• Kerpet1

visparnas tråd # 6

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden

• Svar på tråden visparnas tråd # 6
  • Joyce

Nej men Mirren vad jobbigt! Stackars lilla C!

åå jag hade jättegärna gått på klädbytardag! Men svärmor kommer hitflygandes för att passa E så att vi kan göra klart båten. Men hon kanske vill åka dit med storplånkan? Måste genast höra efter om hon inte ska det

Hursomhelst så har vi lagt ett bud på lägenheten. Vi hoppas på att få köpa den innan visning men jag vet egentligen inte hur oddsen för det ser ut. Men hoppas kan man ju alltid

• MallaMojs

Nää, stackars C och det låter väldigt jobbigt med promenad mitt i natten Hoppas han slipper en massa massa kliiga koppor

Klädbytardag låter ju intressant men jag har nästan gett bort alla kläder Kanske hinner samla ihop lite tills dess Hur går det till eg??

• jamis

Men usch va jobbigt Mirren Stackars C och stackars er!

Joyce: Va KUL att ni budar på lägenheten! Hoppas ni får den!

Det verkar som att Adam är inne i nån kris... han sov bara ca 15 min själv idag och bara i vagnen på promenad. han kom inte ens till ro vid amning. Nu bär Mr S på honom efter att jag legat med honom i sängen och ammat i 1,5 timmar.

• Mirren

Malla: Man måste inte "byta" utan det räcker med att "köpa" . Tror att man måste anmäla om man vill sätta upp ett stånd och sälja. Om du är intresserad så kan jag kolla upp det.

Man ska ha kontanta pengar och vara beredd på att man köper mer än vad man tror. Mycket kostar 5, 10 och 15 kronor (!). Förra gången fick jag ett par superbra mockasiner gratis för att en av säljarna ville bli av med dem - en av de saker vi faktiskt haft mycket nytta av.

Joyce: Hoppas ni får lägenheten billigt! Man vet ju aldrig - jag hör alltid talas om alla andra som haft tur och köpt lägenheter och hus för spottstyvrar. Själva har vi aldrig haft sådan tur...

Jam: Det är säkert någon utvecklingsfas. (Fast om man skulle döma efter alla gånger som Casimir inte vill sova i sin säng så skulle han gått igenom vääääldigt många.) C är ute och drar honom i vagnen i skrivande stund (och du kommer väl ihåg att jag berättade att Casimir var fyra måndader innan han öht sov någon annanstans än i bärsjalen på dagarna). Förstår om det är kämpigt dock...

• jamis

Mirren Ja, tänk vad "utvecklade" våra barn måste bli så många faser de går igenom

Just idag känns det inte så kämpigt, det är skönt att min man kan ta honom en stund. För nu är A lugn iaf, från att ha gråtit hysteriskt en stund. Annars har dagen varit ok, bara att han inte velat sova. I bärsjalen sov han bara 30 minuter när jag gick och handlade. Så fort jag kom in vaknade han. Helknepigt!

Låter kul med klädbytardag! men jag och Adam tänkte dra till Härnösand i helgen så jag missar det

• MallaMojs

Aha, jag trodde man bytte grejjer liksom...men då kan man alltså köpa "som vanligt" Ska höra med M vad han tycker, men ett par tior och femmor ska man väl kunna skaka fram

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • Kerpet1

Halloj!!!!

Hua! stackars lille C som fått vattkoppor!!! Fast det sägs ju vara lindrigt när de är så små och folk vallfärdar väll hem till folk med barnsjukdoms-sjuka barn för att "få bli" smittade...
    Fast jag tror ändå jag väntar lite med att få den smittan till Petter... kan man nånsin tycka att det är läge att få ett sjukt barn????

Här har det bråkats med höggravid syster idag om diverse ganska barnsliga grejer... i grund och botten barnsliga saker som förstras upp, inte görs saken bättre av att hon är så jäkla ûber-psykotisk över vissa saker... fast det kanske är jag som tar allt lite som det kommer...

Har varit på en marknadsundersökning i kväll... fick 400:- i anden och 4 biobiljetter för att sitta och snacka om lite annat än bajs i två tmmar, inte fel!!!

återkommer...

• Kerpet1

God natt mina vänner! Hoppas ni alla får en lugn natt med välbehövd sömn! Och att alla våra små underbara bebisar sover sött!

Kram

• jamis

God morgon !

Jag önskar mig lite soool, det är ju hur grått och trist som helst Hoppas ni alla haft en god natt. Jag tror vi har haft det. Minns inte så mycket

Nu sover Adam iaf i bärsjalen hos mig, han vill visst vara nära igen. Men han gråter och gnäller även om jag bär på honom när han är trött. Känns som att jag är en dålig mamma, men det vet jag ju att jag inte är

Kände mig nog lite ensam igår oxå eftersom min promenad-date blev sjuk och jag blev ensam hela dagen... idag ska jag på babysång med några andra FL:are

• Kerpet1

Godmorgon!!!

Kul med Babysång Jam! det diggar Petter oxå!
    Ja lite sol vore inte fel!

Här sover min lilla prins och jag borde passa på att göra nått nyttigt, men det känns ju tråkigt...

Petter tar sig nu framåt i en faslig fart... hoppar på rumpan som sagt... Skönt att höra att det var en myt med dyselexin och krypandet, jag förstod nog det men givetvis dyker ju såna tankar upp... Men visst är det så att alla Y-barn har damp iaf???? Ha ha ha!!!!

Svar på tråden visparnas tråd # 6