• Kerpet1

visparnas tråd # 6

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden

• Svar på tråden visparnas tråd # 6
  • Kerpet1

Förresten, ska vi satsa på nån utomhus-fika i veckan?
    Nån som är intresserad?
    Vinterviken är ju trevligt, eller Street?

• Joyce

Jag vill gärna fika fast jag kan bara på fredag! Så om nån vill fika då så vore det kul!

MaLu: Jag tror inte jag sagt så mycket här ang lägenheten, tror jag sa nåt på träffen sist men jag har nog inte skrivit om det. Så du är nog inte så virrig trots allt Köksrenovering känns inte kul. För det sjuka är att jag skulle i princip nästan göra det prick lika som vi har här nu så det är inte ens att jag vill ha nåt nytt. Duktig du är som städar! Trivs ni förresten med nya badrummet, nu när ni hunnit använda det ett tag?

Kerpet: Jag slapp Jag förhandlade bort det, M var så trött och allt han ville vara att sova så han erbjöd sig att fixa det vi skulle göra med båten själv idag om han fick gå och sova en timme! Å det tackade jag genast ja till

ProPPens: Uj vad jobbigt det låter med ögonen! Hoppas det blir bättre snart.

• Joyce

zynk: Förresten vad kul med spa-weekend! Vart ska ni? Visst var det Estland? Jag har länge varit sugen på bilsemester i de krokarna. Ska visst finnas endel schyssta stränder och badorter där. Tänkte att man skulle kunna åka den vägen hem när vi ändå är i norrbotten och sen ta färjan hem Men bilsemester är nog inget att tänka på än tror jag...

• Ma Lu

Kerpet: Hehe, stackars M Nä, jag har nog itne slutgiltigt bestämt mig ang jobbet... Visst, 25% är ju bara två halvdagar i veckan MEN så tänker jag på hur slut jag är om jag t.ex. haft bm en förmiddag och sen doktor nästa dags förmiddag så att jag måst upp och iväg till passad tid två dagar på raken På det brukar det bli en elvatimmarsnatt kan jag säga! 25% i vårt jobb är ju ca två ggr 4h + 2h förtroendetid. Det skulel alltså isf bli två dagar mellan 10 och 14.30 eller så. Funderar nog på att testa ett par tre veckor... Ska dit på "bedömningssamtal" i veckan så jag får se hur det känns efter det

Du får gärna städa i vårt skafferi också Plus kylskåpet! Dessa två är INTE kul... Katterna och jag har precis röjt lite i "trädgården" Det gick till så att jag röck och rev i gamla testar från förra året och lade dem på hög mitt på gräsplätten och katterna gömde sig under högen coh smög på varann Effektivt!

Joyce: så bra att jag inte är mer senil än jag är medveten om Himla bra att du är så nöjd med ert kök nu att du skulle göra ett likadant på ett nytt ställe! Och JA, vi trivs kanonbra med badrummet!!!

Förresten... "den vägen hem" från Norrbotten när vi pratar om Baltikum Är det inte lite vääääl?! Baltikum är jättefint och det finns fina stränder och jämförelsevis väldigt billiga spa-anläggningar! Själv har jag bara varit i Estland (dock vid universitet och inte badort men min pappa med sambo har varit både i Lettland och Litauen också och har varit jättenöjda! Det börjar kanske bli annorlunda nu men tidigare har det varit lite tjorvigt med språken. De brukar inte vara jättebra på engelska utan efter det inhemska språket brukar de kunna tyska och ryska... I Estland funkar finska hyfsat SÄrskitl om man som jag pratar väldigt dålig finska Annars är bemötandet ungefär detsamma som om man pratar engelska i Frankrike...

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
  • Kerpet1

Halloj!

Åter från lekparken, Vilken succé det blev! Att få se den där blicken i Petters ögon av skräckblandad förtjusning! Det var obetalbart!!!!

sen var det mysigt med fika i eftermiddagssolen! Petter somnade precis när jag parkade bilen och sov tills nu så det blir nog envaken kväll...

återkommer

• Joyce

MaLu: Ja lite långt är det ju men jag tänkte´mer som en semester än att det inte skulle vara nån omväg. Att vi skulle slippa träla E4 som vanligt skulle vara ett stort plus Plus att det vore nog ett coolt ställe att besöka.

Kul med gungor för Petter!

Vi har inte gjort mycket vettigt idag. En snabb sväng ner till båten (M jobbade och jag och E traskade omkring) och sen hann vi med en kaffe i solen på Street men mycket mer blev det inte. Trist att man ska vara så trött på helgen att man inte ids göra nåt när man för en gångs skull har tid att umgås med varandra...

Fisk: Det är faktiskt inte så mycket tråkigt jobb med båt. Bara 1-2 helger på våren innan sjösättning och sen en dag på hösten innan upptagning Båt rekommenderas, det är mysigt!

• Kerpet1

Förresten! Jag och Petter har käkat Kinamat... jag åt maten och han fick räkchipsen, han diggade dem skarpt!!!!!

• zynk

Kväll!

Joyce Skönt att slippa båtskrap! Spännande med lägenheten. Kan tänka mig att ni längtar efter andra grannar också!
    Det är till Tallin vi ska. Jag har varit där en gång förut - hjälp den är nog 15år sen (är man SÅ gammal???). Himla mysig stad (fast denna gång kanske vi mest häckar på hotellet ).
    Hörrö vadå inte gjort nåt vettigt. Båtskrap (jo det räknas även om man bara tittar på!) och street - ja men sen är ju dagen slut.

FISK Va duktig du är med städning. Hoppas du fick lite avbrott av mormor!

Propp Blä va jobbigt med öronfluss! Tror också du fixar det med eget saltvatten. Krya på dig!

MaLu Grattis till missarna!

Kerpan A har inte heller gungat. Eller jo fast i takvaggan . Hon skrek av lycka när man gungade henne där. Vi var till lekparken för ett par dar sen men då sov Alvi. Så mamma fick gunga själv - med de andra barnen . Det var länge sen man gungade - fick nästan svindel .

Men på fredag tänkte jag åka på trädgårdsmässa ju! Ska ni inte dit??? Den pågår iafs tom söndag så jag kanske kan gå i helgen. Jag vill jättegärna ses!!!

Alvi har vaknat måste checka

• Joyce

zynk: Vad bra att det räknas när man bara tittar på ! Nja, har ju ingen trädgård... eller kanske stugan räknas?! Jag satt just och kollade på tradera och fastnade i massa frön och blommor man kunde beställa där (inte för att jag behöver nåt men jag blev så fascinerad av allt som fanns - billigt också plus att det kändes lite galet att köpa sticklingar på tradera men varför inte liksom)

vi kanske kan promenera lite om det är fint väder på fredag och sen äta lunch/fika?

Svar på tråden visparnas tråd # 6