• Kerpet1

visparnas tråd # 6

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden

• Svar på tråden visparnas tråd # 6
  • Pess
    Maxie skrev 2008-04-10 11:20:16 följande:
    Pess: nä fy, stackars er. Är ni dåliga allihop??? Finns det så mycket värre att drabbas av än just magsjuka? Lider med er!
    Nope, bara L som slickade på vagnens däck igår Det är ett HELTIDS-jobb att vakta dem nu när de kryper...Och man kan inte vända ryggen till en sekund
  • Maxie

Slickade på vagnens däck? Oj då, kan sånt hända till och med... Då måste man verkligen vara vaksam!

• MallaMojs

Här KAN jag vända ryggen till, men FÅR inte Blir galen snart...

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • zynk

Hallo!

Åter från andra sidan Östersjön . Vi har haft det jättebra och Alva har stortrivts. Nu ska här läsas ikapp om Y-barn (näe Alva kryper inte heller, däremot sätter hon sig upp nu äntligen!), dyslexi, vattkoppor (det går tydligen här i området också), fika (NÄR VAR HUR???) och slick på däck (jo Alva är också väldigt intresserad av de leriga däcken på vagnen).

Kan bara flika in att Alva gärna öppnar munnen helt och trycker ner hela ansiktet mot golvet (även hotellgolv ). Vi får se vad som händer .

• Maxie

Hej zynk, välkommen tillbaka.

Jodå, mycket riktigt, nu kommer de... suck... C U.

• Idis 76

Hej på er!!!

Här i Thailand är vädret helt toppen! Gubben är och tränar och jag och T är kvar på rummet. T sover så jag tänkte ta lite egen tid här hos er!!!

Pess: Fy sjutton för magsjuka, sånt vill man ju bara slippa.

Ma Lu: Du har garanterat en jätte fin mage *avis*

Malla: Man har såna dagar ibland, tyvärr, skönt att få lite hjälp av någon då.

Zynk: Har du varit ute och åkt??

Ego: Tindra har vekligen gjort framsteg här på  vecka. Hon har börjat krypa och hon ställer sig upp... snart är det inte en lugn stund!!!!

♥♥♥*; ** Välkommen till världen min underbara dotter ** ;*♥♥♥
  • Idis 76

Sjäv har jag slutat att amma! T snuttade bara en gång/ natt och det var nog mest för närhet. Nu provade jag att ge henne en yoghurt istället i två nätter och den tredje så funkade det att bara ta henne till mig så somnade hon om. Jag tycker att det var skönt. Behöver jag tillägga att jag nu har tagit en öl...mmmmm va gott!!!!

• MallaMojs

Välkommen hem, zynk... Låter som ni haft det bra, härligt!!

Idis - hmm, inte ett dugg avis... Ja, inte på ölen, utan på lite sol och värme...

Jag har visserligen fått lite sol på näsan under min korta promenad nyss, men det regnade samtidigt så...

Här kan båda sätta sig upp också, från mage, och tar sig frampå olika sätt... Izabella hoppar ibland, som Petter, och ibland kör hon baklänges på mage. Cornelia kör en variant som ser ut som en stretchövning... Knas!!

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • Idis 76

Malla: Ja sol och värme är inte fel. Jag hörde att hemma hos oss så är det massor med snö så jag vill inte hem...

• ProPPens

Hej!

Har jobbat idag så jag är "lite" trött!! Har ju inte direkt ett jobb där allt måste klämmas in på halvtid, men lite finns det och idag blev en häktiskt dag med massor av samtal hit och dit samt brevpostning...

Imorgon ska jag med min mamma till en av hennes vänninor och klappa på hennes lammungar!! Ska bli roligt! Tänk nästa år kan jag ta med Pricken och klappa på dom...

Usch för magsjuka Pess, det är verkligen hemskt!!

Zynk Välkommen hem igen! Hoppas ni haft trevligt!!

Äntligen!! BF080706
Svar på tråden visparnas tråd # 6