• Svar på tråden McLeods Döttrar Del 5
  • Elli47

Oops, rena turen att jag såg dagens avsnitt... råkade zappa lite och såg att den började redan 12.40 idag! Varför måste femman hålla på att ändra tiderna?

• Tussetösen
    Attans skit att jag missade just DETTA avsnittet...
    Hela familjen va ute och skogade så jag va inte ens hemma...
    äh.. får se om jag kan fixa det nu i efterhand...

Någon som kan säjja vilket avsnitt det var??
  • Elli47

29 av 32 kommer jag nog ihåg att det stod... vad händer när 32:an är visad? Blir det slut då, isåfall är det ju inte många avsnitt kvar. Har beställt hela säsong 6 på dvd men den kommer inte förrän i juni.

• Pepa77
    Svar på #144
    Är det text på dessa dvd? Vart finns de att köpa? Skulle gärna vilja ha hem.
  • Marie J

Tycker om såna avsnitt som igår när karaktärerna i serien går framåt och det inte bara är grisar o hästar som det handlar om typ...

Hoppas verkligen det blir Stevie & Alex snart. Jag tycker det är så skönt för denna serie är ju inte som ex. Dallas där det tar 100 år innan det händer något, utan här händer det saker från avsnitt till avsnitt....

Tycker dom lägger upp det så att det ska bli Dave & Kate oxå..... eller är det bara som det verkar? Hon är säkert fortfarande kär i honom....

Jaja, fortsättning följer   

Reach for the moon and you will land on the stars
  • Mochride
    Elli47 skrev 2008-04-07 09:21:11 följande:
    29 av 32 kommer jag nog ihåg att det stod... vad händer när 32:an är visad? Blir det slut då, isåfall är det ju inte många avsnitt kvar. Har beställt hela säsong 6 på dvd men den kommer inte förrän i juni.
    Det kommer en säsong 7 sen och så håller det på att spela in säsong 8
  • Mochride

Marie J skrev 2008-04-07 17:54:05 följande:

Tycker om såna avsnitt som igår när karaktärerna i serien går framåt och det inte bara är grisar o hästar som det handlar om typ... Hoppas verkligen det blir Stevie & Alex snart. Jag tycker det är så skönt för denna serie är ju inte som ex. Dallas där det tar 100 år innan det händer något, utan här händer det saker från avsnitt till avsnitt....Tycker dom lägger upp det så att det ska bli Dave & Kate oxå..... eller är det bara som det verkar? Hon är säkert fortfarande kär i honom....Jaja, fortsättning följer   
    Jag tycker också att det verkar vara på väg åt det håller och hoppas att det blir så.
  • Elli47
    Mochride skrev 2008-04-07 18:33:10 följande:
    Det kommer en säsong 7 sen och så håller det på att spela in säsong 8
    Jo jag vet, jag har ju sett säsong 7 på Hallmark. FlörtMen jag menade om dessa skulle börja visas direkt när avsnitt 32 är över?!
  • Elli47
    Pepa77 skrev 2008-04-07 15:36:11 följande:
    Svar på #144Är det text på dessa dvd? Vart finns de att köpa? Skulle gärna vilja ha hem.
    Nej jag har beställt från Amazon.com och de är ej textade men det fungerar jättebra ändå, man förstår mer än man tror!
  • Familjen G

Det finns upp till säsong 7 på discshop.se och cdon.com har säsong 1-4 på svenska. Cdon är billigast, 259 kr för en box.. Beställde säsong 1 och 2 nu jag!

♥ (¯`°?.¸ ♥ Linus ♥¸.?°´¯) ♥ och ♥ (¯`°?.¸ ♥ Felix ♥¸.?°´¯) ♥
  • Familjen G

Ljög lite där... På discshop finns det till säsong 6 att beställa, säsong 7 kan man boka...

Jag följde inte serien från början, kom in i den när de sände varje dag förut. Vet inte exakt när jag kom in i serien så det ska bli väldigt spännande att se när jag börjar känna igen mig! Becky var kvar iaf vet jag...

• Tussetösen
    Pepa77 skrev 2008-04-07 15:36:11 följande:
    Svar på #144Är det text på dessa dvd? Vart finns de att köpa? Skulle gärna vilja ha hem.
    ja, på discshop finns textade tom säs 4... dom har skyndat på lite nu med att släppa efterhand... så det dröjer nog inte så länge innan 5an kommer...
    Elli47 skrev 2008-04-07 09:21:11 följande:
    Tack för du svarade... nä sen tar ju säsong 7 vid..

Nu har jag fuskat... har kollat på resterande avsnitt av säsong 6 på youtube... inte alls bra ju..
  • Elli47

Oj vad dyrt det var på Discshop! Jag betalar ca 380 kr inkl frakt!

• Mochride
    Elli47 skrev 2008-04-07 18:53:55 följande:
    Jo jag vet, jag har ju sett säsong 7 på Hallmark. Men jag menade om dessa skulle börja visas direkt när avsnitt 32 är över?!
    Man kan ju hoppas att de fortsätter med den säsongen direkt men jag tror att det blir ett uppehåll.
  • Pepa77
    Familjen G skrev 2008-04-07 20:11:57 följande:
    Det finns upp till säsong 7 på discshop.se och cdon.com har säsong 1-4 på svenska. Cdon är billigast, 259 kr för en box.. Beställde säsong 1 och 2 nu jag!
    Oj. Det var ju billigt. Då får man nog börja ta o inhandla lite nu då. Tack.
  • Familjen G

Ja, när de är färdigtittade så beställer jag 3 och 4. Min man höll på att smälla av när han hörde vad jag beställde, han tycker att mcleod´s är bara skit. Han vet inte vad han går miste om!  Informerade honom lite lugnt då att han har köpt bond-filmer, beck-filmer och en del andra ströfilmer via aftonblandet för 1770 spänn så han skulle enbart hålla igen truten när jag beställde för typ 500 kr...

Pepa77 skrev 2008-04-08 10:30:36 följande:
    Oj. Det var ju billigt. Då får man nog börja ta o inhandla lite nu då. Tack.
  • Pepa77
    Familjen G skrev 2008-04-08 10:34:09 följande:
    Ja, när de är färdigtittade så beställer jag 3 och 4. Min man höll på att smälla av när han hörde vad jag beställde, han tycker att mcleod´s är bara skit. Han vet inte vad han går miste om!  Informerade honom lite lugnt då att han har köpt bond-filmer, beck-filmer och en del andra ströfilmer via aftonblandet för 1770 spänn så han skulle enbart hålla igen truten när jag beställde för typ 500 kr...
    Gäller samma hemma med min gubbe. Tycker oxå det är skit. men jag ska börja samla nu tänkte jag. Måste få ha att titta på hemma ju.
    För när den första dvd bocen kom ut, kostade den ca 700-800 spänn. Så 259 är ju ingenting i jämförelse. O då fanns de inte ens med text. Var ett tag sen.
  • Familjen G

Det finns till och med säsong 4 nu med svensk text för 259 kr, på cdon så kan man boka säsong 5 med svensk text. Annars finns ju som asgt till säsong 6 men då utan svensk text och svindyra... Har inte kollat amazon-länken ännu kom jag på...

Svar på tråden McLeods Döttrar Del 5