• Kerpet1

visparnas tråd # 6

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden

• Svar på tråden visparnas tråd # 6
  • Maxie

Godmorgon tjejer!

MaLu: jag läste det som att det var 17 minusgrader ute och tänkte: Men herregud, var bor människan egentligen??? För mycket mjölk i hjärnan numera...

Svammel: Sitter och roar mig med att försöka köpa saker via internet. Hade just fyllt en varukorg på Bosieboo med lite olika saker, när allt är ifyllt och jag bara ska betala får jag meddelande om att en av varorna inte släpps förrän imorgon varför de kommer att ta ut två fraktkostnader... Grrr... Varför inte hålla på grejorna till imorgon då och skicka allt då? Nu måste jag göra om alltihop imorgon om jag nu verkligen vill ha dem... Ska beställa en bärsele nu i alla fall. Det blir nog en Ergo efter visst övervägande. Manducan verkar väldigt bra också fast där finns inga tillbehör (och det går visst inte att kombinera med t ex Ergons rygga) och jag tycker det verkar praktiskt med ryggsäck till. Dumt att man inte kan prova selarna nånstans. Jo, det finns ett ställe i Sätra med en fantastiskt vänlig människa men hon har bara öppet två ggr i veckan och det är lite för långt att åka kommunalt och maken jobbar ju och kan inte åka tidigare.

Oj, nu vaknar Victor. Suck. Han har bara sovit 40 minuter.

• Mirren

God morgon vänner!

Vi har haft en bra natt i teorin, men i praktiken har jag haft svårt att sova. Som tur är så är ju C föräldraledig så jag fick en lång sovmorgon istället.

Kerpet: Vilken otur! -Uuh-ääh, som Casimir skulle säga. Men det är ju onekligen svårt att veta att ens barn ska bli sjuk flera dagar i efterskott.

Hur mår din syster?

Själv lever jag lite i väntan, eftersom mina föräldrar inte har någon som helst aning om jag haft vattkoppor som barn eller inte. Samtidigt blir jag underhållen med historier om hur hemskt det är att få det som vuxen. Det senaste var att min svärmor hade hört från en bekant som var polis som fått vattkoppor som 30-åring att "det var tur att han inte hade tjänstevapnet med sig hem". Tjoho! liksom

• Maxie

Hej Mirren! Ja vattkoppor som vuxen är nog ingen höjdare. Fast jag tror man slipper smärtan i alla fall som följer med bältros. Inte för att det är nån tröst när man kliar sig fördärvad. Potatismjöl påstods vara bra mot kliet, jag vet inte om jag tyckte det var så effektivt men det kanske är olika.
    Hur var det nu med er Ergo, tycker ni den är bra? Eller din man vill säga, du använder den väl inte? Och vad sa Joyce, gillade hon den när hon provade er? Har ni tillbehören också?

• Maxie

Förlåt tjatet förresten Mirren.

En annan fråga: när era telningar började med fast föda, blev de tröttare då när de ätit sig mätta? Victor åt en bra portion gröt idag (hade tänkt prova potatis igen men gjorde misstaget att försöka mixa den för att få den så finfördelad som möjligt - det blev klister och således gröt istället) och slocknade som en klubbad säl sen.

• Mirren

Maxie: Vi använder potatismjöl, det verkar som att C gillar det för han skriker något mindre hysteriskt när jag pudrar honom än han vanligtvis gör på skötbordet. (Suckar och tänker på Bea som gillar (!) att ligga på skötbordet).

Vad gäller Ergon var maken nöjd med den, vi använde den främst när vi var i Indien. Nu (handen på hjärtat) är det mest barnvagn/paraplyvagn vi använder när vi är ute.

• Mirren

Du tjatar väl inte Maxie! Glömde att säga att vi inte har några av tillbehören, men det finns ju ett fack på Ergon där man kan ha småsaker. Om det inte vore så att C vore sjuk hade jag åkt in till dig och lämnat Ergon så kunde du ha den ett tag och känna efter.

• Maxie

Tack Mirren för svaret och omtanken. Jag är så sugen på att köpa en sele för V gillar inte så värst att ligga i vagnen och det verkar praktiskt. Frågan för mig är mest vilken som är bäst, Manducan eller Ergon. Men med Ergon följer en del tillbehör som inte finns till Manducan. Nåja, får grunna lite till.

• Kerpet1

Halloj!

Här tränar JAG på att äta barnmat... plättar o sylt bev det idag...

Maxie! När jag gör mina rotfruktspuréer till Petter så blir dom ibland lite klistriga... första gången blev jag förskräckt eftersom jag gjort ganska mycket, men Petter åt det glatt ändå... verkar inte som att det gör dem något... Och ska man köra puréer över sommaren så är det ju bra att de är vana... tenderar ju att bli klistrigt med färskpotatis och rotfrukter...

Petter sover och jag MÅSTE passa på att städa... vill inte!!!!!!!!

• Mirren

Maxie: Ett tips är att pröva med sittvagnen och se om Victor gillar den bättre. Vi använde egentligen aldrig liggdelen av barnvagnen, för C avskydde att inte se.

• Joyce

vi ska nog också byta till sittdelen, erik verkar vilja se mer och är inte lika nöjd i vagnen längre.

Angående ergon, jag tycker den verkade jättebra och skön att bära i. Det enda minuset som jag kunde se (om det nu är så?) är att man inte kan bära barnet framåtvänt i den. E gillar verkligen att vara framåtvänd i BB (mest här hemma).

Svar på tråden visparnas tråd # 6