• Kerpet1

visparnas tråd # 6

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden

• Svar på tråden visparnas tråd # 6
  • Kerpet1
    Pess skrev 2008-04-09 09:00:16 följande:
    ...Nu säger de helt plötsligt SOL och nära 10 grader på fredag. Utefika trots allt kanske?
    Jag träffas gärna på fredag! Vilka mer vill???? Var inte street ett ställe där man KAN gå in om det är hemskt väder???

Fast jag klarar lite kyla oxå... man kan ju ta med en filt!
    Vore kul att träffa Pess o L igen!!!!!

Kram
  • Maxie

Kerpet: haha, nja, det var segt som gummi ungefär, jag kunde bara inte ge honom det. Snacka om trauma!

Mirren: ja, jag tror att V kommer gilla att sitta upp i vagnen så fort han blir stor nog. Vi provade för ett par veckor sen men han gled bara ner, det funkade inte. Vi har ju en såndär kombi eller vad det heter, man fäller upp liggdelen till sittdel. Kanske inte så jättebra... Men det funkar nog bättre snart. Fast det ena goda behöver ju inte utesluta det andra goda.

Joyce: ja, kanske tycker man bättre om selen som bärare än som barn. Håller med om att det hade varit bra om barnet kunnat sitta framvänt. Men det verkar inte som att det är möjligt i ergonomiska selar. Och det vore ju typiskt om V skulle vägra sitta i den vänd mot mig eller pappa... Men man kan ha den på ryggen också, kanske det skulle uppskattas mera?

• Joyce

Kerpet: Jag träffas gärna! Och det är jättestort och barnvänligt inne på street också

Maxie: ja kanske det, jag har aldrig provat att ha Erik på ryggen. Det kanske funkar super, vad vet jag

• FISK78

Tack Mirren Låter ju faktiskt lite likt men då BORDE ju läkaren ha sett det, eller??? Vore ju faktiskt skönt att veta om det var det han hade eller inte!?! Kliar det för C?

Dessutom blev ju Mr D smittad med streptokocker och sånt, så vi tror nog mer på att det var någon liknande virusinfektion. Men men skitsamma nu är alla friska och glada här hemma iaf

Skönt att L mår bättre Pess och LYCKA TILL imorn!!!

Jag kanske hänger med på fredag, beror på Mr D!?! Han har jobbat massor och fredag är enda dagen på 12 dagar som han är ledig... Men han jobbar natt och behöver väl sova lite på fm. Vi får se helt enkelt! Men det är ju ALLTID kul att ses!!!

Svammel svammel...

Förresten Maxie: SKÖNT att allt såg så bra ut på Astrid Härligt att lille V mår så bra igen efter allt som varit! Klister har det blivit här oxå ett ANTAL gånger...

• Kerpet1

Klart Mr D ska få sova!!!!!!!!!!!! Så roligt att träffa er ju!!!!

Vilken tid passar då?

• Maxie

Tack Fisken! Jag önskar såååå att ni kunde få en lång frisktid nu, ni drabbas ju av allt!

• Maxie

Joyce: nej, både han och V är nog lite små för att ha på ryggen än. Men enl Katarina på Knyt-an så går det nog från 6 månader. Huvudsaken är att de är stadiga och själva vill.

• Pess

Att jag är SKITNÖJD med min Ergo har väl inte undgått någon?

Svar på tråden visparnas tråd # 6