna tankar upp... Men visst är det så att alla Y-barn har damp iaf???? Ha ha ha!!!!
    Det där (om Y-barn) vet jag att Ma Lu har tankar om!

Kul med skuttandet! Min lillasyster tog sig också fram sittandes med ena benet framslängt. Såg jättelustigt ut, men det funkade ju!
    ~Vår Diamant föddes 26 mars 2007~
  • Pess
    Kerpet1 skrev 2008-04-08 10:36:57 följande:
    Hur gör vi på fredag då? ska vi gå efter vädret, eller?Känner ju för att träffas!
    Är det fint väder och vi satsar helhjärtat på en utomhusfika så är jag sugen på att följa med. Beroende på vad läkarbesöket på Sophia utmynnar i
  • jamis

Tjohoo Va kul med lite folk vakna!!

Kerpet: Kul med Petters hoppande Så gör min mans systerdotters son ( ) oxå! Skönt att han sover. Men varför ska man göra nyttiga saker?! Jag har shoppat kläder på nätet jag

OM jag inte åker till Härnösand på torsdag eller fredag vill jag gärna hänga på!

Jag kanske borde göra lite tackkort...

• Mirren

Appropå vad Kerpet sa:
    En sak som jag inte visste men som jag vet nu (lite för sent) är att man kan vaccinera mot vattkoppor. Nu är det ju så att C verkar ha fått en lindrig släng av det men jag skulle ändå valt att vaccinera om jag kännt till att det går. Jag menar alla barn får ju vattkoppor förr eller senare och även den lindrigaste versionen är värre än en spruta. Jag gissar att Victor redan är vaccinerad mot det?

Vi var på BVC igår (det var så vi fick det helt säkert diagnostiserat - jag ringde innan och förvarnade) och sköterskan tyckte det var mystiskt att C inte kan sätta sig upp (däremot reser han sig från sittande). Att han inte kryper behöver jag väl knappast tillägga... Så med tanke på Casimir och Petter (för att inte tala om alla y-barn) kommer specialpedagog verkligen vara ett framtidsyrke!

Skämt å sido så finns det en artikel om detta (ADHD och kvarvarande spädbarnsreflexer) i senaste numret av Vi Föräldrar. (Där stod det också att sådana teorier saknar vetenskapligt stöd).

• jamis

Vart är det tänkt att vi ska fika på fredag?

Hej Mirren! Man kanske ska fundera på att vaccinera då...

• Kerpet1

Halloj!

Är det inte bra att de får vissa barnsjukdomar då? eller är det oxå nån skum teori jag hört????
    Ja du Mirren, vi kanske kan starta ett eget dagis för våra skadade barn, ha ha ha! Äh, jag skiter högaktningsfullt i det mesta om hur fort det ska gå att de kan resa sig, springa eller slå kullerbyttor (iaf idag, he he)

Då satsar vi på utomhus... ska vi säga Street???? Kul att du vill joina oss Pess!!!

kram

• Mirren

Kerpet: Det är bra på så sätt att de inte får samma sjukdomar igen och det är mycket, mycket bättre att de får sjukdomarna innan de blir vuxna. (Mamma berättade att hon smittade en äldre släkting med vattkoppor när hon var liten och att han fick stora ärr för resten av livet). Men - slipper man dem öht måste det ju var allra bäst! Vad säger trådens experter?

• Mirren

Anledningen till att vi fick reda på att man kunde vaccinera var för att vi ringde barnläkarsvågern för att förvarna (vi träffade dem och deras barn när C redan hunnit få några blåsor) och att det då visade sig att deras barn redan var vaccinerade (!). Tur för dem och synd för oss (att vi inte visste om det alltså).

• Minna72

jag är med och skriver i en prematur-tråd och där var det ett barn som blivit vaccinerat nyligen. Men jag förstod det som att det var nåt försöksprojekt?

~Vår Diamant föddes 26 mars 2007~
Svar på tråden visparnas tråd # 6