• Kerpet1

visparnas tråd # 6

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden

• Svar på tråden visparnas tråd # 6
  • zynk

Promenad o fika låter så himla trevligt! Nu får jag se över mina trädgårdsplaner!

Vill du har fröer kan du komma till mig. Är med i trädgårdsamatörerna o får köpa en massa billigt. Förra året hade jag en massa småplantor men sen står jag där och vet inte vad jag ska göra av dem (för ogräsfria rabatter med god jord finns inte hos mig ). Kul ändå att så . Det har redan grott lite i fönstret här.

Alvi sövdes med bröstet - effektivt trodde jag men nu skriks det visst igen

• Kerpet1

Just det, trädgårdsmässa är det ju oxå!!! Den ska jag oxå gå på!!! Men jag har funderat på torsdagen... hm...
    Visste att det var nått denna vecka...

Nej nu är det sängen...

God natt på er!

• Morrisen

Hallå!!!
    Ingen vaken ännu?
    Här går vi upp 4.30 då Bea tycker det är en alldeles utmärkt tid att äta frukost på, suck. Hon är ju så himla lycklig då hon upptäcker att någon annan är vaken oxå så det är svårt att vara morgonsur. Jag är så lycklig för jag har världen goaste unge.

Vad alla stökar och håller på, jag blir trött bara jag hör er.
    Apati är nog vad jag är bäst på.

Joyce: Förstår dig angående köket, det är inte helkul att få göra om någonting direkt igen. Här har vi precis oxå gjort köket och ska börja med badrummet. Det var bara 4 år sedan vi gjorde om det men mattläggaren som gjorde det fuskade och nu har mattan gått sönder. Är så j-la förbannad och inte går det att få tag på karln heller, vad jag vet så har han emigrerat till Norge och inga försäkringar täcker felaktiga arbeten så vi får stå för hela kostnaden själva igen.

MaLu: Är nog lite fundersam på om du ska jobba. Tycker du ska vara rädd om dig, kram!

Propp: Går ögonfluss över bara med koksaltsköljningar? Trodde det var bakterier som behövde medicin? Krya på dig!

Har fått en affärsidè. Ni kanske kommer ihåg att jag pratade om bebisskor och att det inte fanns så mycket i Sverige?
    Nu har jag shoppat in ett helt lass och ska bara välja ut vad Bea och de närmaste ska ha och sedan tänkte jag försöka sälja dem vidare. Det här märket finns inte i Sverige och de är jättehäftiga och snygga. Problemet är väl bara att jag inte kommer att få några kvar att sälja då jag antagligen tycker att Bea ska ha alla, he he.

• FISK78

Halloj, här var det dött!?! Har ni ett liv??? Ska kolla hur fredag ser ut i kalendern!?! Tror dock Mr D är ledig för sen jobbar han hela helgen.

Joyce: Kul med ny lägenhet!!! Hoppas ni hittar nåt snart Spännande, men jobbigt med ännu en renovering det förstår jag. Vad har ni för båt? Jag vill verkligen bli med båt men det är ju så svårt med båtplats

Proppens: NEJ, usch vad jobbigt!

MaLu: Vad snabbt allt går, när är BF?

Kerpan: Mysigt med parken och fika... Klart vi ska ses SNART! Hur går det för syrran, vet de vad det är?

zynk: Hoppas ni fick en bra natt trots uppvak vid midnatt... Tutten är BRA!

Hade en supermysig dag igår med mormor som kom och hälsade på Vi käkade lunch och fikade Var oxå i parken och gungade, Sid ÄLSKAR det!!! Har gjort det i någon månad nu och det är så härligt!!!

Annars har jag ÄL from hell den här helgen... Jag är så glad för jag har nästan haft regelbunden mens sen jag fick tillbax den till skillnad från innan grav när jag hade mellan 35-80 dagar mellan mensen. Bådar gott för framtiden

• Kerpet1

Godmorgon!

Här är det lugnt, petter soversin förmiddagslur och jag har ätit frukost!!! Längesen sist... kanske därför jag inte minskar utan snarare ökar i vikt, skärpning! HAr röjt upp i lägenheten oxå, vilket i princip får göras dagligen...

Vilken bra idé Morrisen!!! Det var bra att du snackade om Bobux-skorna för då kom jag på att jag hade ett par som jag fått låna av syrran, gäller ju att använda dem innan de blir för små...
    Va tidigt hon vaknar, lilla Bea!!! Petter var vaken vid 4:45 i natt och jag var en dålig mor som proppade honom med välling för att få sova...

Idag blir det promis och sen lekparken igen, sen ska vi hämta Mr P som kommer med bussen... skönt att få avlastning...

• ProPPens

Hej!!

Ögonen börjar bli bättre så jag antar att det funkar med att skölja själv. Vill ju helst inte ta massa mediciner i onödan. Får se hur det blir i natt om jag ringer VC imorgon eller inte.

Morrisen Enligt både VC och BVC ska man först prova behandla själv genom att tvätta ögonen. Men går det inte över på 3-4 dagar så kan man prova med salvor och så.

Zynk Skulle gärna gå på trädgårdsmässan. Men eftersom jag går som en kratta och får ont om jag går förlänge, dvs längre än 10-15 minuter. Vill jättegärna gå för jag skulle vilja köpa lite nya Pellisar eftersom endel av mina inte klarade vintern. Men jag får ta mig till plantskolan istället!

Kerpet Vad härligt att Petter gillade lekparken!! Måste vara kul att se att han verkligen älskade att gunga!!

Äntligen!! BF080706
  • jamis

Hej på er!

Vi har haft en bra helg. Min mamma och bror kom ner igår, vi gick på stan och lagade god mat. Adam har sovit bra OCH själv så jag och mannen har fått några timmar med varann

Jag hade gärna träffats på fredag, men jag ska troligtvis till Härnösand över helgen. Får jag ingen billig biljett kommer jag gärna!

Nu vaknade visst Adam...

• jamis

Förresten, är det någon av er som gått på babysim? Hur tyckte ni det var? En kompis har frågat om jag vill gå med henne och det vore ju kul att gå tillsammans.

• zynk
    Morsning!

Morrisen Visst är det kul att vara vaken kl 04.30 . Här är en som är intresserad av skorna! Har du nån bild?

FISK Va skönt att mormor kom! Låter skoj med gungan - det måste vi komma iväg på snart. Eller skaffa en till trådgården. Fast mina risiga äppelträd vet jag inte om jag vågar hänga upp nåt i...

Kerpet Jag skulle också gärna gå på mässan på torsdagen - tänker att det är mindre folk då. Men vi kommer hem på fm så jag lär nog inte orka med det samma dag.
    Hur är det att vara ensam med P hela helgen? Skönt att MrP kommer hem snart? Jag tycker en natt är nog.

Proppen: Jag känner igen det där med att vilja mer än vad man kan/orkar göra! men jag tog mig faktiskt till mässan förra året - jag hade massor av sammandragningar så jag letade hela tiden efter någonstans att sitta. Det gick ganska bra faktiskt. I snigelfart. Jag kanske ska lotsa dig fram? Hör av dig om du vill gå ändå!

Vi har städat!!!! Plockat dammsugit torkat golv - så himla skönt. Och att vi gjorde det tillsammans och utan gnäll - känns helt fantastiskt. Ja man glädjs åt andra saker nu än förr. Har man blivit en kärring ?
  • zynk
    jamis skrev 2008-04-06 17:05:17 följande:
    Förresten, är det någon av er som gått på babysim? Hur tyckte ni det var? En kompis har frågat om jag vill gå med henne och det vore ju kul att gå tillsammans.
    Jag gick två kurser. Alva gillade det! Det var en hel del logistik att tänka på - men är man fler kan man ju turas om att duscha medan den andra passar barnen. Sen beror det på vart man går också. Gick i Bromma sist och det var trångt och för många deltagare (=stress). Jag är glad att vi gick iaf. Alva älskar vatten - hon blir som tokig när jag duschar - kryper in i duschkabinen och drar i slangen och inspekterar golvbrunnen allt under glädjeskrik . Hon älskar förstås att bada hemma också - badkar är bäst.
Svar på tråden visparnas tråd # 6