• Kerpet1

visparnas tråd # 6

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden

• Svar på tråden visparnas tråd # 6
  • Morrisen

MallaMojs: Hon är ju bara 4,5 månader och kan inte sitta själv. Men man får väl titta på någon stadig potta med bra ryggstöd och så får man väl mekla sig ner själv och hålla i.

• MallaMojs
    Morrisen skrev 2008-04-07 08:53:53 följande:
    MallaMojs: Hon är ju bara 4,5 månader och kan inte sitta själv. Men man får väl titta på någon stadig potta med bra ryggstöd och så får man väl mekla sig ner själv och hålla i.
    Hmm, tänkte inte på det, att Bea är så ung

Har en tjej i en annan tråd, vars dotter alltid bajsade på toaletten efter frukost, så hon höll henne över där... Jag sitter alltid på golvet med pottsittaren, den pottan jag har är från medeltiden och rätt så ostadig

Pess - vad bra att ni ska till ÖNH, hoppas det är givande!!
    *~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • ProPPens

Hej!!

Idag ska jag till distriktssköterskan med mina ögon. Dom är bättre men det rinner fortfarande var, mest på natten dock. Hoppas jag kan få något som hjälper för nu är det inte roligt längre!!!

Zynk Jag hojtar till om jag känner att jag orkar. Det jobbigaste är nog inte när jag är där utan att ta sig dit och hem... Brukar ju vara svårt med parkering om man inte kommer dit direkt när dom öppnar. Så jag får se om jag känner att jag orkar åka tåg.

Ser att ni skriver om babysim. Det har jag tänkt gå på när min bebis kommer. Har ju dessutom rabatt eftersom jag nu går en vattengympa för gravida på badhuset här, så det känns självklart!! Hur gammal måste bebisen vara för att börja vet ni det?

Äntligen!! BF080706
  • Joyce
    Kerpet1 skrev 2008-04-07 08:29:00 följande:
    Här har Petter börjat med nått skumt... Han sitter på rumpan och tar satts och liksom hoppar framåt... som en liten kanin... ger upp mina förhoppningar om att lille P kommer att krypa... Och förbannar mig själv att jag alltid innan jag fick barn talade om för alla att "barn som INTE kryper utan börjar gå direkt har dyselexi"... ja ja, skulle det va så så är ju inte det en direkt livshotande sjukdom!Var är Pess förresten? har ni snorat igen hela bredbandsuppkopplingen eller? Saknar dig!!!!
    jag har läst att det är en myt! Såg nån språkforskare som uttalade sig om det.

Pess: Vad jobbigt för er! Hoppas verkligen att det blir bättre och att ni får hjälp snart.
  • Joyce

appropå babysim så ska M och E börja på det om ett par veckor.

• MallaMojs

Apropå sim så har vi ännu inte ens tagit oss till simhallen... Finns en hall i Farsta som har varmare vatten vissa dagar, men nä, alldeles för stort projekt just nu

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • Pess
    Joyce skrev 2008-04-07 09:47:20 följande:
    jag har läst att det är en myt! Såg nån språkforskare som uttalade sig om det. Pess: Vad jobbigt för er! Hoppas verkligen att det blir bättre och att ni får hjälp snart.
    Jag kröp aldrig....och svenska var typ ett av FÅ ämnen jag hade 5:a i i skolan
  • Minna72
    Joyce skrev 2008-04-07 09:47:20 följande:
    jag har läst att det är en myt! Såg nån språkforskare som uttalade sig om det. Pess: Vad jobbigt för er! Hoppas verkligen att det blir bättre och att ni får hjälp snart.
    Japp det är en myt.
    ~Vår Diamant föddes 26 mars 2007~
  • Ma Lu

Mycket har jag läst om dyslexi men det där skulle jag säga är en stor FET myt Visst finns det vissa "riskgrupper" när det gäller dyslexi men dit hör nog inte icke-krypare

Numera kan man dessutom få högsta betyg i svenska trots dyslexi Stora killen härhemma är tokdyslektisk men ligger och nosar på MVG *lite stolt*

Ah, så Farsta har cokså varmare vatten ibland! Högdalen har ALLTID varmt vatten (nästan för varmt i stora bassängen) och barnavdelningen är jättefin och nyrenoverad så folk vallfärdar från halva stan

Som simlärare känns babysim kanonbra med ett liiiiitet litet aber: det kan vara svårt att få stora barn som gått på babysim att få bort "bebissparken" senare. Det blir långt att förklara nu men de kan få problem med att få till "stilren" spark i bröstsim och ibland vanlig spark också. Men om man inte har OS-planer så gör det inget

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
  • jamis

Hmm, ja, jag vet inte om babysim är något för A just nu eftersom han sover så mycket. Skulle va svårt att passa in simtiden med när han är vaken OCH nöjd

Joyce: Kul att M ska simma med E!

Kerpet: Det har jag aldrig hört skönt att få bekräftat att det var en myt!

Proppens: Usch va jobbigt med dina ögon

Pess: Hoppas ni får bra hjälp på sophiahemmet!

Jag kom inte iväg på nåt eget i helgen Generad Och igår sa min man att HAN tänkte gå och träna tisdagkväll, plus att han har styrelsemöte onsdagkväll... men jag tycker ju att det ät bra att han kan få träna. Ska kolla sats schema nu och se om jag hittar nån rolig klass Men usch va svårt det är... får nog ta hjälp av Malu så jag kommer iväg

Svar på tråden visparnas tråd # 6